Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tosha schreef:inderdaad voor 150 per maand ga je het niet redden
in schagen vragen ze al 230,00 per maand
zat meer te denken aan 225,00 per maand
Ragebol1977 schreef:Nou, oude paardjes kunnen wel degelijk wat kosten hoor.
Ik heb een heel kleinschalig pensionstalletje voor oude paarden, er staan er nu 4 en dat is het maximum.
Een van de oudjes was bij de eigenaar ziek geweest en heel mager (lees zak met botten) toen hij hier kwam, hij had tevens geen tand meer in zijn mond. Dus echt hooi eten kon/kan hij niet.
Hij krijgt van mij 5! kilo subli seniores per dag, verdeelt over 3 a 4 voerbeurten. Dat is 1 zak in 4 dagen!
En het is een grote B/ kleine C pony. Kan je nagaan wat je moet voeren als je een groot paard zo krijgt dat op gewicht moet komen.
Het op gewicht komen duurt vreselijk lang bij oudjes, als je het al voor elkaar krijgt. Tel er de hoefsmid bij op, de wormenkuren, het vlas en je zit zo aan die 175 euro.
Verder heb je nog je onderhoud aan de weide en stallen. Mijn paarden krijgen onbeperkt hooi. Per paard ging er in de winter makkelijk een baal per dag door, soms wel 2. Dat tikt ook aardig aan. Geeft niet hoor maar ik denk niet dat ze van 175 euro per paard rijk worden en dat het een hele redelijke prijs is.
tosha schreef:wij hebben 19 paarden op stal staan, daarvan word er maar met 4 paarden gewerkt de rest heeft pensioen.
nu wil de staleigenaar een binnenbak gaan aanleggen alleen voor die 4 ( onnodig vind ik omdat ze bezig zijn iets anders te zoeken).
ook wil hij dan omhoog met zijn prijzen naar 300,00 tot 350,00 per maand.
als de binnenbak word geplaatst valt er een deel van weidegang weg.
de buitenstallen zijn nu verschillend van prijs ik betaal veel minder voor een stal dan mijn buurvrouw.
de binnenstallen zijn weer duurder die zijn 200,00 ex en 225,00 inclu.
dus wat is wijsheid
Brilletje schreef:Ragebol1977 schreef:
Ik ben het met Ragebol eens. Daarbij hebben oude paardjes soms nog wel eens behoefte aan toevoeging medicijnen,krachtvoer, vitaminen shotjes, dekentjes op en af doen enz. Daar ben ik best bereid voor te betalen. Maar het probleem bij het gemiddelde rusthuis is, dat het vaak niet de bedoeling is dat het baasje komt en dat zou voor mij onacceptabel zijn!
tosha schreef:wij hebben 19 paarden op stal staan, daarvan word er maar met 4 paarden gewerkt de rest heeft pensioen.
nu wil de staleigenaar een binnenbak gaan aanleggen alleen voor die 4 ( onnodig vind ik omdat ze bezig zijn iets anders te zoeken).
ook wil hij dan omhoog met zijn prijzen naar 300,00 tot 350,00 per maand.
als de binnenbak word geplaatst valt er een deel van weidegang weg.
de buitenstallen zijn nu verschillend van prijs ik betaal veel minder voor een stal dan mijn buurvrouw.
de binnenstallen zijn weer duurder die zijn 200,00 ex en 225,00 inclu.
dus wat is wijsheid