Bang voor hoevenkrabben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hessie2309

Bang voor hoevenkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 17:57

hey bokkers,

Het klinkt waarschijnlijk heel erg dom maar ik rij nu al zo'n 5 jaar paard en op de een of andere manier ben ik bang bij het hoeven uitkrabben, ik durf het gewoon niet. Meestal verzin ik gewoon smoesjes om het niet te doen of laat ik het iemand anders doen mmar ik wil wel van dit probleem af.
Iemand tips, héél graag!

Alvast super bedankt!

Hester

pniekepnak

Re: Bang voor hoevenkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:55

Waar ben je precies bang voor?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 19:58

Ik ken het, was vroeger heel bang dat ik teveel uit krabde en het paard pijn zou doen. Vraag of een ervaren persoon jou hierin kan begeleiden, want je hoeft echt niet bang te zijn!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:14

ik was het eerst ook voor mn paard. Maar gewoon doen, kom je het beste over de angst heen, want met een braaf paard slaat die angst nergens op. Even slikken en doen, op die manier kom je het beste over je angst heen.
De voeten doe je echt geen pijn en je wordt in het ergste geval onzacht wegegeduwd.

Bij mij geeft het paard al voetje als ik met mn hand naar benee glij. Dus ook goed gekomen.

Tijuana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 08:24

Begin eerst met je voorbenen en til ze eerst alleen op en zet ze dan weer weg. Dan de achterbenen. Als dat gaat, borstel je de hoefjes eerst alleen en later krab je ze uit. Doe het gewoon in stapjes.

stephaniee20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:16

Tijuana schreef:
Begin eerst met je voorbenen en til ze eerst alleen op en zet ze dan weer weg. Dan de achterbenen. Als dat gaat, borstel je de hoefjes eerst alleen en later krab je ze uit. Doe het gewoon in stapjes.

Ben het hier mee eens hoor :P .