welke stal moet ik kiezen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefo

welke stal moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 22:46

Wie helpt mij een keuze te maken?

1)Stalling met mooie ruime boxen, weidegang in seizoen, paddock voor de wintermaanden, kleine buiten bak.
Alles wordt gedaan 250 euro incl.

2)Stalling met binnen en buitenbaan, aan het bos, geen weidegang maar wel paddock, alles zelf aanvoeren en voeren onderling regelen.
huur stal 100 euro en dan wat je paard gebruikt.

3)Stalling nabij bos, met weidegang, inclusief maar zelf mesten, buiten bak redelijk maar niet top, dicht bij binnen bak.
Alles wordt gedaan behalve mesten 300 euro.

4)Stalling met container boxen, weidegang, kleine buiten bak. 15 min stappen naar het bos. Alles wordt gedaan inclusief mesten
Dit voor de prijs van 300 euro

Ik weet het niet meer, ik maak graag een bosritje, binnen bak altijd handig als er zoveel sneeuw valt als afgelopen 2 jaar. Weidegang is natuurlijk wel lekker voor het paard maar ik wil niet dat hij de hele dag buiten zal staan. Is sportpaard.

Hebben jullie tips en of waar zal jij voor kiezen en waarom??

Iris82

Re: welke stal moet ik kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:50

Uhhw, een andere stal? Ik vind weidegang erg belangrijk dus 1 en 2 vallen al af.
3 is veel te duur! Zelf mesten en dan nog 300e vragen? 4 ook te duur, container boxen en 1 buitenbak voor 300e. Ik zou hier geen van allen graag willen staan. :n

Als ik echt een keuze moest maken zou ik voor optie 1 gaan.
Maar geen binnenbak en geen weidegang zijn wel echt nadelen.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:52

Ik zou van deze opties voor optie 1 gaan.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:54

Optie 1 dan. Maar wat maakt het nou uit of het een sportpaard is? Een paard is een paard hoor. :=

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:56

ik zal ook voor 1 gaan

HighFly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:02

uit deze 4 zal ik ook voor optie 1 gaan

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:06

Ik persoonlijk zou voor stal 2 gaan maar dat is omdat mijn Pony niet op het land mag!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:06

Wow wat een prijzen zeg! In wat voor regio zit jij?
Een container stalling is over het algemeen vrij klein weet niet hoe dat zit maar lijkt me niet echt een optie, maar 300 euro voor alleen een buitenbak is toch echt te veel.
Ik zou nu zeggen optie 1. Sportpaard of niet lekker de wei op dat is gezond voor ze.

Manonjitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:07

ik zou gewoon kijken en waar jij je het lekkerste voeld gaan staan

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:10

Waar heb jij je paard dan nu staan?
Wil je daar weg omdat het je niet bevalt?
Of ga je een paard kopen en zoek je nu naar stalling?
Ik zou naar stalling 3 gaan omdat het dicht bij het bos is

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:15

Als! ik echt moest kiezen optie 1 maar zou liever verder kijken voor wel weidegang

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:19

Ik vind het allemaal niks eigenlijk..
Optie 1 is wel oke, maar dan heb je voor 250 geen eens een binnen bak
Ik betaal 230, binnen en grote buitenbak, weidegang in de zomer, incl voer, hooi en stro. Op strooien word gedaan, zelf uitmesten.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:51

Waarom zou een sportpaard minder in de wei mogen dan een ander paard? Vaak heb je daar juist een veel fijner paard van. Stalgenootje van mij heeft een 4 jarig dressuur paard die een flinke lap geld gekost heeft, die staat gewoon lekker in de wei met mijn (relatief goedkope) pony te kroelen heel de dag. Paarden maken daar echt geen onderscheid in. Haar paard bokt bijna nooit onder het zadel, omdat ze in de wei haar ei kwijt kan. Bovendien is een paard dat lekker buiten loopt veel minder stijf dan een paard dat steeds in zijn box staat. Niet nodig om uit te leggen dat dit voor de sport best handig is.

