Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
eefj33 schreef:300 voor een zadel vind ik wel erg weinig, onderschat een goed passend zadel niet! als je het toch wat goedkoper en vrijwel altijd passend wilt hebben kan je misschien ook kijken naar boomloos... zo kost een barefoot dry-tex cheyenne 399,- (geloof ik), en daar komen dan nog wel een goede pad (80,-), singel en beugels bij
orlys_dream schreef:Mee eens - vliegenspray werkt prima en 300 euro is idd weinig voor het zadel. Als je wilt longeren, dan denk ook aan een longeersingel en longeerzweep. Touwtjes kan je makkelijk en goedkope vinden bij de Gamma of zo. Veel succes en plezier met je paard -- de planning is al leuk, he?
Vjestagirl schreef:Een winterharde zodat hij 24/7 op het land kan staan en ik zou er Recreatief mee gaan rijden met de nadruk op dressuur waar ik misschien wel een proef mee zou rijden.
Houdt er rekening mee dat ook winterharde paarden om wat voor reden dan ook weleens binnen kunnen moeten staan. Als je een paard 24/7 op het land wilt moet je een groot land hebben, met schuilstal. Door de dikke vacht dat ze 's winters aanmaken kun je vaak stukken minder fanatiek rijden. Zonder (een stukje) te scheren of dekens kun je 's winters niet trainen. Je kunt je paard namelijk niet een uurtje op stal zetten om te drogen
.
Marthaaa schreef:Sorry als er al zo'n topic is .
Ik heb net een kostenplaatje gemaakt voor een eigen paard bij de eenmalige aanschafkosten .
Een winterharde zodat hij 24/7 op het land kan staan en ik zou er Recreatief mee gaan rijden met de nadruk op dressuur waar ik misschien wel een proef mee zou rijden .
Maar oke , wat vinden jullie van dit ? :
Zadel : 600 +/- euro dit zou ik nog naar boven toe draaien en minimaal 1500 pakken
Hoofdstel : 50 euro is erg veel een leuke 2e hands of een leuke aanbieding kun je voor 30 uit de voetten
Halster (2x) : 40 euro
EHBO-set : ? Aan hoeveel zal ik ongeveer moeten denken afhankelijk hoe uitgebreid je wil, een goedde zal minimaal 40 zijn
Zweetdeken (Is dat nodig?) : 50 euro afhankelijk maar ook die heb je nieuw voor 10 a 15 euro, even zoekken
Longeerlijn : 20 euro
Dekje (2x) : 60 euro
Pees & kogel beschermer set : 45 euro zou ik achterwege laten, tenzij je de cross in gaat of je paard aan tikt
Transportbeschermer : 50 eurp ook die zou ik achterwege laten
Bit : 20 euro een leuk bit 2e hands kun je al voor een 10je hebben
Teugel : 20 euro ben ik zo antiek dat die dingen niet meer bij het hoofdstel worden verkocht ?, of rij je western ?
Halstertouw : 10 euro
Vliegendeken (Als dat nodig is) : 50 euro
Longeersingel : 50 euro
Longeerzweep : 10 euro
kleine toevoeging
zorg dat je zeker een potje achter de hand hebt voor evt probleempjes die zich voor kunnen doen 100
en een medisch potje voor da bezoekjes (hier durf ik geen getal neer te zetten ik zou denken 500 minimaal)
Alvast Bedankt !
Marthaaa schreef:Zadel : +/- 1000 euro
Hoofdstel : 50 euro
Halster (2x) : 40 euro
EHBO-set : 40 euro
Zweetdeken (Is dat nodig?) : 30 euro
Longeerlijn : 20 euro
Dekje (2x) : 60 euro
Pees & kogel beschermer set : 45 euro
Bit : 20 euro
Teugel : 20 euro
Halstertouw : 10 euro