Rijd jij (altijd) met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met Cap?

Ja altijd op elk paard!
171 (55%)
In de bak niet in het bos wel.
36 (11%)
Nee op mijn eigen paard(en) nooit maar op anderen paarden altijd.
25 (8%)
Nee nooit.
44 (14%)
Op mijn eigen paard(en) keuze 2 maar op anderen paarden keuze 1.
31 (10%)

Totaal aantal stemmen: 307


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 11:23

Minne schreef:
Als anderen zonder cap rijden, moeten zij het weten, hoewel ik me soms laat verleiden tot een kleine opmerking


Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet beslissen. Ik rijd meestal zonder cap, buiten in principe met. Toen ik kinderen les gaf, moesten ze van mij wel altijd een cap op. In manegelessen verplicht vind ik ook en goede regel, want dat is toch de plek waar de meeste valpartijen plaats vinden.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:36

schaaaam
Ik wil het in de bak nog wel eens een keer overslaan. Heel erg slecht eigenlijk.

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:42

Ik heb een hekel aan dat ding, draag hem liever niet, maar bij alle paarden die ik tot nu toe gereden heb, wilde de eigenaar dat ik hem opzette. Logisch natuurlijk, een paard blijft een beest met vluchtreacties, maar liever zonder dan met. Op paarden van anderen en zeker op jonge paarden zet ik wel een cap op, op de manege ook omdat dat verplicht is en ik het niet in m'n hoofd haalde om zonder cap te rijden.

Kick

Berichten: 198
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-03 13:46

chompie"]
[quote="Bobje"][quote="chompie schreef:
Mijn antwoord staat er niet tussen.

Ik rij op mijn paard altijd met cap, in de bak en in het bos.
Maar als ik b.v. langs de bakrand sta en iemand vraagt of ik even haar paard wil uitstappen, stap ik er zonder cap op Schijnheilig Scheve mond


Tssss hoe onverstandig!
[/quote]

En wie stapte afgelopen dinsdag op mijn paard zonder cap om hem uit te stappen? Rolleyes Haha!
[/quote]

Beetje late reactie:
Ik ben nog jong ik breek niet zo snel mijn hooft bejaarden wel. Daarom moet jij je cap op! Schijnheilig

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 22:57

Ik heb nog nooit zonder cap gereden en ik denk dat je er beter ook maar niet aan kan beginnen. Want als je het 1 keer doet, doe je het de volgende keer ook. Ook al heb je zo'n braaf paard, het is en blijft een dier. Kan onverwachts schrikken waardoor jij met je hoofd ergen tegenaan knalt.
Je leest toch wel eens in de krant van een vrouw die van der paard viel en dood is? Voor mij een reden om ALTIJD met cap te rijden, ook al is het in de bak.
Ik ben al vaak gevallen, en ook al een keer met me ribben op de bakrand.. Moet zeggen het is niet erg fijn en ik denk dat als het me hoofd was zonder cap ik er minder goed vanaf kwam! Clown
Maar het is natuurlijk ieder voor zich, als iemand dan iets aan ze hoofd krijgt is het meer 'eigen schuld dikke bult!'...