Leuke speeltjes voor eenzaampaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera96

Leuke speeltjes voor eenzaampaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 22:04

Ik merk de laatste tijd dat mijn lieve welshje zich verveeld, ik heb het druk, en hij staat alleen. Echter, is ie niet vanmezelf en kan ik hem niet zomaar verplaatsen naar een plek met een vriendje. naast de wei van hem staat wel een shetlandertje afentoe, Pepper gaat dan hinniken en ijsberen, de shet reageert alleen niet op hem wat hem zichbaar frusteerd. Dit duurt meestal niet lang hoor, maar zo afentoe zie ik hem dit doen. Het is niet fijn om aan te zien, vooral omdat ik er niks aan kan veranderen. Ik kan alleen maar zo veel mogelijk tijd met hem doorbengen. Alleen nu kan ik tegenwoordig niet eens meer hindernissen maken omdat ie me dan serieus gaat stalken, ik krijg hem gewoon niet weggestuurt, naja ik krijg hem wel weg maar hij blijft niet lang weg. Vandaag was het lekker weer en kon ik nog niet naar huis omdat ik ergens op moest wachten, ik ging in zijn wei zetten en hij kwam continue aan me haar friemelen, me broek aflikken, me vest, ook gaat ie met mn vinger spelen(niet bijten) en de borstel moest er ook flink aan geloven. Ik zie hem ook soms met balken slepen (ja serieus) wat mij gewoon duidelijk verteld dat ie zich verveeld. Een skipibal leg ik morgen al bij hem in de wei. Maar nu denk ik dat die snel gemold is, ik ben nu alleen blut, dus ik zoek goedkope oplossingen. Ook duurdere zijn welkom, maar ik kan die nu wel een kopen, ik denk dat ie er snel is op uitgekeken dus moet ik veel afwisselen met andere dingen.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt :)!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:07

Ik denk eerlijk gezegd dat een maatje de enige oplossing voor hem is :\ Een speeltje kan hem 10 minuten vermaken, als hij er uberhaupt naar om kijkt. Mijn paarden kijken er helemaal niet naar om. Wat ze wel leuk vinden is hooi (eten is altijd leuk :D)en wilgentakken, met wilgentakken vermaken ze zich wel een tijdje. Maar het enige waardoor je paard zich niet meer verveeld is een vriendje.. Als hij zelfs gaat ijsberen...

skyline

Re: Leuke speeltjes voor eenzaampaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:09

een ander vriendje , Dit is gewoon ZEER paard ontvriendelijk . :n

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:11

Ideale speeltje: Een shet van 50 euro. Daar kan geen ander duur of goedkoop speeltje tegenop!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 22:19

ik zou ook kijken naar een maatje. Speelgoed kan een weidemaatje niet vervangen en het is een must om een vriendje te hebben om ze gelukkig te houden.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 22:50

Ik kan niet voor een ander vriendje zorgen, ik ben het er zeker mee eens dat het nodig is, maja kan ze moeilijk dwingen een andere shet er bij te kopen

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:05

Heb je het er al wel eens over gehad? Is het anders geen optie om die shet van ernaast er bij te zetten? Lastige situatie voor jou natuurlijk, aangezien het niet jouw paard is.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 23:14

Jazeker, pepper is van de winter nogal druk geweest, ik heb toen ook aangekaart dat het buiten beweging ook er aan ligt dat ie alleen staat. De pony is gekocht voor een kleindochter die er niks meer mee doet, hij heeft ook gezegt, zolang jij hem rijd houd ik m, maar als niemand m rijd zou die toch weg moeten. Dus om er dan een pony bij te nemen ziet ie niet zitten.

Ik denk niet dat de shet kan niet bij Pep staan, had het er toevallig nog pas met de kleindochter van de eiegenaar over.
Verdeer komt het ook omdat ik de afgelopen tijd weinig tijd voor hem heb gehad. Nu het weer warmer word en mijn rooster fijner is ga ik binnenkort ook meer bij de ponyclub rijden, buitenrijden met andere paarden, en op wedstrijd. Hij ziet dus wel andere paarden, meer kan ik helaas niet doen.
Hij staat trouwens in stal wel naast kalfjes, ik weet dat het NOOIT een ander paard kan verangen, maar hee, het is iets. :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:32

zelf kan je geen pony betalen,

je zal het waarschijnlijk niet willen horen maar is het niet eerlijker om hem te verkopen naar een plek waar hij wel vriendjes heeft.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 23:34

Het is niet mijn pony, ik ga dus niet over verkoop/koop pony. Lief dat jullie meedenken, maar ik kan er gewoon simpelweg niks mee. Toch bedankt. :)

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:37

Vera, ik denk dat je voorganger op deze zin doelt ;)
Citaat:
Jazeker, pepper is van de winter nogal druk geweest, ik heb toen ook aangekaart dat het buiten beweging ook er aan ligt dat ie alleen staat. De pony is gekocht voor een kleindochter die er niks meer mee doet, hij heeft ook gezegt, zolang jij hem rijd houd ik m, maar als niemand m rijd zou die toch weg moeten. Dus om er dan een pony bij te nemen ziet ie niet zitten.

