Het lijkt wel geschoren? Ik zou niet zo kunnen beoordelen wat het is.. heb je geen betere foto?
_Reneee
Geplaatst: 01-04-11 22:56
Misschien door het zweten? Of hij verhaart heel erg? Ik lees eventjes mee want mijn pony kreeg de laatste tijd ook redelijk kale plekken daar, leek wel irritatie...
ik heb nog 3 andere paarden en die hebben geen juik . dus luis ??? dan moeten ze ook op de andere paarden gaan zitten denk ik ??? kan het fout hebben maar ik heb geen beesten gezien
Schurftmijt? Kan besmettelijk zijn voor andere paarden maar andere paarden hoeven er geen last van te hebben als ze een goeie weerstand hebben
Caresse07
Geplaatst: 04-04-11 12:31
Is gewoon de wintervacht die jeukt Wij hebben 3 shetlanders staan en eentje daarvan heeft precies hetzelfde. Niet alleen zijn hals, maar eigenlijk over zijn hele lichaam, ziet er erg sneu uit, maar komt vanzelf goed
rienne
Geplaatst: 04-04-11 12:38
Het kan ook een huidinfectie zijn.
Mijn eigen pony heeft ook een erge wintervacht en schuurde ook. Ik voelde wel wat korstjes maar dacht het vuil was. Totdat ik donderdag een grote kale plek zag onder haar manen! Toen ik verder ging onderzoeken (voor zover dat ging het was 21.30 uur) had ze dus in 1 dag tijd onder haar manen al haar vel weggeschuurd, tot bloedens toe! En ik kon gewoon hele plukken huid/haar van der lijf aftrekken!
Heb ze dus wat gewassen met betadineshampoo en de volgende dag de veearts gebeld. Nu heeft ze dus een zware antibiotica gehad en moet ik de ergste plekken in smeren met een zalf. En merk nu al verbetering!
heb je misschien foto's van de plekken zelf? Dan is het nog het beste te beoordelen en anders bel j een DA als je echt twijfelt
LauraSjapoer
Geplaatst: 04-04-11 18:34
Mijn verzorgpony heeft ook last van kale plekken onder de manen en rond haar hoofd. Ze verliest nu wel haar wintervacht. Ze heeft ook korstjes. We hebben haar vandaag gewassen met speciaal spul. Weet iemand misschien meer hier over?
die van mij ook, ziet er niet uit... Maar 9 van de 10 x is het de wintervacht hoor, zeker zo'n superdikke vacht jeukt enorm! Het enige wat ik er aan doe is elke dag met de roskam erover, en de kale plekken insmeren met verkoelende zalf.
Ik denk dat het ook komt door de wintervacht, als dat jeukt. Mischien schuurt hij tegen een paaltje ?
Ellen91
Geplaatst: 05-04-11 19:40
Mijn pony heeft dit ook gehad, op meerder plekken. Luis was het niet, want luizen kun je zien & jeuken. Mijn pony had geen jeuk en er was niks te vinden. Het kan mijt zijn hiervoor kun je middelen kopen die je erop moet deppen, maar het kan ook vitaminegebrek zijn, dan kun je hem een vitaminestoot geven. Maar het kan ook zijn dat zijn wintervacht op de ene plek sneller loslaat, dan groeit het zo weer aan. Mijn paard heeft een paar week met kale plekken gelopen, maar er groeien nu nieuwe haartjes.
Janneke_95
Geplaatst: 05-04-11 19:42
niets aan de hand waarschijnlijk, heeft mijn jonge ook. het ziet er idd niet uit, maar dat is er waarschijnlijk gewoon uitgeschuurd, dus de enige tip die ik geven kan is lekker rossen en hopen dat de rest er ook snel afgaat.