hoe zouden jullie het doen? 3 e paard een 2 jarige

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RosaBokt

hoe zouden jullie het doen? 3 e paard een 2 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:51

het zit zo
in december heb ik haar voor het eerst gezien ik was als een blok voor de toen 1,5 jarige gevallen <3 .
toen had ik jullie ook al gevraagd of ik haar moest kopen of niet. ik ben haar op dit moment aan het
(leassen) dacht ik althans. na 1 maand dat ik haar officieel lease zegt ze dat er niets van de koopsom
af gaat dat betekend dus dat ik haar huur. ik heb in deze maand echt een band op geboud met de merrie
ze is inmiddels super braaf en leert heeel snel. ik vind het kortom leuker dan ik had verwacht. *\o/*
nu is het dus zo dat ik zo snel mogelijk van die bazin afwil en het veulen kopen, maar dat betekent dat
ik mijn paard die nu met pensioen is naar een kinder boerderij moet brengen of verhuren zodat ik het kan
blijven betalen. ;( deze gadachte doet mij al pijn dat ik mijn ouwe weg moet doen voor dat jonge paard waar ik
inmiddels een redelijk hechte band heb.

ik sta voor alles open

Sharon89

Re: hoe zouden jullie het doen? 3 e paard een 2 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:52

En een stal voor paarden die met pensioen zijn?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:57

En jong ding in de opfok? Kost ook geen tonnen aan geld... En tegen de tijd dat hijdus op pension komt te staan heb je misschien wel meer te besteden.

Of een baantje op zaterdag, zoals postlopen bij TNT? Je loopt dan 2/3 uur op zaterdag, rest van de dag vrij. En kan dan wel een extra paard erbij.

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:28

heel herkenbaar :j

ik werd helemaal verliefd op een veulen van 8 mnd en had een al een 3,5 jarige....

besloot toen het veulen niet te doen, maar hij bleef door mn hoofd spoken ( dat lieve koppie <3 ) 3 maanden later heb ik toch nagvraagd of ze hem nog had en toen besloten dat ik die kans nie wilde laten schieten.

ik had veel vrije tijd en ben voor hem gaan werken ( had toen de centjes niet) en betaalde op die manier ook mijn stalling. toen die regeling bijna een jaar later niet meer mogelijk was, allebei in pension. werd toch te duur.
2 paarden de aandacht te geven die ze verdienen, was toch te veel en de oudte werd stront jaloers en omdat hij( toen ingereden en al) te klein bleef besloten die te verkopen. ik heb de pony goed kunnen verkopen aan mensen waar hij heel lang blijft en die super blij emt hem zijn!! dat maakte alles goed.

ik ben nu 1 jaar verder en heb geen spijt van mijn keuze. ik heb een pony waar ik nog jaaarren mee door kan en mijn 1e pony ( mijn leermeester) een goed huisje/plekje kunnen geven.

ik zou et als ik van mijn eigen ervaring uitga het even aankijken. als je het gevoel hebt dat dat je spijt krijgt als je haar niet koopt, zou ik het zeker doen.

jonge paard in de opfoken en rustig om je heen kijken of je je oude paard een goede plek kan geven tegen de tijd dat je aanstaande paardje 3 jaar is.

succes ermee ;)

RosaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:08

bedankt voor de reacties

op dit moment zit ik nog op school en loop ik stage waar, ik wel van rond kom. 2 dagen school en 4 dagen stage dus ik heb alleen zondag vrij en dat wil ook zo houden. ik ben nu de 2 jarige al aan het trainen 3 dagen in de week en die van mij ben ik ook 2 tot 3 keer in de week ik rijd hem maar 1 keer in de week. ik heb hem te huur aangboden zodat ik hem misschien kan houden. want ik wil de 2 jarige ook naar stal halen zodat ik als ik met haar bezig ben meteen mijn andere paarden aandacht kan geven en eventueel rijden. ik doe er in ieder geval alles aan zodat ik mijn ouwe kan houden. die van mij is ook behoorlijk jaloers

of ben ik een beetje te anthousiast?/

RosaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:11

juangi daar zit wel wat in. ik moet er alleen 1 bij mij in de buurt vinden. ik zal eens rond zoeken en vragen

louise25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:57

wel zielig hoor meid maar kan je er niet goed met haar over praten om toch over te kopen?

RosaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 19:24

ik kan haar kopen dat verwacht de bazin eigenlijk ook . maar ik doe het voor mijself uiteraard. ik zou haar dus leasen en dat houd in dat de lease van de koop som afgaat en zij zegt dat dat niet zo is dus vandaar dat ik het zo snel mogelijk wil regelen anders ben ik er geld in aan het steken en tijd zodat ze over 3 maanden zegt ik hou haar zelf. ik heb het gewoon normaal gevraagd en ik krijg een bot andwoord dat leasen, leasen is en kopen, kopen daar slaat het eigenlijk op. dus ik heb het al geprobeerd