premiere eczeem deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyellow

premiere eczeem deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 20:43

halo!

ik zoek een deken voor mijn knollie :)
Heeft iemand ervaring met een premiere eczeem deken?

dankjullie!

Afbeelding

iloveyellow

Re: premiere eczeem deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 07:11

iemand?

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:36

Op zich een fijne deken, hij is wel niet erg scheur/gat bestendig. Dus wij doen er 1, maximaal 2 zomers mee en dan issue ook wel rijp voor de sloop. Maar hij zit wel heel fijn voor het paard. Ook kun je de bijpassende hoofdkap aan de denken vastmaken. Dus als je niet zo'n groot budget hebt is het een fijne deken. Ik zou zelf nooit een deken van boett kopen die 200 euro ofzo kosten.

Muntok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:53

Van deze deken hebben wij er 2 jaar geleden 3 gekocht.
De eerste zomer waren ze prima, daarna zijn ze wat uit gaan lubberen waardoor hij op de kont nogal ging afzakken, de buikflap diep hing, de sluitingen kapot waren.
Ze zijn na 1 seizoen dus eigenlijk wel echt aan vervanging toe.

Wat betreft kapot gaan door er mee op het land te lopen en bij andere paarden, dat viel ons reuze mee. Ze lopen er gewoon mee te stoeien en elkaar te krabbelen op de hals en dergelijke, maar we hadden maar af en toe een klein gaatje ergens.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:26

Mijn deken van première was direct gescheurd, alsook de Boett was na 2 maanden 1 lappenvod geworden. Ik koop enkel nog Fouganza vliegendekens en gebruik ze zelfs als exceemdekens (ik was in begin sceptisch, omdat ik dacht dat een exceemdeken het paard beter zou beschermen, niet dus). Ze zijn zeer sterk en resistent tegen het schuren (voor weinig geld) en hebben een blinkende schijn om de vliegen weg te jagen. Bij mij hebben ze vorig jaar het ganse seizoen overleefd. De dekens dit jaar, zijn nog sterker en beter. Mijn paarden hebben terug lange manen.

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:00

bedankt iedereen! ik had gemaild naar de winkel voor de goede maat! ik hoop dus dat ik gauw mail terug krijg! :j