Weiland kopen met hypotheek??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ppdroom

Weiland kopen met hypotheek??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 22:55

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op bokt. Ik heb me aangemeld omdat ik in een spannende periode zit waar nogal wat vragen bij komen kijken.

Ik rijd al 17 jaar paard en wil mijn eerste eigen paard gaan kopen. De bedoeling is om een weiland te kopen (met stalling, bak, etc.) en dan de rest van de stalling te verhuren.

Vragen waar ik nu mee kamp zijn: is het mogelijk een weiland te financieren d.m.v. een hypotheek? Of zijn er andere mogelijkheden?
Wat zijn gangbare prijzen voor land? Wij hebben een stuk land gezien in de buurt van Breda. Het gaat om 1,25 hectare. Het is omheind, een buitenbak aanwezig, 2 boxen en een schuilstal/overkapping. Het staat te koop voor 110.000 euro. Is deze prijs reeel?

Als ik deze vragen beantwoord heb gekregen zullen er vast nog veel meer vragen komen. Ik hoop dat ik jullie er mee lastig mag vallen en hoop ook eens advies te kunnen geven.

Groet, Esmee

coiboi

Re: Weiland kopen met hypotheek??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:01

Allereerst van harte!! :D
Ten tweede; is 1,25 HA niet een beetje weinig als je straks meerdere paarden wil houden?
Ten derde; toevallig ken ik iemand in Strijbeek die bijna 2 HA verhuurd, buitenbak en stallen heeft.
(de 2 HA kan je los voordelig huren)

Misschien is dat ook een optie? Wellicht dat hij het wel wil verkopen.
Want 110.000 voor alleen 1,25 HA lijkt me aan de dure kant. :)

ppdroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 23:37

Bedankt voor de reactie coiboi! Het leek mij ook erg veel 110.000 voor 1,25 hectare maar we wonen nu nog in de randstad en de prijzen hier zijn belachelijk. We verhuizen over 2 maanden naar Breda, vandaar dat ik me nu aan het orienteren ben wat de kosten hier zijn.