Ik heb een paard dat heel goed kan springen, maar ik ben zelf helemaal geen held met springen. Toch probeer ik elke week met haar naar de springles van de club te gaan, om mezelf een beetje bij te schaven, maar ook om m'n beestje een plezier te doen, ze vindt het namelijk heerlijk om te springen.
Verder rijd ik een paar dagen in de week serieus dressuur met haar, dat vindt ze iets minder leuk, maar met voldoende afwisseling doet ze goed haar best (we starten M1).
Ik probeer elke week of anders om de week met haar naar buiten te gaan (duin en strand), dat vinden we allebei heerlijk!
En sinds kort loopt ze ook aangespannen, dat vinden we allebei nog erg moeilijk, maar zo stukje bij beetje gaat het steeds een stukje beter!
Mijn instructeur zei van de week tegen me dat ik een heel veelzijdig paard heb en dat ik daar best een beetje trots op mag zijn!
Toen vroeg ik me eigenlijk af of er dan nog zoveel paarden zijn waar echt maar 1 disipline mee gereden wordt, of zijn de meeste paarden redelijk veelzijdig?
Of zijn misschien de paarden wel veelzijdig, maar de ruiters niet
?!Wat doen jullie met je paarden en wat kunnen ze allemaal?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd!
) en we oefenen soms wat vrijheidsdressuur 
). Zelf rijd ik geen wedstrijden met haar, maar de eigenaar start dressuur en endurance. Zelf rijd ik het allerliefst buiten of spring ik, maar ja een goede springer wordt je nooit zonder de basis van de dressuur te begrijpen en dat vind ik ook leuk om te rijden