Rijd jij (altijd) met cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rijd jij met Cap?

Ja altijd op elk paard!
171 (55%)
In de bak niet in het bos wel.
36 (11%)
Nee op mijn eigen paard(en) nooit maar op anderen paarden altijd.
25 (8%)
Nee nooit.
44 (14%)
Op mijn eigen paard(en) keuze 2 maar op anderen paarden keuze 1.
31 (10%)

Totaal aantal stemmen: 307


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 01:44

Mijn keus staat er niet bij.

Op mijn eigen paard wel op andere paarden bijna nooit.
Raar ik weet het, Par is nog jong en onervaren en ik ben er al 2 keer van af gegleden Haha! en gevlogen natuurlijk OK dan! *met cap jaja*

Als de kans op een ander paard te rijden zich voordoet heb ik meestal geen cap bij me en degeen voor wie ik rij ook niet.

Heel raar dus maar heb nou eenmaal geen cap in mijn handtasje zitten.

Alhoewel ik denk nooit op andermans paard zonder cap zou gaan zitten als dit paard ook nog jong en onervaren is of gewoon pittig.
Dan wacht ik wel tot een andere keer.

mel20
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:24

ik rij op mijn eigen paard eigenlijk nooit met cap alleen als ik naar buiten ga. en rij alleen met cap op een ander paard als ik niet weet wat ie doet. Schijnheilig

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:36

Ik rijd op wedstrijden en op de rijvereniging met cap omdat dat verplicht is en in de bos en langs de weg omdat ik dat ivm takken en hard asfalt welprettig vind. Verder rijd ik thuis in de bak nooit met cap. Me buurmeisje is laatst met haar superdure pikeur cap van dr paard gevallen en die loopt nog steeds met hoofd, nek en rug problemen door die val ondanks de cap. Dus het zegt ook niet alles zon cap. Ik heb me neus een keer gebroken doordat me cap op me neus schoof tijdens een val.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:45

oeps wat een brave mensen allemaal ik rijd eigenlijk nooit met cap
alleen als ik naar buiten ga en dat is niet zo vaak dus eigenlijk rijd
ik nooit met zo'n gruwelijk ding!

zodra het verplivht word op onze manege doe ik het wel maar nu nog niet
gewoon omdat ik super eigenwijs ben en absoluut niet verstandig!

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:55

Ik heb geen een van de antwoorden gekozen omdat het nogal verschillend is.
Op vreemde paarden rijd ik liever wel met cap. Maar als ik hem niet bij me heb dan heb ik pech.
Op mn eigen rijd ik in de voorjaar, najaar en winter altijd met cap omdat hij dan veel frisser is dan in de zomer en hij nog wel eens de neiging heeft dan om me een zandruiter te laten worden (is hem alleen nog maar 1 x gelukt, vind hij denk ik wel jammer) In de zomer rijd ik de ene x wel met cap, de andere x niet, alleen op de vereniging wel altijd want daar is het verplicht.
Als ik naar buiten ga doe ik ook niet altijd mn cap op, maar dit ligt er aan op welk paard ik buiten rijd.
Maar ik heb toch nooit dat kinding om, heb ook geen goedgekeurde, heb ik alleen 2 x van iemand geleent omdat ik meedeed aan een ren. Maar als ik val, valt mn cap ook meestal af, (laatste x in dec iig wel)

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:03

Ik rij ook altijd met cap. Alleen heel soms rij ik ff tien minuutjes op het verzorgshetje van een vriendin in de wei. Dan niet. Schijnheilig

Annette

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:19

Ik rij alleen met cap als ik in de springles ga omdat dat verplicht is en voor de rest als ik het even niet hoef zal ik hem ook niet opzetten ik heb er een schurfthekel aan.
Ik heb wel altijd een baseball cap op maar dat beschermt niet bij een val daar ben ik mezelf wel van bewust.

Dus ik ben niet braaf.....

Ik ben 2 x in Burgh Haamstede wezen rijden en toen reed ik op voor mij onbekende paardjes en dan rij ik ook zonder cap.
Ik organiseer 2x per jaar een buitenrit voor de manege en dan is een cap wel verplicht dus dan zet ik hem maar op.

Eigenlijk zou ik het wel gewoon moeten doen want ik vind ik ben verantwoordelijk voor mezelf, mijn ventje, mijn huis en hypotheek en mijn werk maarja.... eigenwijs he..... Bloos

Ditoke
Berichten: 159
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Diest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:39

hmm.. ik rijd zelden met cap Lachen

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:18

Op Marko tijdens dresuur in de bak altijd zonder, met springen en buitenrijden altijd een cap. Op vreemde paarden ook!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:55

ik rijd ook altijd MET cap....

