Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joscaa schreef:Wij hebben 50 paarden bij elkaar in 1 land staan, no problem. Gewoon niet teveel onzin omheen houden, genoeg ruimte, halstertjes om eerste keer, kun je ze makkelijker pakken mocht t wel een keer fout gaan.
Citaat:ik zie het probleem niet
zolang er een mogelijkheid is de paarden toch apart te zetten mocht het niet klikken
Citaat:Ze hebben, neem ik aan, niet eerder bij elkaar gestaan?
Citaat:Kunnen ze nu al niet even wennen samen?.
2 paarden bij elkaar is niet zo'n probleem vaak met meerdere gaat het mis.
Citaat:Hangt er dus net vanaf of t ruinen/merries zijn, of ze tolerant zijn etc
Citaat:Ik heb denk ik je bericht verkeerd gelezen. ik dacht dat je bedoelde dat jullie paarden wel even in de groep manegepaarden konden staan (in een grote groep), maar ik zie nu dat bedoeld wordt dat het enkel jullie 2 paarden zijn. Dan zou ik dat wel doen ja, mits je van beide paarden weet dat ze normaal sociaal gedrag vertonen.
Citaat:Wij hebben 50 paarden bij elkaar in 1 land staan, no problem. Gewoon niet teveel onzin omheen houden, genoeg ruimte, halstertjes om eerste keer, kun je ze makkelijker pakken mocht t wel een keer fout gaan.
Citaat:Die van mij heeft in een groep gelopen, onwijs groot weiland en 1 klap was raak genoeg voor 6 dagen kliniek dus nee ik zou het risico niet nemen! Zeker niet voor maar 4 dagen! Draadje er tussen en klaar.
Citaat:Daarom is het handig om het eerst een aantal keer aan te kijken. Een paar uur bij elkaar zetten en dan kijken naar hun gdrag.
Citaat:als beide paarden weidegang gewend zijn, samen in 1 trailer ernaartoe gebracht zijn en dat allemaal goed gaat zou ik geen problemen verwachten zolang de weide maar groot genoeg is zodat ze elkaar uit de weg kunnen... Goed observeren de eerste tijd!
Veel plezier daar!
Citaat:Kan je gewoon doen hoor! Beide paarden zijn op vreemd terrein wat waarschijnlijk stress geeft en dan zoeken ze echt meteen steun aan elkaar, blijven kudde dieren.
Ik ben vorig jaar een weekend weggeweest en de paarden konden elkaar niet en heb ze samen op het land gezet en ging echt meteen goed. Thuis zijn paarden zowieso heel anders.