Waarom komen (bijna) alle hoofdstellen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Waarom komen (bijna) alle hoofdstellen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 14:03

...tegenwoordig met springteugel? Heb van de week weer even met een springteugeltje gereden en ik moet zeggen dat ik een dressuur teugeltjetoch echt lekkerder vind rijden. Hoe komt dat nu dat tegenwoordig alles met zo'n vaak grove springteugel komt?

Europe is our playground


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:08

Tsja dat vroeg ik me dus ook al af. Ik vind dat ook helemaal niet fijn rijden. Misschien vinden mensen het fijner als ze meer grip hebben ofzo.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:09

Bij ons in de manege hebben ook alle paarden een springteugel (nou, toch bijna allemaal), ik vind het persoonlijk echt niet handig, van die soepele anti-slipteugels vind ik veel handiger, of gewone lederen. Maar waarom? Dat vraag ik me ook af ...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:11

Goeie vraag! Ik heb een hekel aan die dingen. Ik rijd het liefste met een gevlochten lederen teugeltje. Helaas hebben mijn teugels hun beste tijd gehad, maar die gevlochten zie ik ook haast nergens meer.

* To Belg, or not to Belg *

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:17

Ik heb ook helemaal niks met springteugels.. maar inderdaad veel hoofdstellen worden wel met springteugels verkocht....
Ik koop er altijd maar snel een anti-slipteugeltje bij, vind ik veel fijner!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:19

waar ik afgelopen week op ponykamp was,hadden juist alle manegepaarden juist dressuurteugels,van die galdde leren teugels,ik vind dat die beter springteugels erop kunnen doen,omdat die pony's nogal vaak eigenwijs zijn enzo,en ze dan veel beter grip hebben.
toen ik een ongeluk had gehad met mijn paard had ik ook dressuurteugels,en wat heb ik altijd spijt gehad dat ik die dag mijn springteugels er niet heb aangedaan zeg!
ik had namelijk helemaal geen grip meer en niets,heb daar als een gek de teugels mijn mijn handen liggen draaien omdat er absoluut geen grip op zat.
ik rij dus nu altijd met springteugels,ik vind het ook veel handigere met die blokjes erop enzo.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:20

ik heb veel hoofdstellen waar ik die irritante dressuurteugels bij heb gekregen, die gaan bij mij meteen de kast in, kzal ze eens opzoeken dan kan ik ze op [EA] zetten
ik rijd het liefst met die linnen (spring)teugels ZONDER die irritante stoppertjes erop(ribbels)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:33

Tsja, als je het mij vraagt kun je bij een hoofdstel met springteugels ook wel een paar handschoenen kado krijgen!
Ik heb de blaren soms op mijn handen van die stugge teugels met fijne stoppers!
Maar waarom dit dus gebeurt?
Geen idee.
Misschien goedkoper?


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:35

Ik denk ook dat springteugels goedkoper zijn dan dressuurteugels, iets anders kan ik niet verzinnen.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:39

ik rij zelfs met jachtteugels (dubbele springteugels met lussen!) Overgehouden aan de tijd dat ik jaagde! Momenteel rij ik met dubbele teugels, 2 paar jachtteugels. Het is maar wat je gewend bent.

Met mennen is het ook altijd de discussie: de ene wil superbrede lijnen en de andere supersmalle. Bij het bedrijf waar ik gewerkt heb, had iedere koetsier zijn/haar eigen lijnen, misschien is dat een ideetje, gewoon de teugels kopen die je prettig vindt en die aan het paard knopen waar je op gaat rijden die dag!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:39

Ik rijd altijd met springteugels, die zijn niet zo glad als dressuurteugels. Is met springen ook wel zo verstandig Haha! .

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:47

Persoonlijk vind ik de springteugels erg handig, ook met die stoppertjes... Momenteel zit ik in een fase met mijn paard dat ie wat pullt. Kan ik met die stoppertjes mooi in de gaten houden of mijn teugels gelijk blijven,
is dus momenteel puur praktisch,

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:54

Ik denk dat dat komt, omdat veel mensen een beetje van alletwee doen. en springen en dressuren. Bij recreatief rijden gebruik je (denk ik) ook eerder zo'n soort teugels, dus misschien daarom?
Je mag er tegenwoordig ook op wedstrijd mee rijden, dus de meeste mensen zullen het wel best vinden zo.


