Het staat hier vast niet goed maar wist ook niet waar het bijhoorde . Mijn vraag is het volgende: ik heb vernomen dat je je paarden aan moet melden of registereren bij een of andere instantie of ministerum als je in Duitsland woont. Een soort van ministerie van landbouw o.i.d. neem ik aan. Wie weet hoe dit in zijn werk gaat en waar ik zijn moet?
Hoihoi, Ik kan je zo niet verder helpen, maar misschien kun je contact opnemen met de rijvereniging Gildehaus/Bad Bentheim .. Zij kunnen je vast wel verder helpen.
Kijk super, ik kan me hier ook online aanmelden zie ik...dankjewel
enjoy86
Geplaatst: 06-04-11 13:23
en waar is dat voor als ik vragen mag?
sonova
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-11 15:07
Bijvoorbeeld als een paard dood gaan dan halen ze hem zonder rompslomp op, zullen ze anders ook wel doen neem ik aan maar naar ik gehoord heb krijg je een boete als je de paarden niet aangemeld hebt. Ook willen ze natuurlijk weten i.v.m. ziektes waar paarden staan mocht er een uitbraak komen.
sonova
Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-11 15:35
Oke het is gelukt , alleen kun je je niet online aanmelden maar moet je je bij de veterinairambt van je eigen gemeente melden. Schijnt dat die nu de formulieren toesturen en dit moet dan ingevuld terug .
enjoy86
Geplaatst: 07-04-11 09:23
en wat kost dat per paard?
sonova
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-11 12:08
Valt reuze mee, ik heb twee paarden en dat kost samen 10 euro per jaar
mm.. ik heb er nog nooit van gehoord.. ook niet van mijn "paardenburen", ook mijn DA heeft het er nooit over gehad...
Mijn merrie heb ik een tijd terug moeten laten inslapen, en is zonder ook maar 1 vraag gewoon opgehaald...
Maar ja, als het verplicht is..
sonova
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-11 12:42
Kenissen van mij hebben het ook gehad en ook daar hebben ze wel het paard opgehaald maar ze hebben achteraf wel met terugwerkende kracht de jaarlijkse bijdrage moeten betalen, en een boete moeten betalen, is ook nog wel te doen hoor, was geen megabedrag maar als het toch moet doe ik het liever gewoon goed.