kwpn-er met lange manen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

kwpn-er met lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 17:01

Ik heb een zwarte kwpn-ruin van 1.72 met kol.
Hij heeft langere manen dan andere kwpn-ers, ik denk nu zo'n 30 cm.

Zijn er meer mensen die hun kwpn-er weelderig laten groeien om het zo maar te noemen? ik vind het erg mooi in hengstenvlecht of losse vlechten of gewoon los. Ik rijd er zometeen western mee, dus geen engels/ dressuur. Omdat hij zwart is en een zware hals heeft en nogal wat front vind ik het wel erg mooi staan.

Omdat de meeste kwpn-ers altijd getrokken manen hebben of afgeknipte manen vroeg ik mij af of er mensen zijn met foto's van hun kwpn-er/ bwp-er met lange manen? Hoe lang laten jullie het groeien en zouden zeer lange manen staan bij een warmbloed? Is er iemand met een warmbloed met megamanen ( geen lusitano ofzo bedoel ik dan :+ )

ik ben erg benieuwd....

snoozel_

Re: kwpn-er met lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:11

Ik heb een kwpn'er mét lange manen :D
maar ik ga ze toch trekken, denk ik xD

Ik weet het nog niet zeker. In het begin vond ik het heel mooi, maar nu ben ik ze wat beu.. ze vliegen tussen mijn vingers als ik aan het rijden ben (ik rijdt dressuur maar nog geen wedstrijden) en het lijkt nu wat slordig, misschien als ik ze eens was, dat ik dan van gedacht verander. Maar ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen en dan zien wat het mooiste is bij haar, een zomercoupe of een wintercoupe :+
Haar manen zijn nu ook ongeveer 30cm ofzo.

Ik wil wel een foto plaatsen, maar ik weet niet hoe?

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:12

mijn dravers hebben allebei lange manen, ik ken zelf iig niemand die een kwpn met lange manen heeft

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:15

Ik heb twee KWPN'ers met lange manen, doe er nooit wat aan. Geen megamanen zoals een Fries. Staarten idem.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:16

Ik heb een 3/4 kwpn'er.. en ja.. lange manen.. het is nog een jonkie dus met weinig nek (in verhouding) dus vandaar lekker lang. Daarbij is het een zweetvos (wordt helemaal blond/ wit in de zomer :D )en heeft hij best een grof koppie.. Dus ik vind het mooi staan en das het belangrijkste. Daarbij vind ik persoonlijk een mooie gelijkmatige hengstenvlecht heel gaaf, zeker als hij wat dikkere manen heeft. Dus mijn motto: doe lekker wat je zelf mooi vind en laat je niet lijden door de standaard. (vind ik althans). Daarnaast heb ik een goed excuus, mijn paard is 1/4 Fries, en daarbij mogen de manen juist niet kort :D en hij heeft voor een KWPN'er flink dikke manen en staart, wat al mooier is dan 3 lange sprieten.. dus al de mijne hele dunne manen had gehad zou ik ze ook redelijk kort gehouden hebben.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:25

De KWPN hier(verzorg) heeft ook lange manen. Nouja niet echt lang maar ze worden nooit geknipt of getrokken.

Janneke_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:37

bij sommige paarden staan lange manen super mooi, maar bij sommige paarden staan korte manen beter, dan lijkt de hals bij mijn paard vaak gespierder :P

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:06

Mischien ben ik wel een muts, maar een Kwpn-er hoort imo korte manen te hebben/ getoiletteerd te zijn :D
Net zoals dat je een Fries/Shire Tinker niet moet knippen :D

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 21:26

Tja, ik heb mijn tinker met pijn en moeite nu 1 handbreedte manen weten terug te kweken ( zwaar zomereczeem), het lijkt wel de wereld andersom...

Ik denk inderdaad wel dat het persoonlijke smaak is zo te lezen.

wel hardstikke leuk de reacties te lezen, toch al zoveel mensen die de manen lang hebben van hun paard, had ik niet verwacht!
Nu heb ik ook langere tijd op een dressuurstal gewerkt en zie je geeneen met langere manen uiteraard.

Dravers hebben inderdaad hun manen langer, vind ik ook mooi bij ze staan.

Anneke, ik denk dat als je een paard met lange manen hebt en er de heksenkrullen in laat komen en onverzorgd laat, dat inderdaad niet te vergelijken is. De manen zijn mooi verzorgd EN lang maar is wel moeilijker omdat het dunner is uiteraard dan de Tinker bijvoorbeeld. Een strakke hengstenvlecht is ook erg mooi.

ook weer even geeeeeeen idee hoe ik een foto hierin moet plakken, hopelijk nog mensen met fotomateriaal van hun paard mét lange manen?

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:21

Zelf geen kwpn maar een appaloosa merrie (voskleurig) waar ik altijd met getrokken manen reed, ik reed toen dressuur wedstrijden dus toen vond ik dat wel netjes. Nu rijd ik alleen recreatief en heb haar manen laten groeien, super mooi en vind haar hals veel mooier uitkomen. Als je mijn paardje ziet lijkt het namelijk wel een beetje kwpn-er dus misschien een klein beetje vergelijkbaar. Vind het veel mooier, kan alleen geen foto plaatsen want weet niet hoe dat moet.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:52

Heb zelf een (western) KWPN-er geleasd en daar wilde ik ook graag lange manen op :D
Na drie jaar vlechten en onderhouden kwamen ze tot net onder zijn hals uit. Inmiddels ben ik gestopt met leasen, omdat ik een eigen paard heb gekocht. De manen van de KWPN-er worden nu niet meer zo goed bijgehouden, met als resultaat dat ze nu weer kort zijn... Oftewel: met veel moeite lukt het, maar als je het niet bijhoudt ben je snel weer terug bij af :)
Tja, met mijn eigen Quarter is lange manen kweken een stukkie makkelijker!