Ik zou zeggen nummer 1 of nummer 4, die hebben zoals ik het lees de beste service voor de beste prijs en zijn het meest paardvriendelijk in mijn ogen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:46

jammer dat stal 2 geen weidegang heeft in de zomer, want dan was het een goede prijs geweest in verhouding tot de faciliteiten en ligging bij het bos. Onderling verzorgen kan vaak prima als iedereen zijn steentje bij wil dragen en je kunt altijd gezamenlijk inkopen in plaats van ieder voor zich en dan de kosten delen of bijhouden wat je gebruikt. totale kosten zullen waarschijnlijk tussen de 200 en 250 euro uitkomen.

ook sportpaarden kunnen prima de hele dag buiten staan, je kunt altijd kiezen voor een paar uurtjes op het gras, en de rest op de paddock (als ze van veel gras te dik en opgeblazen worden)

Stal 1 is paardvriendelijker, maar weer minder op rijden gericht door de kleine buitenbak, geen binnenbak, geen bos. wel weer volpension wat tijd scheelt. Redelijke prijs ten opzichte van stal 3 en 4.

Stal 3 lijkt, op de minder goede buitenbak na ook wel ok'e, hebben ze hier weidegang in de winter omdat er niets bij staat van beperking en ook geen paddocks bij staan? wel weer duurder, zonder eigen binnenbak. Binnenbak afhuren kost ook veel geld als je dat zoals afgelopen winter zo'n 3 maanden lang 3x per week moet ophoesten!!!

Stal 4 valt voor mij af. containerstallen vind ik te klein en niet prettig, en de prijs is erg hoog bij alleen een buitenbak

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:05

:P uhm ja ze missen allemaal wel wat, maar moet zeggen dat waar ik sta ook geen geweldige weidegang heeft alleen in seisoen(wat niet heel erg is) maar ook nog is apart en best kleine weides :) maar goed hij komt lekker buiten en kan even zn ei kwijt.
;( en ik betaal helaas nog meer dan hierboven O:) maar heb dan wel alles 2 binnenbakken een buitenbak, dressuurbuitenbak(20x60), longeerbak, goede verzorging, er wordt uitgemest en gevoerd :D

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:07

Ik zou dan nog zeggen stal 1

Kyra013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:26

wat een prijzen zeg voor wat ze eigenlijk nog missen! Ik zal als ik moet kiezen voor 1 gaan.

tsjebbe18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:44

Je moet de stal kiezen die het beste voelt en die je kunt betalen

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:30

Sinds wanneer kan een sportpaard niet de hele dag naar buiten? Juist zoveel mogelijk, om ze een beetje fris in het koppie te houden.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:39

Ik zou kijken hoe groot die paddocks zijn. Als die groot zijn en ze komen er met meerdere paarden in, dan is dat nagenoeg gelijk aan weidegang. Maar je ziet ook wel stallen waarbij de paddocks nauwelijks groter zijn dan een stal. Dat is natuurlijk niks.

Als je paard zo hoog in de sport loopt dat je zo voorzichtig met hem bent (en dat is dus niet de basissport), dan lijkt mij een binnenbak onontbeerlijk. Je kan het je dan niet veroorloven om een paar weken niet te rijden vanwege een slechte buitenbak.

only_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:44

Manonjitske schreef:
ik zou gewoon kijken en waar jij je het lekkerste voeld gaan staan

dit zou ik ook doen

FloorHombre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 23:56

ik zou het in jouw geval niet weten.
die laatste 2 zou ik te duur vinden, maar een binnenbak (1e) is inderdaad wel handig.
de 2e zou ik sowieso niet kiezen, want ik vind weidegang zeer belangrijk!
Succes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:16

viefo schreef:
Weidegang is natuurlijk wel lekker voor het paard maar ik wil niet dat hij de hele dag buiten zal staan. Is sportpaard.

Hebben jullie tips en of waar zal jij voor kiezen en waarom??

deze vind ik nou erg raar weer ....

ik zou dus kiezen voor een stal waar het paard wel de hele dag buiten komt en waarom,omdat dat beter is

stal 1 komt zo te zien nog enigzins het beste uit de bus

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:20

Ik zal voor 2 kiezen, is toch een stuk goedkoper en je kunt vast wel in de buurt een weilandje kunnen huren, dat kan ik iig wel, alleen ik heb het €20 goedkoper ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:23

viefo schreef:
Weidegang is natuurlijk wel lekker voor het paard maar ik wil niet dat hij de hele dag buiten zal staan. Is sportpaard.

Nou ben ik van huis uit geen 'natural', maar ik verbaas me wel over deze uitspraak. Wil je die toelichten? Wat versta jij onder een sportpaard?
En waarom zou die geen hele dag daglicht kunnen verdragen..?

Wat een prijzen worden er gerekend trouwens... ik zeg voor nu: 2. Zolang ze daar maar wel in groepsverband dagelijks meerdere uren naar buiten kunnen.