De pasvorm van de greenguard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

De pasvorm van de greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 20:55

Whelp :D

Ik heb voor mijn fjord de greenguard, met origineel halster. Gg maat full, halster maat cob.

Hoe stel je het ding af? Losjes om de mond, juist strak? Als ze een poging tot eten doet, friemelt ze mnet zo lang totdat de bovenlip over de bovenkant van het maskertje komt. En dat krijgt ze niet zelf terug. Dus als ik er niet bij ben staat ze dan met de lip over het masker.

Heeft iemand een duidelijke uitlef en/of foto?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:21

Hihi ik krijg daar een beetje een Bert Visscher gevoel bij , dat Whelp :D

Oei dat met die lip lijkt me niet zo tof :=
Dan moet hij dus duidelijk strakker dan dat hij nu zit :P

Naar wat ik begrijp moet de onderkant gewoon losjes tegen de ontspannen lippen aan zitten , als het paard gewoon staat , zoals je ook op de foto's ziet :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik heb er zelf nooit 1 gehad , lijkt me zwaar irritant voor een paard :=

Martje80

Re: De pasvorm van de greenguard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 21:31

ik heb zeg maar de middelste/onderste versie, die niet buigbaar is. Ook op die manier zit ie om de snuit, en ikkan hem wel starak er omheen doen, maar dan zitten de lippen echt strak op het masker, lijkt me niet de bedoeling.

En ja misschien irri voor het paard, maar alles beter dan hbv en te vet

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 09:20

niemand verder ervaring?

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:09

Die van mij zitten/zaten ongeveer 1 cm van de snuit af. Op iedere andere manier krijgen ze het ding af.
De riempjes trokken ze ook kapot, maar daar heb ik een goede en goedkope oplossing voor gevonden: bij de schoenmaker kun je riempjes halen die normaal gesproken voor kinderwagens gebruikt worden en die zijn van leer en kunnen dus ook veel meer hebben.
Anders kon ik dus iedere dag op zoek gaan waar ze hun masker afgefrummeld hadden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:14

Hmm dit lijkt me ook niet zo'n geweldig masker, ziet eruit alsof een beetje handig paard de lip eroverheen kan krijgen tenzij je hem heel strak doet... Kun je niet beter een korf nemen die beter rond de snuit zit? Wij hadden deze, die zit ook helemaal niet strak maar bleef wel zitten (en was van stof en een soort rubber geloof ik dus vormde ook nog wat mee om de neus).

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:08

Die van jou, Fiffill, vind ik er nogal claustrofobisch uitzien, die zou ik nooit kiezen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:12

Er zitten anders gewoon grote gaten in, gaten onderin zie je alleen niet op de foto. En hij zit vrij los en omdat het stof is vormt hij goed mee... Vind al die dingen er niet zo leuk uitzien, maar beter dat dan hoefbevangen ;) en deze pony stond er ook niet de hele dag mee trouwens, maar een uurtje of twee.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 13:31

die heb ik gehad fiffil, maar dat was 3x niks. Op zich is de greenguard een goed systeem, maar maar in 2 maten verkrijgbaar, full en pony, en dat is maat shet. Dus ik vrees dat ze net tussen 2 maten in hangt..

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:39

Ik maak ook gebruik van de greenguard.

De haffen hebben zo'n gesloten mandje (eerste foto) de shet heeft de variant van de onderste foto.

Ik ben er tevreden over.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 13:42

Wat lastig dat er maar twee maten zijn... denk ook niet da je er ergens een extra bandje aan kunt maken (dat wil nog wel eens helpen), want zoveel ruimte is er niet..

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 18:11

maar hoe maak je hem correct vast hotchocolat?? strak of juist niet

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:19

Ik heb ze wel wat strakker anders liggen ze in de weide.

Riempjes heb ik er ook afgelaten en ze gewoon met een stro stouwtje aan het halster vast geknoopt.

Kennis van me heeft voor haar haflinger zo'n open variant, ik vind die dus te klein omdat ze er langs eten, dat kan met de dichte mand dus niet.