rusthuis in noord-holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tosha

rusthuis in noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 09:16

ik heb even een vraag
is er behoefde aan een rusthuis in noord-holland
ik heb gekeken maar ik kan maar 1 rusthuis vinden in noord-holland deze zit in schagen maar er is niks omg randstad
waar moet een rusthuis minimaal aan voldoen
graag jullie reacties

themi

Re: rusthuis in noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 09:24

Hoi Tosha,

Ik vermoed dat er wel behoefte zou zijn. Echter liggen de grondprijzen in de randstad erg hoog in verhouding met overige meer landelijke provincies en is de grond schaarser. Wellicht dat dit de reden is dat een rusthuis voor paarden, waar voldoende grond en ruimte is om de paarden het hele jaar door buiten te laten lopen in combinatie met in de nacht op stal/loopstal, nog niet in noordholland gevestigd is?

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 09:29

wat is een normale prijs wat je kan vragen?
inclusief biks,hooi,kuil,stro,vlas, eigenlijk de gehele verzorging
exclusief hoefsmid,veearts,tandarts

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:28

niemand meer?

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 10:35

ik ben al een tijdje op zoek voor mijn epony. Er zijn wel meer stallen die aan rusthuis , pensioens stalling doen. Alleen de prijzen zijn belachelijk hoog. Ik ga geen 200 euro neer leggen .
Wat ik zoek is swinters uitloop stal naar een verharde stuk zowel zandpaddock. Of alleen of met een groepje dat goed met elkaar overweg kan. Zomers heerlijk het land op met een schuilhok.
Inclusief ruwvoer en stalbedekking, mesten. Eventueel krachtvoer voor mijn eigen rekening.
Misschien inc wormenkuren enzo. Dan zou ik zelf niet meer dan uiterlijk 150 euro willen uitgeven.
Ter vergelijking sta nu op een stal met 2 binnenbakken 1 van 20x40 en 1 van 20x60. Buitenbak 20x60 en diversen paddocks en land. En betaal nu 220.
Heb mijn pony van nu 24 ingeschreven op diversen lokaties maar idd niet in Noord Holland wat ik graag zou willen omdat de prijs te duur is.

Hopelijk heb je hier wat aan.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 10:43

inderdaad voor 150 per maand ga je het niet redden
in schagen vragen ze al 230,00 per maand
zat meer te denken aan 225,00 per maand

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 19:43

tosha schreef:
inderdaad voor 150 per maand ga je het niet redden
in schagen vragen ze al 230,00 per maand
zat meer te denken aan 225,00 per maand

dan denk ik dat er niet veel mensen daar gaan staan. Je hebt verder niks maak geen gebruik van eventueel (binnen)bakken, longeerbakken en longeerkralen. Oudere paarden kosten alleen ruwvoer en stalbeddeking wat manuren dus ik vind de prijs erg duur. En zou daarom kiezen om toch mijn pony verder te zetten of te blijven staan waar ik nu sta voor 220 all in!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 21:26

In Muiden is een pension voor geblesseerde/oude paarden en daar sta je voor 175/maand.
Je paard staat dan in een groep en kan binnen en buiten (grote gedraineerde paddock) verblijven en zomers op de wei. Ze krijgen binnen onbeperkt hooi.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 08:52

ga het nog een keer na rekenen
want inderdaad een oud paardje maakt bijna nergens gebruik van.
maar hoe kan het dan dat de 1 veel meer vraagt dan de ander is dit dan echt alleen een geld kwestie en word er dan niet meer aan het oude paardje gedacht?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:57

Grond huren kost klauwen geld in de randstad. Kijk alleen maar eens wat je hier moet betalen om je paard in de zomer te weiden. Dat is in mijn regio al 125 euro p maand!
Wil je echt alleen oude dieren, hou er dan ook rekening mee dat die vaak meer verzorging nodig hebben!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:04

Nou, oude paardjes kunnen wel degelijk wat kosten hoor.
Ik heb een heel kleinschalig pensionstalletje voor oude paarden, er staan er nu 4 en dat is het maximum.
Een van de oudjes was bij de eigenaar ziek geweest en heel mager (lees zak met botten) toen hij hier kwam, hij had tevens geen tand meer in zijn mond. Dus echt hooi eten kon/kan hij niet.
Hij krijgt van mij 5! kilo subli seniores per dag, verdeelt over 3 a 4 voerbeurten. Dat is 1 zak in 4 dagen!
En het is een grote B/ kleine C pony. Kan je nagaan wat je moet voeren als je een groot paard zo krijgt dat op gewicht moet komen.
Het op gewicht komen duurt vreselijk lang bij oudjes, als je het al voor elkaar krijgt. Tel er de hoefsmid bij op, de wormenkuren, het vlas en je zit zo aan die 175 euro.

