Focussed schreef:De Greenguard vind ik de enige paard vriendelijke graaskorf. De gewone graasmaskers van IR, Harry's Horse, Pagony etc. zijn alleen beter voor je portemonnee... Paard kan er niet normaal mee drinken, het is benauwend, paard kan niet gapen... Dat vind ik echt ondingen.
Helemaal mee eens!
Mijn arabier is sinds vorig jaar insuline resistent (IR) en zou dus nooit meer het land op mogen op aanraden van anderen.
Ik kon en wilde mij niet neerleggen bij dit advies dus ik ben op zoek gegaan naar een alternatief.
Via via kreeg ik de tip om de greenguard te proberen zodat mijn arab maar heel weinig gras binnen krijgt maar toch lekker op het land kan overdag, nou binnen een week al duidelijk verschil!
Mijn arab vond het eerst wel vreemd zo'n ding om z'n mond/neus (het is wel aan te raden even te 'oefenen' met je paard op een klein stukje land) maar toen ik een paar grassprietjes door de greenguard heen stak had hij het al snel door
en ik heb niet het idee dat hij het nou zo super vervelend vind om met de greenguard om op het land te staan, 's avonds op stal gaat de greenguard ook gewoon weer af.
Veel mensen vinden het wel zielig dat mijn arab met de greenguard om naar buiten gaat maar het andere alternatief is helemaal nooit meer op het land en dat wil ik hem niet aan doen.
Ik heb dit jaar eerst zonder greenguard geprobeerd maar binnen een week waren de symptomen van IR weer terug
mijn arab heeft dus weer z'n greenguard om en binnen dag zijn de meeste sympthomen van IR al verdwenen!
Dus ook voor paarden met IR kan de greenguard een uitkomst bieden
Dit is trouwens het meest recente topic over de greenguard: [VSW] ervaring met graasmasker ?