ze komt volgens mij niet goed uit haar wintervacht want de meeste paarden hebben nu toch al een dunnere vacht maar zij heeft nog steeds is dikke vacht en als ik eronder voel is het zo warm!
0000
Geplaatst: 06-04-11 14:50
Dan kan je beter controleren of ze wel goed ontwormd is, en indien nodig ontwormen. Een extra vitaminestootje wil ook nog weleens helpen. Verder is het nog vroeg, er zijn zat paarden die nog niet uit hun wintervacht zijn nu.
Hier is pas geleden al een topic over geweest. Daar staan ook de vragen in waarom je dat zou doen bij een 2 jarige.
Tigra_
Geplaatst: 06-04-11 15:03
Nou de shets hier zitten ook nog volop in de vacht dat komt nog wel ik zou nog even afwachten. En anders de DA langs laten komen om te kijken of ze niets te kort komt je kan ook dan beter eerst de oorzaak zoeken waarom ze niet goed verhaart.
Het kan bij een shetlander wel nog tot juni duren voordat die glad in zijn vacht staat. In het geval van een tweejarige misschien nog wel langer. Zorg dat ze voldoende schaduw in het land heeft en verder lekker borstelen maar zeker niet scheren.
_Babettee_
Geplaatst: 06-04-11 19:08
Waarom zou je de pony scheren? Paarden/pony's worden geschoren zodat ze tijdens de training niet helemaal in het zweet staan, maar dit is dus bij een 2-jarige niet het geval. Gewoon zo laten!