Rijd jij (altijd) met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met Cap?

Ja altijd op elk paard!
171 (55%)
In de bak niet in het bos wel.
36 (11%)
Nee op mijn eigen paard(en) nooit maar op anderen paarden altijd.
25 (8%)
Nee nooit.
44 (14%)
Op mijn eigen paard(en) keuze 2 maar op anderen paarden keuze 1.
31 (10%)

Totaal aantal stemmen: 307


Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:53

Als ik les heb op de manege weet ik niet altijd op welke ik moet en daar is het gelukkig verplicht om er een te dragen, maar als ik op de club ben waar een aantal vriendinnen staan, en ik mag is op een van hun stap ik gewoon op zonder cap ook naar buiten....

Alleen weten mn ouders dit niet echt ofzo, hun willen dat ik hem altijd draag... Maar ik vind die cap niet lekker zitten

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:59

Ik rijd altijd met een cap, ik vind het zelfs eng om op een paard te stappen zonder cap. Het is heel vreemd maar wel veiliger dan zonder cap.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:27

Altijd met cap, alleen de laatste paar weken ben ik caploos, moet weer een nieuwe kopen.

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:29

Op mijn eigen paard alleen als het heet is in de bak niet Bloos! en op het paard van een vriendin nooit Ziek . Paarden die ik niet ken altijd een cap op Hyper! .

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:39

Ik rijd echt altijd met cap!het is een gewoonte te pakken om hem op te doen, verder bij mij op stal draagt niemand er een.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:46

Nou bij mij wisselt het nogal. Op Aron (mijn bijrijdpaard) rijdt ik vrijwel niet met cap. Hij is echt mega-braaf. Wel als ik ga springen of een bosritje maak.

Maar op mijn jonge Cheyenne rijdt ik wel met cap. We maken haar nu zadelmak etc, dus dan moet je wel met cap rijden.

Op de meeste vreemde paarden rijdt ik we met cap.

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:48

Op mijn Jasmijn rijd ik in de bak thuis zonder cap. Maar als we naar de les gaan zet ik hem wel op omdat het verplicht is. En ik moet (om van huis naar de manage te komen) een kwartiertje rijden en dan zet ik hem ook op. En op paarden van anderen zet ik hem altijd op, omdat ik niet weet wat voor een gekke bewegingen hun maken ect. Dus dan doe ik hem wel op

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 11:51

Alleen als ik Luna(=eigen paard) uit het land haal spring ik erop en galoppeer naar de uitgang.Voorderest rij ik altijd met cap,vooral op ''vreemde'' paarden.Luna heeft bijna nog nooit een stap verkeerd gedaan,maar het is en blijft een paard!

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:00

ik altijd met cap, ik kan m'n pony wel in de hand houden enzo, maar ze schrikt van veel dingen, dus ik houdt veilig mijn cap op, het is trouwens ook verplicht bij ons op de club.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:01

Ik heb hem altijd op! Ik heb al vaak genoeg meegemaakt of gehoord dat iemand zelfs nog van het braafste paard is afgevallen. Ook is er hier iemand van zijn paard gevallen doordat ie in een konijnenhol stapte, zo kun je maar zien dat het niet altijd aan het paard ligt!!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 12:45

Ik draag altijd een cap, ik heb nog maar 2 keer ofzo zonder gereden,
gisteren even met Licor, en vroeger toen ik hem kwijt was, maar voor de rest moet het in beide maneges waar ik rijd

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:31

Ik heb het laatste gekozen, het klopt wel niet echt, maar toch het meest gepaste. Ik zet altijd mijn cap op, behalve soms om een pony van de wei te halen etc. Of met de spelletjes zonder zadel die we onlangs gedaan hebben(met 2 op een tinker, en koeken van een lijn happen om ter snelst).
Laatst bijgewerkt door angelke op 23-08-03 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:38