Verder heb je nog je onderhoud aan de weide en stallen. Mijn paarden krijgen onbeperkt hooi. Per paard ging er in de winter makkelijk een baal per dag door, soms wel 2. Dat tikt ook aardig aan. Geeft niet hoor maar ik denk niet dat ze van 175 euro per paard rijk worden en dat het een hele redelijke prijs is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:14

ik betaal nu €200 in de maand volpension voor mijn paard en de beschikking over buitenbak, longeerbak etc. Als hij in de zomer dag en nacht buiten zou staan is dit nog goedkoper.

Als ik op zoek ga naar een rusthuis zou ik dit doen om de kosten omlaag te brengen, anders kan ik hem net zo goed laten staan waar hij nu staat. Dat is dus het hele lastige als je een rusthuis wil beginnen, alhoewel de grond in de kop van NH wel een stuk goedkoper is dan regio Amsterdam-Haarlem-Alkmaar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:28

Ragebol1977 schreef:
Nou, oude paardjes kunnen wel degelijk wat kosten hoor.
Ik heb een heel kleinschalig pensionstalletje voor oude paarden, er staan er nu 4 en dat is het maximum.
Een van de oudjes was bij de eigenaar ziek geweest en heel mager (lees zak met botten) toen hij hier kwam, hij had tevens geen tand meer in zijn mond. Dus echt hooi eten kon/kan hij niet.
Hij krijgt van mij 5! kilo subli seniores per dag, verdeelt over 3 a 4 voerbeurten. Dat is 1 zak in 4 dagen!
En het is een grote B/ kleine C pony. Kan je nagaan wat je moet voeren als je een groot paard zo krijgt dat op gewicht moet komen.
Het op gewicht komen duurt vreselijk lang bij oudjes, als je het al voor elkaar krijgt. Tel er de hoefsmid bij op, de wormenkuren, het vlas en je zit zo aan die 175 euro.

Verder heb je nog je onderhoud aan de weide en stallen. Mijn paarden krijgen onbeperkt hooi. Per paard ging er in de winter makkelijk een baal per dag door, soms wel 2. Dat tikt ook aardig aan. Geeft niet hoor maar ik denk niet dat ze van 175 euro per paard rijk worden en dat het een hele redelijke prijs is.

Ik heb respect hoe je dit oudje voert en wat je er een werk in steekt, maar als een paardje van iemand anders zoveel eten nodig heeft moet diegene ook snappen dat dit niet voor de standaard stallingsprijs kan.
Als jij hiervan moet leven kan dat dus niet, als je dit als een vriendendienst doet en je doet het graag is het wat anders.

Ik zou graag mijn paardjes bij jouw zetten als ik dat zo lees :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:33

Ik had ook al naar iemand persoonlijk geschreven dat er in Brabant een rusthis is dat heel betaalbaar is.
http://t-heike.webklik.nl/page/voorpagina

Ik sta hier zelf ook met mijn e-pony die in het rusthuis staat voor 100 euro per maand, mijn e-pony kan ook op stal voor 150 euro per maand.
In het rusthuis hebben ze een groot stuk land dat in de winter wel kaal is natuurlijk, ze hebben bijna de hele dag hooi, ze hebben een grote inloopstal die ingestrooit word, water natuurlijk en in de zomer gaan ze de weiden op.
Bijvoeren is volgens mij mogelijk, maar daar weet ik het fijne niet van.
We hebben zelfs een stapmolen en een rijbak en de stal ligt 300 meter van de bossen en natuurgebieden vandaan.
Het zijn hele vriendelijke mensen en er hangt een fijne sfeer.
Ik moet er een behoorlijk eindje voor rijden, maar laat ze met een gerust hart achter.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:35

wij hebben 19 paarden op stal staan, daarvan word er maar met 4 paarden gewerkt de rest heeft pensioen.
nu wil de staleigenaar een binnenbak gaan aanleggen alleen voor die 4 ( onnodig vind ik omdat ze bezig zijn iets anders te zoeken).
ook wil hij dan omhoog met zijn prijzen naar 300,00 tot 350,00 per maand.
als de binnenbak word geplaatst valt er een deel van weidegang weg.
de buitenstallen zijn nu verschillend van prijs ik betaal veel minder voor een stal dan mijn buurvrouw.
de binnenstallen zijn weer duurder die zijn 200,00 ex en 225,00 inclu.

dus wat is wijsheid

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:41

tosha schreef:
wij hebben 19 paarden op stal staan, daarvan word er maar met 4 paarden gewerkt de rest heeft pensioen.
nu wil de staleigenaar een binnenbak gaan aanleggen alleen voor die 4 ( onnodig vind ik omdat ze bezig zijn iets anders te zoeken).
de buitenstallen zijn nu verschillend van prijs ik betaal veel minder voor een stal dan mijn buurvrouw.

dus wat is wijsheid

Ik denk dat jouw stalhouder misschien juist geen rusthuis wil en door een binnenbak komen er weer wat mensen die gaan rijden.
Anders zou ik niet weten waarom hij voor 4 mensen een binnenbak gaat bouwen.
Als jij een pensioen paardje hebt dan zou ik mijn conclusie trekken en wat anders zoeken dat goedkoper is.

