hij staakt in de bak.
Ik heb er profs bijgehad, echte durfals, maar erdoorheen slaan werkt echt niet.
Ik kan hem longeren, en priveles erop geven, dan is hij superbraaf maar ook supertraag.Ik moet heel de tijd mee blijven lopen ( hij denkt zoiets als: ik afvallen dan jij ook
)Een tik met de zweep daarvan is hij niet onder de indruk.Ik moet hem gewoon kort aan de longe houden, en zo dicht mogelijk erbij meelopen, dan gaat het.
Lesser erop, die denkt dat ie al heel goed op Moos kan rijden, maar zodra ik wegloop staat ie stil en dit rustig een half uur lang.Hij vertrekt geen spier als ze dan zitten te drijven of slaan.
Ik kan er zelf nog alleen op rijden, maar dan ben je echt bekaf na 5 minuten, en dan krijg ik er alleen zo'n tergend langzaam drafje eruit.
Totdat ie de trailer ziet, dan staat ie er zo op, want dan weet ie dat we naar het bos gaan.
In het bos is hij fijn, werkwillig en looplustig, een totaal ander paard.
Het is niet dat ik geen goede band met hem heb.Als ik zeg galop dan gaat ie tergend langzaam, dat wel, maar in galop, als ik dan roep kom maar, staat ie in een mum voor mijn neus, met of zonder ruiter op zijn rug.
Verder is ie al verschillende malen veterinair onderzocht, en ook andere hulpverleners op het alternatieve vlak zijn er al bijgeweest.
Ik heb nog niet zo lang geleden een Hulsebosch zadel op maat laten maken, perfect, maar HIJ BLIJFT TRAAG.
Je hebt ook geen zin meer om even te gaan rijden op deze manier.
Iemand nog een idee?
) dan mag je altijd een pb sturen.