Is dit nou echt te veel gevraagd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aiko

Is dit nou echt te veel gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:29

Is het teveel gevraagd, om als ze op de pensionstal waar je staat pal naast de bak met 3 grote trekkers bezig zijn met vanalles opruimen, aan 1 van je pensionklanten die elke avond rijdt (kleine stal en ben 's avonds eigenlijk altijd de enige die rijdt) te laten weten dat het hierdoor niet echt mogelijk is om te rijden?
Volgens mijn pensionstalhoudster kan ze niet elke keer als ze wat gaat doen dat laten weten. Ik vind dit toch wel van dien aard dat ik het niet teveel gevraagd vind om dit even door te geven, ik kom daar tenslotte om te rijden. Het argument van d'r man was dat ik toch ook kom om de stal te doen dus dat het niet uitmaakt dat ze het niet even hebben doorgegeven. Maarja ik kom niet alleen om uit te mesten maar ook om te rijden.
Vraag ik nou echt teveel?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:35

Tja, ik vind het wel teveel gevraagd.

Ze zijn niet in in de bak bezig zodat je niet zou kunnen rijden, maar jij bent degene die niet wilt rijden omdat ze naast de bak bezig zijn.
Verder weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jullie op stal geregeld is, maar als het 1 x gebeurt dan maakt dat toch weinig uit?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:37

Ik zie het probleem niet waarom zou je dan niet kunnen rijden?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:37

Tigra_ schreef:
Ik zie het probleem niet waarom zou je dan niet kunnen rijden?

dit wou ik dus net gaan vragen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:38

Ik snap er niks van :+

Juangi

Ik zeg: schriktraining ;)

Nickas

Ik denk dat jij je moet aanpassen aan de plek waar je staat. Jij hebt er voor gekozen. Ze kunnen er wel rekening mee houden, maar als ze elke keer als ze de trekker starten jou daarover moeten inlichten... tja, kan me voorstellen dat ze dat niet doen. Want nu gaat het over een trekker, maar wat als ze bijv. een ander klusje gaan doen (zonder trekken) en het zou jou evt. storen... tja... Waar is dan de grens?
Ik denk dat jij een kans hier moet pakken om je paard trekkermak te maken...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:39

lijkt mij een goed moment om je paard trekker mak te maken
erop of er naast
je paard kan er beter maar aan wennen,er rijden steeds meer trekkers op de weg.

maar dit is mijn mening :D

Mariposa11

Re: Is dit nou echt te veel gevraagd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:42

Ach ja, als dat een avond is, dan maakt dat toch niet uit? Onze pensionhouder komt echt niet iedere keer vertellen wanneer er wat op het land naast de bak gebeurd... Van de week zijn onze weilanden bemest en werd dus ook de gierkelder leeg gezogen. Hij hoeft ons niet in te lichten, de bak in berijdbaar.. Als hij in de bak aan het werk zou gaan oke.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:43

Het is een beetje afhankelijk van hoe veel overlast het geeft. Als er 1 trekker is iet steeds heen en weer rijdt kan ik me voorstellen dat ze je het niet iedere keer laat weten. Als het er 3 zijn die spullen laten vallen en een boel herrie maken, dan zou ik het netjes vinden als ze een briefje ophangen 1 of 2 dagen van te voren. Als je je instelt op rijden is het heel vervelend als het niet kan.

Overigens is 'schriktraining' een makkelijk antwoord. De TS moet zelf bepalen wanneer ze haar paard klaar vindt voor schriktraining, dat hoeven de stalhouder en bokt niet te bepalen.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:45

Ga lekker rijden....wordt je paard mak van!

Ja het is teveel gevraagd het te gaan melden....

Heb wel gekkere dingen mee gemaakt hoor...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:47

Op de stal waar ik nu sta wonen kleine kinderen. Moet ik dan elke keer als die kids buiten gaan spelen, vragen of ze ergens anders willen gaan spelen? Nee hoor, paard leert er maar aan wennen dat die kids daar spelen. De staleigenaar gaat ook regelmatig met de trekker bezig als we in de bak aan het rijden zijn. Hij kan daar toch niet altijd rekening mee gaan houden? Want dan komt dat werk niet klaar. En hij is niet in de bak bezig, maar ernaast of rondom. Oke het zij zo. paard went er maar aan. Nee ik heb geen jong paard, maar mijn dame kan ook nog wel eens wegspringen. Dochter heeft wel een arabiertje van 6. en ja die springt ook wel eens weg. Hoort er bij. Zij lacht erom en rijdt weer verder.
Dus ja misschien is het echt teveel gevraagd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:50

Het is toch naast de bak, niet in de bak???

Moeten ze alles gaan plannen en dus aan iedereen melden? als de bak niet vrij is vind ik wel dat ze het moeten zeggen (doen ze hier op de manege niet, sta je daar met je paard....) maar naast en om de bak niet hoor. Daar moet je paard maar aan wennen!!

aiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:51

Blijkbaar zit ik er dus naast.
Ik had me idd echt ingesteld op rijden en dan is het echt balen als dat niet gaat, en niet alle paarden zijn even mak, makkelijk en ervaren dat je dan gewoon lekker kan rijden zonder er last van te hebben.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:52

Kom nou zeg, je kan toch makkelijk in de bak rijden? Dan moeten ze maar leren om braaf te zijn...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:53

aiko schreef:
Ik had me idd echt ingesteld op rijden en dan is het echt balen als dat niet gaat, en niet alle paarden zijn even mak, makkelijk en ervaren dat je dan gewoon lekker kan rijden zonder er last van te hebben.