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:47

nee ik sta het goedkoopst van alle paarden dus ik ga niet weg.

ik bedoel alleen maar bv een wennekers vraagt vanaf 235,00 p/m maar daar heb je b.v al 5 binnenbakken en een bos om de hoek en hij wil 300 tot 350 gaan vragen wij zijn wel veel kleiner

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:49

[quote="Ragebol1977"]

Ik ben het met Ragebol eens. Daarbij hebben oude paardjes soms nog wel eens behoefte aan toevoeging medicijnen,krachtvoer, vitaminen shotjes, dekentjes op en af doen enz. Daar ben ik best bereid voor te betalen. Maar het probleem bij het gemiddelde rusthuis is, dat het vaak niet de bedoeling is dat het baasje komt en dat zou voor mij onacceptabel zijn!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:58

Brilletje schreef:
Ragebol1977 schreef:

Ik ben het met Ragebol eens. Daarbij hebben oude paardjes soms nog wel eens behoefte aan toevoeging medicijnen,krachtvoer, vitaminen shotjes, dekentjes op en af doen enz. Daar ben ik best bereid voor te betalen. Maar het probleem bij het gemiddelde rusthuis is, dat het vaak niet de bedoeling is dat het baasje komt en dat zou voor mij onacceptabel zijn!

Dat is mijn ervaring dus ook, dat je een afspraak moet maken om bij je paard te mogen 8)7
Dat wil ik dus echt niet.
Ik kan gewoon gaan wanneer ik wil, ze hebben ruime openingstijden en als je daarbuiten wil komen kan dit als je dat aangeeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:00

Trouwens ik vind dat er gewoon een standaard prijs moet zijn en alles wat buiten het standaard valt qau voer moet de eigenaar meerprijs betalen.
Als mijn paard allerlei extra dingen nodig heeft wil niet zeggen dat een ander paard dat ook nodig heeft.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:36

Hier mogen de baasjes altijd komen. Ik heb niks te verbergen.
En ik vind dat elk paard recht heeft op voldoende voedsel en een goede gezondheid. Ik doe dus ook wat ik kan om dit voor elkaar te krijgen en te behouden.
Oude paarden hoeven niet perse vatbaarder te zijn voor kwaaltjes, maar het kan natuurlijk wel en als ze iets krijgen is de impact groter dan bij een jong paard.
Ze hebben moeite zich te herstellen.
De pony waar ik over schreef was geen vriendendienst pony, alle paardjes die hier staan krijgen die zorg indien nodig.
Nu is dit hele gebeuren wel mijn hobby, ik hoef er niets aan te verdienen. Als ik de kosten eruit heb is het mij goed. Ik vraag zelf 150 euro en hier zit alles bij in, 4 keer per jaar ontwormen, de jaarlijkse enting, onbeperkt hooi, hele jaar weidegang, de hoefsmid en voedsel naar behoefte. Tja en als die behoefte groot is dan ga ik niet zeiken en het paard laten hongeren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:21

tosha schreef:

dus wat is wijsheid

Beetje off topic, maar voor dat geld kan je in de buurt voor veel minder terecht voor stalling met binnenbak. Als hij dat gaat vragen prijst hij zichzelf uit de markt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:16

Wennekers ligt bij Amsterdam! Uitgeest liggen de prijzen al vele malen lager!
Hier in mijn regio betaal je voor "normale" stalling tussen de 300 en 450 euro.

Maar TS...wil je nu zelf iets beginnen?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:36

ik zie dat TS in limmen woont vandaar :o
ik weet ook dat je zodra je het kanaal oversteekt naar het zuiden de prijzen verdubbelen, jammer maar helaas

tosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 19:31

ik woon inderdaad in limmen maar mijn paarden staan allemaal in amstelveen grens uithoorn.

nou hij wilt misschien samen met mij gaan doen, maar ik heb liever oude paardjes (als ik mijn kosten eruit heb vind ik het goed), maar hij wil het liefst een hoop geld verdienen en daar botsen wij met elkaar.