Pony te dik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Pony te dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 15:43

ik weet niet of het hier goed staat

Ik heb het aanbod gekregen om een leuke shetlander te verzorgen. Maar het probleem is dat deze echt veel te dik is. Nu weet ik niet hoe ik deze nou kan rustig kan laten afvallen. De shetlander is 65cm hoog. De shetlander staat nu 24/7 buiten in een wei met (kort)gras. Ook kunnen het geen wormen zijn want dit heeft de eigenaar nog kortgeleden toegediend. Ik wil namelijk niet dat dit een nood dieet voor haar word(ze is ook niet drachtig). Hier even een voorbeeld(het zwart is hoe dik de pony is want er was geen realistische foto te vinden):
Afbeelding

xBVN

Re: Pony te dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:09

Ik heb ook een te dikke verzorgshet gehad, ze was echt veeel te dik.
Ik dacht dat ze drachtig was, maar ze had gewoon van de eigenaar altijd geitenvoer gekregen, en heeeel veel gras. Niet doen, dus!
Je kunt hem het beste opbouwend laten afvallen, niet meteen longeren in volle galop, maar eerst een half uur stappen, en de volgende keer een uur, enz.
Zo valt hij het snelste af. Ook niet veel te veel meer voeren.
Niet te veel snoep geven ( eigenlijk beter niet )
En dan valt hij op een gezonde manier af. Het kan dan misschien wat lang duren, maar zo is het wel gezond voor de pony.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:12

doopey_pedro schreef:
Ik heb ook een te dikke verzorgshet gehad, ze was echt veeel te dik.
Ik dacht dat ze drachtig was, maar ze had gewoon van de eigenaar altijd geitenvoer gekregen, en heeeel veel gras. Niet doen, dus!
Je kunt hem het beste opbouwend laten afvallen, niet meteen longeren in volle galop, maar eerst een half uur stappen, en de volgende keer een uur, enz.
Zo valt hij het snelste af. Ook niet veel te veel meer voeren.
Niet te veel snoep geven ( eigenlijk beter niet )
En dan valt hij op een gezonde manier af. Het kan dan misschien wat lang duren, maar zo is het wel gezond voor de pony.

Ik zocht naar een duidelijk idee maar hierbij krijg het idee of ik een of andere penny ben bij jou antwoord. Longeren enz. snap ik maar mijn vraag was hoe opbouwen. Dit schema is namelijk veel te snel terwijl ik wil dat ze geleidelijk afvalt. Ik had zelf namelijk het idee eerste week elke keer 10 min. longeren en na een week daar een kwartier van maken.

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:18

Dat kan ook. haha penny! Sorry moet er best om lachen. Nu ik het teruglees denk ik van: Ja, dat is nét of ik tegen een kind van 5 aan het praten ben, haha!

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 16:20

doopey_pedro schreef:
Dat kan ook. haha penny! Sorry moet er best om lachen. Nu ik het teruglees denk ik van: Ja, dat is nét of ik tegen een kind van 5 aan het praten ben, haha!

oke want ik heb 'veel' verstand van paarden vergeleken vele 14-jarigen. Maar er kunnen natuurlijk altijd dingen zijn die ik over het hoofd heb gezien.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:21

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 21:45