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:24

ALTIJD met cap (ik ben een paar keer hard op mijn hoofd gevallen en was toen heeeeeeeel erg blij met me cappie)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:27

Thuis NOOIT met cap, en op andere paarden ook niet, of het moet net een groen dier zijn, dan wel voor de zekerheid.
Op wedstrijd en vereniging wel dan is het verplicht, en in het bos ook.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:38

Ik rijd (bijna) altijd met cap!! Op Istrella, maar ook op andere paarden!

Hoewel ik als het heeeeel warm is of als ik mijn cap in de stal heb laten liggen ik op Istrella wel zonder cap stap. Bij andere paarden zou ik wel met cap rijden, ook al ligt hij nog op stal of is het heel erg warm.

Gelukkig vergeet ik mijn cap bijna nooit op stal, en is het hier ook niet echt vaak heel erg warm Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:42

Eerder reed ik op Tiko in de bak wel eens zonder. Maar tegenwoordig rijdt ik eigenlijk altijd op elk paard met cap. Ik ben consequent met cap gaan rijden, toen ik jonge paarden ging rijden, en dit is eigenlijk zo'n gewoonte geworden dat ik me echt niet prettig voel als ik 'm een keer vergeten ben (gebeurt bijna nooit) omdat ik op twee verschillende plaatsen rijd en maar 1 cap heb.

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:22

Sinds ik een vriendin van een paard af zag vliegen en daarbij haar cap verloor, rijd ik altijd met een veiligheidscap. Op elk paard, ook al ken ik ze nog zo goed.

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:45

....ik heb geen cap, sinds ik geen wedstrijden meer rij (14 jaar geleden), ik rij dagelijks op mijn eigen paarden, rij soms paarden in voor mensen (nu al wel lang geleden) en heb veel begeleiding gereden op een manege(notabene op een ex-renpaard) maar nee...

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:50

Ik heb wel een cap op in de les en op m'n verzorgpony, maar nooit op de verzorgpony van m'n vriendin eigenlijk (mijn keuze staat dus niet in de poll Knipoog )

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:58

Altijd met cap op. Mijn paardje is net een maandje of 4 onder het zadel dus ik neem het risico niet Haha!

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:17

Ik rij altijd met cap, ook op mijn eigen paardjes, maar als ik er alleen op ga zitten in de wei ofzo niet altijd.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:39

Ik rijd altijd met cap, ik heb verschillende dingen meegemaakt en ben elke keer blij geweest dat ik m'n cap op had (anders had ik nu waarschijnlijk onder de grond gelegen...)
dus ik pieker er nog niet over om geen cap op te doen, ik heb heel af en toe wel eens dat ik bij iemand ga rijden en geen cap heb, ik voel me dan echt dom en m'n kop voelt ook nog eens hardstikke kaal....
toch liever die paddestoel op m'n kop dus....

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:32

Op de manege is het tegenwoordig verplicht. Bij de vorige manege-eigenaar mochten we gewoon een hoed op of een petje maar tegenwoordig rijden we dus western met een cap op. Thuis heb ik er nooit een op, ik vind het zo vreselijk zitten. Ik weet dat het voor je eigen veiligheid is en dat er jaarlijks behoorlijk wat ongelukken (-jes) gebeuren maar ik blijf eigenwijs zonder cap rijden.

P.S. ooit John Wayne met een cap op gezien Clown

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:38

Ik heb het nu sind ik Noureyev heb 1 keer niet gedaan.
Maar toen was het ongeveer 33 graden.

Toen ging ik een beetje KAPOT onder die cap.

En verder altijd en overal.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:42

Ik heb hem tegenwoordig ook altijd op. Eerst niet, maar op een gegeven moment was mijn paard wel heel erg bokkerig, dus toen ben ik er mee begonnen omdat ik hem dan wat beter aan durfde te pakken. Nu is hij wel weer normaal, maar draag ik hem toch nog altijd omdat ik nu het idee heb van: zul je zien: op het moment dat ik hem een keer niet op heb, pletter ik er van af! Knipoog

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:05

Zozo, meer dan de helft van de bokkers rijden met cap! Heel goed!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:25

Verdorie! toch maar net iets meer dan de helft die altijd z'n cap opzet!

Hebben jullie dan nog niet genoeg vervelende verhalen gehoord of meegemaakt? Ik kan me hier echt over opwinden!