Ja, altijd op elk paard Lachen
Het is maar heel af en toe dat ik zonder cap rijd, bijna nooit eigenlijk.

ekkenel

Berichten: 8
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:53

Altijd op ieder paard. Ook op die van mijzelf (zeker op die van mijzelf).
Het braafste paard kan ergens van schrikken. Eerst niet hoor, tot iemand mij erop attendeerde dat mijn hoofd net zoveel waard is als dat van mijn dochter, die van mij wel altijd de cap/helm op moet. Ik heb het mijzelf toen ook maar aangewend. En het is inderdaad net als met de gordel van de auto, als je er eenmaal aan gewend bent voelt het raar zonder. En niet lekker zitten is relatief, er is voor iedereen wel een veiligheidshelm of cap te vinden die bij je past. (Je moet alleen niet in de spiegel kijken!)

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 13:57

Dat niet in de spiegel kijken ben ik het helemaal mee eens! Word thuis ook wel Calimero genoemd.

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:11

Mijn antwoord staat er niet tussen.

Ik rij op mijn paard altijd met cap, in de bak en in het bos.
Maar als ik b.v. langs de bakrand sta en iemand vraagt of ik even haar paard wil uitstappen, stap ik er zonder cap op Schijnheilig Scheve mond

bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:27

ik nooit.schaam,schaam Bloos ik krijg altijd heel erge hoofdpijn na 10 minuutjes met zo'n ding op en dikwijls zo erg dat ik niet meer kan rijden en dit komt doordat ik een slecht doorbloedde klier heb vanachter in mijn hoofd en die cap duwt er nog eens op. ik heb het al laten onderzoeken maar het is niet gevaarlijk dus dan ondernemen ze niet zo vlug iets, maar het duwt dikwijls op een zenuw dus ik denk er toch over na om het weg te laten halen. vroeger reed ik ook altijd met cap en het is een gewoonte om hem op te zetten zou ik intussen al niet meer aan denken, maar binnenkort zoek ik wedstrijden te rijden en dan moet het ook terug dus gewoonte van maken.
groetjes

Cbwib
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:31

In de bak wel is verplicht, maar als we de pony's zonder zadel naar de wei gaan brengen, neeh dan niet. (Is langs zandweggetje) *LOL*

Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:32

ik rijd altijd met cap Knipoog

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:42

Eigen paard:
In de bak niet en in het bos zekerz wel!!

Ander paard:
Dan rijd ik altijd met cap

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:45

ik mis de optie 'alleen als ik ga springen'
Verder heb ik nooit een cap op. Bij western rijden heb je sowieso geen cap op (ik heb wel zo'n hoed voor de wedstrijden), en als ik dressuur rijd heb ik er ook geen op (behalve dan bij de wedstrijden).

Tallie1979
Berichten: 22774
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:46

Ik rij sinds een jaar altijd met cap. Daarvoor deed ik het bijna nooit. Ik heb gewoon voor mezelf besloten dat het beter is om met cap te rijden. Dus voortaan altijd cappie op, ook op mijn eigen knollie Haha!

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 15:48

chompie schreef:
Mijn antwoord staat er niet tussen.

Ik rij op mijn paard altijd met cap, in de bak en in het bos.
Maar als ik b.v. langs de bakrand sta en iemand vraagt of ik even haar paard wil uitstappen, stap ik er zonder cap op Schijnheilig Scheve mond


Tssss hoe onverstandig!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:10

Ik rij zelf altijd met cap, een ongeluk zit in een klein hoekje en je zal niet de eerste zijn die de val niet overleeft....
Ik vindt het onverandwoordt als je niet met cap rijd, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten. Ik zie ook vaak mensen met cap maar zonder kinbandje Verward

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:13

bij ons op de manege is het verplicht, ook met mijn eigen pony, veel keus heb ik dus niet. Maar zelf vind ik het ook veiliger al helemaal als ik niet op mijn eigen pony zit, je weet nooit wat een ander paard doet!