Rijd jij (altijd) met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met Cap?

Ja altijd op elk paard!
171 (55%)
In de bak niet in het bos wel.
36 (11%)
Nee op mijn eigen paard(en) nooit maar op anderen paarden altijd.
25 (8%)
Nee nooit.
44 (14%)
Op mijn eigen paard(en) keuze 2 maar op anderen paarden keuze 1.
31 (10%)

Totaal aantal stemmen: 307


ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:28

Mist schreef:
....ik heb geen cap, sinds ik geen wedstrijden meer rij (14 jaar geleden), ik rij dagelijks op mijn eigen paarden, rij soms paarden in voor mensen (nu al wel lang geleden) en heb veel begeleiding gereden op een manege(notabene op een ex-renpaard) maar nee...


Tis niet afhankelijk van hoe goed je kan rijden! je paard kan struikelen en boven op je vallen, je singel kan breken en precies met je hoofd op het hek belanden.. bijvoorbeeld!
Ik hoef je dit hopelijk niet te vertellen omdat je het wel weet, maar tis gewoon stom en eigenwijs om hem niet op te zetten..

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:32

Ik rijdt ALTIJD met cap, vind dat ook erg belangrijk.
ik heb een keertje gereden zonder, omdat ik op een heel stoer paard mocht rijden. maar mijn cap niet bij me had, ik wit niet of ik nog een kans kreeg om erop te rijden, dus ben er zonder cap op gegaan, er is gelukkig niks gebeurd.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:40

ilsejee"]
[quote="Mist schreef:
....ik heb geen cap, sinds ik geen wedstrijden meer rij (14 jaar geleden), ik rij dagelijks op mijn eigen paarden, rij soms paarden in voor mensen (nu al wel lang geleden) en heb veel begeleiding gereden op een manege(notabene op een ex-renpaard) maar nee...


Tis niet afhankelijk van hoe goed je kan rijden! je paard kan struikelen en boven op je vallen, je singel kan breken en precies met je hoofd op het hek belanden.. bijvoorbeeld!
Ik hoef je dit hopelijk niet te vertellen omdat je het wel weet, maar tis gewoon stom en eigenwijs om hem niet op te zetten..
[/quote]

En dat struikelen gebeurde mij van he tweekend. En ik was dondersblij dat ik mijn cappie op had.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:42

Geloof niet dat ik het nog hoef te melden.
Volgens mij weet iedereen wel dat ik van veiligheid hou.
Mijn cappie zit al op mijn hoofd als ik aan rijden denk.

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:56

Ik heb een ander alternatief dat er niet bij staat Haha! !
Ik rijd normaalgesproken (dressuur of buiten)nooit met cap, maar met springen altijd!
Heel soms als het erg hard waait ofzo doe ik m'n cap wel op naar buiten.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:59

Zonder mijn capke stap ik niet op een paard... Lachen

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:04

Fasel"]
[quote="ilsejee"][quote="Mist schreef:
....ik heb geen cap, sinds ik geen wedstrijden meer rij (14 jaar geleden), ik rij dagelijks op mijn eigen paarden, rij soms paarden in voor mensen (nu al wel lang geleden) en heb veel begeleiding gereden op een manege(notabene op een ex-renpaard) maar nee...


Tis niet afhankelijk van hoe goed je kan rijden! je paard kan struikelen en boven op je vallen, je singel kan breken en precies met je hoofd op het hek belanden.. bijvoorbeeld!
Ik hoef je dit hopelijk niet te vertellen omdat je het wel weet, maar tis gewoon stom en eigenwijs om hem niet op te zetten..
[/quote]

En dat struikelen gebeurde mij van he tweekend. En ik was dondersblij dat ik mijn cappie op had.
[/quote]

precies!

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:23

Ik heb ook ALTIJD mijn cap op, ook als ik er alleen maar ff opspring. Zonder cap ga ik er niet op, omdat ik er nogal snel aflig . Haha!
Met springen ben ik laatst er nog afgepleurd, mijn paard weigerde en ik vloog met mijn kop tegen de springbalken aan. Scheve mond Resultaat: lichte hersenschudding en dat was zelfs mét cap! Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren zonder cap.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:30

Ik zet mijn cap op als ik een slecht gevoel heb over het rijden. Op Stella in de bak is dateigelijk nooit, naar buiten altijd.
Op vreemde paarden begin ik vaak met, en gaat hij na 15min af.

Dom, ik weet wat er van kan komen. Maar als ik van het paard val, val ik met cap altijd harder dan zonder. Ik denk dat de cap je hoofd niet in natuurlijk evewicht houd, het gewicht net iets anders is verdeeld. Als je valt met cap gaat je hoofd makkelijker eenandere kant op, en val je harder.

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:05

STELLAlover schreef:
Ik zet mijn cap op als ik een slecht gevoel heb over het rijden. Op Stella in de bak is dateigelijk nooit, naar buiten altijd.
Op vreemde paarden begin ik vaak met, en gaat hij na 15min af.

Dom, ik weet wat er van kan komen. Maar als ik van het paard val, val ik met cap altijd harder dan zonder. Ik denk dat de cap je hoofd niet in natuurlijk evewicht houd, het gewicht net iets anders is verdeeld. Als je valt met cap gaat je hoofd makkelijker eenandere kant op, en val je harder.


gelul! die nieuwe caps wegen misschien 200 gram, je hoofd van zichzelf zo'n 7 kg, denk je nou echt dat dat wat uitmaakt?