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:34

Geef mij maar springteugels. Rubber erop is een drama en gewoon leer vind ik te glad. Meningen verschillen nu eenmaal Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:38

Ik ben dus weer helemaal gek op rubber onderlegde teugels. Helaas kan ik die nooit vinden met gouden gespen dus voor het plaatje is het niet mooi (gouden gespen op hoofdstel) maar ik ben er een stuk gelukkiger mee. Er zaten springteugels bij (mét gouden gespen!) maar ik heb mn handen er echt helemaal kapot aan gereden, nee echt niks voor mij dus die springdingen .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:10

Ik vind springteugels juist veel fijner dan dressuurteugels.
Als het paard zweet worden die teugels helemaal nat en heb je dus echt houvast 0,0.

Die rubberdooweven vind ik ook wel fijn. Alleen met handschoenen aan merk ik er niks van.
Gevlochten leer vind ik echt niks, dat doet mij pijn aan m'n handen.

Verder heb ik ook nog van die rubberen springteugels (gekleurde Haha!), die zijn ook wel fijn maar net iets te dik.

Geef mij maar gewone springteugels, als de stopjes maar gelijk zitten, want als dat niet zo is dan vind ik dat vreselijk...Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:16

Mij is nog niet zo lang terug verteld dat je tegewoordig dressuur mag starten met springteugels. Dus nu worden bij veel hoofdstellen springteugels gedaan omdat dat goedkoper te maken is.
(ik weet niet zeker of het waar is hor)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:23

ik rijd ook veel fijner met gewoon gladde dressuur teugeltjes, veel makkelijker als je met lange teugel rijd altijd.
ik vind springteugels helemaal niet fijn, ik had liever dat ze gewoon gladde er bij deden(ik denk trouwens ook dat dat gedaan wordt omdat ze goedkoper zijn)

Lizz

Berichten: 8889
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:52

die linnen teugels zijn goedkoper
zelf geef ik voorkeur aan glad lederen teugels

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:03

glad leren teugels vind ik niet zo fijn, aangezien je met regen niets meer in je handen hebt, en ik zowiezo de nijging heb om langzamerhand m'n teugels langer te laten worden Bloos, en bij die gladde gebeurd dat sneller dan minder gladde Bloos

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:14

op de maneges gebruiken ze waarschijnlijk meestal springteugels, omdat dat voor beginners handiger is (ook voor gevordert hoor) om de juiste lengte te weten, kijke gewoon naar de stopje erop en als die gelijk zijnzijn allebei je teugels even lang, als ik durf met dressuurteugels te rijden zijn ze nooit gelijk van lengte, dusse

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:18

Bij ons op de manege zie je ze inderdaad ook bijna allemaal met springteugel, ik was laatst aan het zoeken naar een mooi hoofdstel, ik zag ze echt alleen maar met springteugel, heel vreemd inderdaad. Ik denk inderdaad ook dat het is omdat het goedkoper is.. Naja, voor mij is het niet erg ( ik spring Tong uitsteken) Knipoog

~ The greatest thing is just to love and to be loved in return ~~

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:20

Ik rijd het liefst met dunne leren dressuurteugels en ik vind het dus ook zwaar verveld die springteugels bij hoofdstellen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:49

ik weet ook niet beter dan met spring te rijden, die gladde dressuur vind ik maar niks. Lachen Ik rij meestal met handschoenen aan, in de bak zeker. Heb tere handjes namelijk... Tong uitsteken

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:11

Voor maneges zijn springteugels ook vast veel handiger om dat die minder onderhoud vragen Haha!
Zelf rijdt ik met leren springteugels, oftewel glad leren teugels met stopjes. Perfect, vind ik dan Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geodeo, s0173957 en 9 bezoekers