Kunnen jullie me helpen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ManOnnetje_

Kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 15:56

Hallo Bokkers,

Ik zit een beetje met dubbel gevoel:S .. Mss kunnen jullie me helpen/ervaring...

Mijn 2 ponys shetlander en een new forest, ik zet ze altijd om 7 uur buiten, en savond rond half 9 binnen..
Vorig jaar ben ik naar een plekje toe verhuist vlak bij me huis, daar had ik alleen land tot me beschikking verder geen stallen..
Het was in de zomer dat ik daar kwam, toen had ik voor de winter container stalling gehuurd, en zit er over na te denken om die straks weer op te laten halen, omdat het anders veelste duur wordt, als die daar maar staat en niet gebruikt wordt.
Zouden me paardjes nu al gewoon 24/7 buiten kunnen staan? zal ik ze daar een plezier mee doen?
Zal ik nog een overkapping moeten maken? ze staan wel om bomen en gebouwen heen...
En hoe doen jullie dat met voeren? gewoon een emmer of gewoon in het hooi gooien?

Me new forest pony rij ik 3x soms 4x per week.
De shetlander wordt tot heden nog niks mee gedaan, straks voor de sulky.

Ik hoop dat iemand me kan helpen vast wel:)

Alvast Bedankt:D

aerdenhout1

Re: Kunnen jullie me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:26

Ik denk dat je ze, zeker met dit weer, makkelijk buiten kan zetten dag en nacht.
Regen is veel erger voor een paard dan kou.
Zorg wel voor een droge lig plaats, en dan bedoel ik de bodem, niet zo zeer een dak.
Het voer kan je inderdaad over het hooi gooien, of met een emmer, maar dan moet je wachten tot ze het op hebben.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:27

Oke Dankje:) ..
Ze kunnen van paddock naar weiland.

aerdenhout1 schreef:
Ik denk dat je ze, zeker met dit weer, makkelijk buiten kan zetten dag en nacht.
Zorg wel voor een droge lig plaats, en dan bedoel ik de bodem, niet zo zeer een dak.
Het voer kan je inderdaad over het hooi gooien, of met een emmer, maar dan moet je wachten tot ze het op hebben.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:28

Het zijn vrij harde ponys, zeker aangezien ze beschutting hebben van bomen zal ik me er vooral geen zorgen over maken. In theorie zouden ze zelfs in de winter zo kunnen staan (indien ze een droge slaapplaats hebben) maar ik zou dat ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor :p.

En qua voeren sluit ik me ook aan bij aerdenhout.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:30

Hey een vriendin van mij heeft haar 2 cponys en Epony dag en nacht op land. En de paarden zijn blij dat ze hun winterstalling hebben mogen verlaten en terug op de wei zijn. Hierbij is ook geen overkapping/stalling deze mag ze namelijk van de gemeente niet bouwen. Echter vinden de paarden dit naar ons idee geen probleem.
Wat je wel zou kunnen doen is windgaas. Zodat de paarden uit gure wind kunnen blijven.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:33

Haii..

Ja windgaas dat is wel een goeie:) ..
Thnx

Alice13 schreef:
Hey een vriendin van mij heeft haar 2 cponys en Epony dag en nacht op land. En de paarden zijn blij dat ze hun winterstalling hebben mogen verlaten en terug op de wei zijn. Hierbij is ook geen overkapping/stalling deze mag ze namelijk van de gemeente niet bouwen. Echter vinden de paarden dit naar ons idee geen probleem.
Wat je wel zou kunnen doen is windgaas. Zodat de paarden uit gure wind kunnen blijven.

_ManOnnetje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 16:34

Xyris schreef:
Het zijn vrij harde ponys, zeker aangezien ze beschutting hebben van bomen zal ik me er vooral geen zorgen over maken. In theorie zouden ze zelfs in de winter zo kunnen staan (indien ze een droge slaapplaats hebben) maar ik zou dat ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen hoor :p.

En qua voeren sluit ik me ook aan bij aerdenhout.

Nee, toen het zo hard begon met regenen enz, kon ik het ook niet over me hart verkrijgen, dus toen maar een container..

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:45

Kan je die container niet kopen of huurkoop doen ofzo?
Evt met terugwerkende kracht?
Van welke firma huur je de containerstal?
Ik ben ook al enige tijd aan het struinen...ben tot de conclussie gekomen dat firma Romme 't goedkoopste is!www.romme.nl ze staan niet op deze site maar je kunt er wel naar vragen!
Hun rekenen voor een 20ft dus 2paards container €1400,-bij huurkoop komt er dan nog is €200,-boven op aan rente!dit is dan Excl transport daar via rommecontainers het transport...kost ongv €67,00per uur ongv?
http://link.marktplaats.nl/440277912 deze man koopt ook paardencontainer's op bij romme...dus hebben jullie gelijk een idee hoe't er uit ziet.
Je kunt ook bv een simpele schuilstal maken...nl 4grote palen de grond in meppen aan weers kanten maak je een dikkelat tot je een geraamte heb...groene afdekzeil/isolatoren/ tentharingen en straat stenen op de haringen leggen...klaar!kijk maar is op youtube tik dan eens in paddock paradise ;) ben je misschien voor nog géén €100,-euro kwijt goedkoper oplossing en 't is ook weer makkelijk aftebreken dus mobiel :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 12:59

Ik zou de container gewoon laten staan, maar dan met de deuren altijd open :j.

Wat betreft bijvoeren: één paard in de paddock, één paard in de stal en één paard op de wei met een emmer onder hun neus. Ondertussen mest je de wei uit bijv. :Y)

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:27

Een shetlander kan goed buiten blijven met dit weer, over de New Forest weet ik verder niks!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:31

Mijn shet en arabier/newforest zijn ook vrijwel de hele winter buiten gebleven. Wel met schuilmogelijkheid. Ze vinden het veel prettiger buiten.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:36

aerdenhout1 schreef:

ik sluit me hier bij aan ,, zo kunnen ze in de winter zelfs ook wel door ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:23

doopey_pedro schreef:
Een shetlander kan goed buiten blijven met dit weer, over de New Forest weet ik verder niks!

Het is niet rasafhankelijk :). Ik ken inmiddels van wel ieder ras paarden die altijd buiten staan.