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:25

Ik reed noooooooooit met cap, alleen op de wedstrijden!! Maar ik heb deze vakantie een ongeluk gehad met een paard, die heeft me geslagen in mn buik en daardoor had ik 2gaten in mn maag!! enneen scheur in mn dunnen darm en die was zwaar gekneusd!! Dit gebeurde toen ik naast een paard liep, hij schoot ineens voor me langs, maar door dat dit gebeurd is rij ik nu wel met cap, want zo zie ja maar dat er zo iets kan gebeuren als je er nog niet eens op zit!! en als het dan gebeurd!!!?? je weet t nooit! Ik rij vanaf nu echt altijd met cap!!!

Romeertje

Berichten: 120
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:24

In de bak niet alleen
met springen en bij een buitenrit

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:33

Tuurlijk rijd ik altijd met (veiligheids-)cap! Op elk paard en altijd en overal.
Ik rijd met de veiligheidshelm van Pikeur, ook tijdens dressuurwedstrijden en dat bevalt uitstekend OK dan! .

Ik heb maar één hoofd en daar ben ik zuinig op Knipoog Haha! !

Hoe lang je rijdt of hoeveel ervaring je hebt doet helemaal niet ter zake, iedereen die zijn/haar gezond verstand gebruikt ziet de risico's in van het rijden zonder goede cap .

sassa
Berichten: 177
Geregistreerd: 12-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:37

Vroeger reden wij altijd zonder cap, maar nu is dat bij ons op de manege voor de verzekering verplicht, dus moeten we wel. En eerlijk gezegt vind ik dat helemaaaal geen slechte regel

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:50

Ik rijd altijd zonder cap, behalve als het verplicht is dan, of als ik op een wild paard ga rijden.
Zondar cap rijd gewoon veel fijner, en ik val er toch niet af. Haha!

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:56

Ligt eraan op wie ik rijd..Mirage is een paard, daar kan je alles bij doen en schrikt niet bij knallende motoren, sissende bussen en plotseling opvliegende reigers...op hem doe ik hooguit een petje op tegen de eventueel brandende zon. Maar als ik me ooit op mijn hengst zal wagen, een beer van 5 jaren oud, dan doe ik ongetwijfeld mijn veiligheidscap op.

Wentos

Berichten: 3021
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: De Achterhoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:24

Ik draag mijn cap altijd.. tres charmant (NOT) , maarja.. je weet maar nooit.. ik rij dan ook veel buiten.. maar al rijd ik in de wei ofzo.. ik heb mijn cap altijd op..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:03

Ik bijna altijd.
Alleen die enkele keer dat ik op hon rij niet (tenzij ik hem perongeluk nog op heb Haha!)
Op shows heb ik een hoed op, maar dan ga ik er ook alleen op als het goed en vertrouwd voelt.

Vind de opmerking van: ik draag geen cap want ik rij western trouwens nergens op slaan, net of je er met western niet af kan stuiteren

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:11

Op Destiny rijd ik altijd met cap...(terwijl zij eigenlijk diegene is waarbij ik hem niet nodig heb...)Maar het MOET van mijn ouders want ze vinden eht te gevaarlijk omdat ze pas 4 is enzo.

Op Roduque heb ik heb niet altijd op,zelfs ook als we de dobbeplas of de delfse ingaan.(I know...tiz niet erg slim..).
Eigenlijk moet ik ook op Duukie me cap op van mijn ouders,maar 9 van de 10 keer vergeet ik mijn cap mee te nemen naar Duukie.
(Dest staa op andere stal dan Duuk, gelukkig komt daar in oktober verandering in Knipoog )
En op de pony's van anderen heb ik ook niet altijd een cap op.

ps.Ik mis eigenlijk het antw. in de poll: ik draag soms een cap.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 07:21

hmmm vreemd, ik kan niet meer stemmen!

maar ik rijd altijd in de bossen zowiezo met cap!
Op ieder ander paard rijd ik ook met cap!
In de bak met mun 'eigen' paardje rijd ik bijna nooit met cap (alleen als ik spring)

majid
Berichten: 12
Geregistreerd: 27-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 01:04

Mijn toekomst is mij heilig, daarom draag ik altijd mijn cap.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 01:18

Altijd !!! Het is wel eens anders geweest, maar sinds ik buiten gevallen ben (zonder cap) en mijn ribben gekneusd heb, gaat mijn cappie altijd op!
Al staat het niet zo mooi ... een gat in mijn hoofd staat nog minder.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:35

bij ons op de manege moet je tot je 16e jaar met cap rijden, dus ik moet nog een jaar met die ro cap, maar als ik 16 ben ga ik cker wel zonder cap, alleen met me wedstrijden rij ik dan met cap..

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 09:43

Ik heb altijd mijn cap op... dat is erin gedrild door mijn moeder, ik heb een paar situaties meegemaakt waarin mijn trouwe champignonnetje mij voor veeeel erger behoed heeft, en eenmaal je een goede gewoonte aangeleerd heb, waarom ervan afstappen?

Als anderen zonder cap rijden, moeten zij het weten, hoewel ik me soms laat verleiden tot een kleine opmerking

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:00

ik heb altijd een cap op alleen soms als ik paarden vanmensen uitstap niet!