Schuren uit verveling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Steph_rio

Schuren uit verveling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:13

mijn pony schuurt uit verveling. eerst stond hij 24/7 in het land maar nu wil die alleen nog maar door mij meegenomen worden en ik kan niet elke ochtend heen. nu is die dus gaan schuren. ik heb er aan gedacht een jollybal ofzo in zijn stal op te hangen maar hij is heel druk en ik ben bang dat die dan geblesseert kan raken. weten jullie of een jollybal wel kan of en ander alternatief? of hebben jullie hier zelf ook mee te maken gehad dan hoor ik het graag ;)
xxxxx

Jacky91

Re: Schuren uit verveling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 11:22

je kan de bal ophangen of wegleggen is maar net wat je wilt
je kan een knuffel aan een touwtje ophangen, vind die van mij erg leuk
verder kan het ook een andere oorzaak hebben, bij ons schuren ze nu ook ineens bijna allemaal
het kan dat er mugjes zitten ofzo
met buiten zetten moet je toch doorzetten, dat iemand anders hem ook mee kan nemen
waarom staat hij niet meer 24/7 buiten

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 11:26

Jacky91 schreef:
je kan de bal ophangen of wegleggen is maar net wat je wilt
je kan een knuffel aan een touwtje ophangen, vind die van mij erg leuk
verder kan het ook een andere oorzaak hebben, bij ons schuren ze nu ook ineens bijna allemaal
het kan dat er mugjes zitten ofzo
met buiten zetten moet je toch doorzetten, dat iemand anders hem ook mee kan nemen
waarom staat hij niet meer 24/7 buiten

ik hem nu 4 maand en in het begin was het geen probleem. maar nu is hij aan het uitproberen en wil hij niet meer door iemand anders. ik heb hem gister nog naar het land gebracht met een pony die die goed kent dus ik heb de stalhulp nu verteld of die dat nog wil proberen. als hij dan nog niet wil ga ik een x smorgens heen maar k woon 15 km van de manege of dus das nu een beetje het probleem. maar daar ben ik mee bezig. zijn oude eigenares heeft ook verteld dat hij vaker uitprobeerd dus dat het zo weer over is als we even doorzetten. voor de rest heb ik haar nog gevraagd of die bij haar schuurde en dat heeft hij daar nooit gedaan. dus het meest logische is nu uit verveling ik zal het met een bal ofzo proberen en kijken of die dan ophoud.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:44

Schuren door verveling geloof ik niet in. Ik denk dat je het meer moet zoeken in de (kracht) voer soort, in beestjes (mijten of luizen) of simpelweg door de verharing. Wat doet hij dan dat hij smorgens niet buiten te zetten is? En is hij savonds wel normaal binnen te krijgen? Hij komt dus op de dagen dat jij er niet bent helemaal niet buiten begrijp ik.. Denk dat je probleem dan alleen maar groter wordt.. als hij dan wel zijn stal uit mag is hij extra fris... Hij is vier zag ik in je profiel.. Die moet hele dagen spelen...

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:47

heb net een smsje gekregen dat hij nu naar buiten is gebracht met een vriendinnetje en dan vind hij het wel goed. hij krijgt gewoon biks en nog sportmuesli na het rijden voor de rest is hij heel energiek dus ik denk dat het opzich wel kan uit verveling. als hij niet in het land wil gaat hij voor het rijden sws los in de bak of eventjes in de paddock. ik heb gekeken of hij beestjes of jeuk heeft maar daar lijkt het ook niet op. dus ik weet het niet. hij heeft een deken op met staartflap en hij schuurt simpelweg alleen zijn staart. hij schuurt ook sinds die niet naar buiten wil dus .....

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:08

Als hij alleen zijn staart schuurt moet je ook aan wormen denken... Of een beetje te warm in stal onder zijn deken? Wel fijn dat hij vandaag weer buiten staat. Maar wat doet hij dan dat hij niet buiten te zetten is? Wil hij zijn stal niet uit of dendert hij juist door? Is ook een beetje de leeftijd.

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:10

najaa de stalhulp loopt met 2 paardjes tegelijk naar het land en buiten is nog vrij nieuw voor hem hier en hij blijft gewoon heel stijf staan en dan wil die niet verder denk dat als je hem doorpakt dat het dan wel goed komt. hij heeft nu een 100 grams nog op we zijn al van een 300 eerst naar een 200 gegaan en zijn wormenkuur heeft hij pas nog gehad. dus ik denk nu toch aan zo'n bal in zijn stal kijken of dat helpt.

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-11 16:25

hij heeft het hele weekend weer in het land gestaan geen probleem hopen dat de stalhulp hem er ook in heeft gekregen vandaag. de jollybal is ook opgehangen zaterdag ik ben benieuwd .....

Steph_rio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 10:33

het is opgelost hij schuurt niet meer sinds die bal in zijn stal hangt ;)
wat mij betreft kan dr een slotje op!