Tuurlijk al je paard het niet kent zal die wat lastig zijn maar als je nooit die stap zet om ze eraan te willen laten wennen dan wennen ze er nooit aan. Zo simpel is het toch. Bedoel dat zijn vrij normale werkzaamheden wel zo handig als je paard dat leert kennen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:55

aiko schreef:

ik begrijp je zeker wel :j maar ik sta met mijn paard op een caravan stalling en daar rijden ze veel met de vorkheftruck met caravans
en er is een werkplaats naast de boxen waar veel geslepen,gelast en herrie gemaakt word
ook komt de trekker langs de box om de paddock te slepen

mijn paard en ook de andere waren eerst wat angstig en nu zijn ze eraan gewend en kijken ze niet meer op of om.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:58

Vjestagirl schreef:
Overigens is 'schriktraining' een makkelijk antwoord. De TS moet zelf bepalen wanneer ze haar paard klaar vindt voor schriktraining, dat hoeven de stalhouder en bokt niet te bepalen.

klopt..........maar dan valt er ook niks te klagen..... ;)

gewoon leren.....en desnoods vragen of de stalhouder je helpt ermee, door het rustig op te bouwen
mijn paardje is nu 3 en huppeld achter de trekker aan......aan z'n halstertouwtje
en de haf die ik reed , reed ik zelfs met trekker en sproei installatie in de bak...., hun op de ene volte ik op de andere....

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:00

Gewoon lekker gaan rijden, lukt het niet dan ga toch een keer longeren?
De stal waar mijn verzorgpaard staat is ook wel eens bezigheid. Maar je hoort me er niet over, die mensen moeten ook hun werk kunnen doen.

aiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:03

mirgino schreef:
aiko schreef:

ik begrijp je zeker wel :j maar ik sta met mijn paard op een caravan stalling en daar rijden ze veel met de vorkheftruck met caravans
en er is een werkplaats naast de boxen waar veel geslepen,gelast en herrie gemaakt word
ook komt de trekker langs de box om de paddock te slepen

mijn paard en ook de andere waren eerst wat angstig en nu zijn ze eraan gewend en kijken ze niet meer op of om.

Dat gebeurt hier ook regelmatig en daar heeft ze echt geen moeite mee. Maar heb geen zin om op een paard te zitten dat alleen maar keihard gaat galopperen en met geen mogelijkheid te stoppen is heb ik al eens met haar gehad en daar had ik geen behoefte aan en ook niet om zand te happen, en had me er de hele dag eigenlijk al op ingesteld haar te rijden en dus ook wat teleurgesteld dat dat niet helemaal mogelijk was.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:04

Jeetje... Ik heb met mijn paard bij een boer gestaan, daar werdt idd de gierkelder leeggezogen, kwam elke dag de melkwagen aandenderen, kwam de kuil binnen met de tractor, wandelaars en anders soort activiteiten naast de bak gelopen/ gefietst/ gebrommerd.. als hij elke keer dat hij iets moest gaan doen ons moest waarschuwen dan kwam het niet goed met het werk.

Mijn paard is daar heerlijk vrachtwagen- trekker- gierkar- afijn alles soort groot verkeer mak geworden. Zie het als een uitdaging, als jij je paard niet gaat laten wennen aan vreemde dingen zál hij er nooit aan wennen. Ik kon in het begin ook niet lekker gaan rijden als ik dat wilde omdat ze het eng vond, maar dat is een kwestie van tijd insteken.

Lijkt mij persoonlijk dus een keuze tussen óf niet rijden als ze bezig zijn, óf je paard eraan wennen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:06

Maarja, dat kan altijd gebeuren, ongeacht ofdat er trekkers bezig zijn. Verder tja... Je hebt een keertje niet kunnen rijden, of nouja, het kon wel, je hebt er zelf voor gekozen het niet te doen, maar dan nog, dat is niet het einde van de wereld. Of is dit de dagelijkse gang van zaken?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:07

als het nou IN de bak was... tjah;
het lijkt me op zich niet verkeerd voor je paardje om een keer in een bak te rijden waar trekkers langs bezig zijn,
wat als je buiten aan het rijden bent en er komt een trekker aan? had die dat dan ook moeten zeggen:P

aiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:10

Ok ik zit er naast en het is nu wel duidelijk dat ik niet genoeg durf met m'n paard.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:11

Ik snap het wel, je zult maar een paard hebben dat gewoon niet zo gemakkelijk is. Maar ik denk dat als je er met hun over praat dat er best wel een moment kan zijn dat jij wat meer rust om je heen hebt. Alleen dat kan misschien niet altijd op de tijden dat jij het graag zou willen. Immers, als pensionhouder kun je bijna onmogelijk met alle/veel klanten rekening houden. Dat is de ultieme pensionstalling en die zijn errrrug schaars.
Wellicht is er rondom hun etenstijd even een gelegenheid voor jou om rustiger te kunnen rijden of je neemt een taart mee zodat ze even aan de koffie gaan :9 :+ , kun jij even rustig rijden.
Ga in gesprek, leg het uit en hoor hun argumenten ook aan en probeer samen een oplossing te vinden. Als zij geheel niets willen doen, kun je je afvragen of je een ander plekje moet gaan zoeken.
Het zal niet iedere keer lukken en ondertussen kun je het ook langzaam opbouwen met behulp van diegene die lawaai maakt. Als hij/zij even in de gaten kan houden hoe je paard reageert kun je misschien gemakkelijker tezamen met je paard eraan gaan wennen. Jij moet minstens zo "lawaaimak" zijn als je paard anders leert je paard het niet of zeer moeizaam.