Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Miekemuis_ schreef:Mijn bruine ruin, met bruine ogen (logisch nietwaar) heeft in de zomer ook traanoogjes. Ik doe er de eerste weken van de zomer (eigenlijk nog lente, gewoon vanaf dat je tranen ziet) elke dag terramicine in. Is een gewone oogzalf. En na een paar dagen is het tranen weg. Ik hou het altijd 2 of 3 weken vol, daarna vergeet ik het af en toe eens maar het komt nooit terug.
love_luna_ schreef:Miekemuis_ schreef:Mijn bruine ruin, met bruine ogen (logisch nietwaar) heeft in de zomer ook traanoogjes. Ik doe er de eerste weken van de zomer (eigenlijk nog lente, gewoon vanaf dat je tranen ziet) elke dag terramicine in. Is een gewone oogzalf. En na een paar dagen is het tranen weg. Ik hou het altijd 2 of 3 weken vol, daarna vergeet ik het af en toe eens maar het komt nooit terug.
is die oogzalf voor paarden ?
en waar te verkrijgen
Francis schreef:Ik heb twee paints gehad, beiden met blauwe ogen en beiden hadden sneller dan gemiddeld traanogen bij fel zonlicht dus ja, ik ben van mening dat blauwe ogen lichtgevoeliger zijn. Vooral m'n oude merrie was heel gevoelig en kreeg vanaf 't vroege voorjaar bij zonnig weer een vliegenmasker op.
Op zich ontsteekt het niet maar op het traanvocht komen wel weer vliegen af die vuil meenemen en dan kan het wel gaan ontsteken. Bij mij kregen ze dus bij zonnig weer hun 'zonnebril' (vliegenmasker dus) op. Dan hadden ze nergens last van.