het zou kunnen dat dit uit een pak hooi komt, of dat ie uit de lucht is komen vallen (meteoriet) maar dat weet ik niet zeker. Wat voor soort steen is dit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kuggur schreef:Arabesk schreef:Vulkanisch ja daar dacht ik ook al aan, maar het aantal vulkanen in de buurt van Schoorl is bij mijn weten nuik snap er niks van. En het hooi waar ie mogelijk in zou hebben gezeten komt van een natuurland achter de zeewering
Zeewering met basaltstenen...?
shetjessweet schreef:Ik heb geen idee wat voor steen het is, wel een verklaring voor hoe hij misschien in de wei terecht is gekomen. Bij ons in de wei liggen namelijk ook regelmatig plotseling grote stenen, vaak bakstenen, maar soms ook wat anders. Die zijn jaren geleden in de grond gestopt door vroegere bewoners. Gat in de grond, troep erin, gat weer dicht. En dat komt nu weer boven. Helaas ook vaak veel stukjes glas.
truus1970 schreef:zeker een meteoriet..........Met de technietk van tegenwoordig valt er echt niet onopgemerkt een meteoriet op aarde.
Dit is gewoon een steen die omhoog gewerkt is door de grond en de gaatjes komen door de tands der tijd. Misschien een fossieltje er in, maar meer ook niet