Lastige situatie, absoluut.. Maar een paard is een kuddedier en kan toch echt het beste bij andere paarden in staan :)

Is er anders niet iemand in de buurt die nog een stukje land zoekt?
Misschien met de eigenaar overleggen of er iemand met al een eigen pony bij in kan staan? :)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 23:48

Oh zo! Sorry verkeerd begrepen :) nee stoppen zit er ook niet in, soieso omdat ik nog een jaar lid ben van de ponyclub daar, maar als ik zou stoppen dan zoeken ze wel iemand anders, kan zo als 5 mensen opnoemen die hem graag zouden willen doen. :p en ik kan natuurlijk niet zonder mn ventje, maar als iets beter is om te doen zou ik het natuurlijk wel doen. Nee helaas is alles daar gericht op een pony, een stal, een poetsplek, een zadelruimte voor een pony, wei is ook te klein, en het gras te weinig. Ik heb t er pas nog uitgebreid met de kleindochter over gehad maar het is helaas onmogelijk. En ik zelf vind t ook vreselijk als ik bedenk dat ie daar nu in zijn uppie bij enkel kaljes staat, maar ik kan er helaas niks aan veranderen. Ik kan met m naar n vriendin der paard gaan, naar de ponyclub, maar uiteindelijk moet ie na t rijden toch weer terug naar zijn eigen wei.

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 00:00

En je mag 'm ook niet verplaatsen van de eigenaar? :)
Als je ergens een (goedkoop) landje weet te bemachtigen, kun je 'm misschien verplaatsen? :)

In ieder geval succes! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 00:09

En een kleine pony/shetlander die een goed tehuis zoekt of voor een klein prijsje te koop is, een merrie of ruintje. Mag je die ook niet kopen en er bij zetten?

Mijn merrie heeft deze winter ook alleen gestaan aan huis, haar weidemaatje is overleden en omdat het land niet officieel van mij is kon ik er niet zomaar even een shetlander bij kopen.
En ik kan je uit eigen ervaring vertellen; het is niet paardwaardig! Ik vond het vreselijk om haar zo alleen te laten staan. Inmiddels is er plek bij de pensionstalling in de buurt en daar staat ze nu, binnen een halve dag was ze helemaal opgeleefd. Het was sowieso geen vervelend of moeilijk paard maar als een paard kon glimlachen, dan zou ik zweren dat ze glimlachte vanaf het moment dat ze daar staat.
Sommige paarden wennen aan het alleen staan, maar het is absoluut geen pretje. Mijn merrie veranderde ook echt van gedrag.

Overleg met de eigenaar, zoek een landje, zoek een pony die een goed tehuis zoekt. Lastige situatie maar veel succes!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 10:57

Ik heb ik het verleden in dezelfde situatie gezeten met een verzorgpony. Ik nam haar mee naar een vriendin met pony's en een rijbak, daar ging het tuig eraf en gooide in haar een paar uur los met 2 van haar pony's, zo kon ze toch nog iets van "paardencontact" opdoen. (in het weekend zat ik daar echt hele dagen) Verder voerde ik zoveel mogelijk kleine beetjes zodat ze daar ook meebezig was.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:09

het is geen oplossing maar wel een leuk speeltje een jollybal het is eigenlijk voor in de stal maar kan ook wel voor buiten maar het beste is natuurlijk om een weidemaatje kopen een giet of schaap kan ook nog altijd als je geen geld voor een shet heb :j

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:27

Er bestaat niets waar hij zich beter door gaat voelen.. De enige oplossing is toch om hem dan te verkopen. Ik zou bij de eigenaren aandringen dat hij echt niet alleen kan staan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:31

Citaat:
En een kleine pony/shetlander die een goed tehuis zoekt of voor een klein prijsje te koop is, een merrie of ruintje. Mag je die ook niet kopen en er bij zetten?

TS geeft toch al duidelijk aan dat ze daar geen geld voor heeft. Dus zelfs een gratis pony zal niet gaan omdat een gratis pony net als een duur sportpaard ook regelmatig bekapt moet worden, ingeent en ontwormt. Om dat nog te zwijgen als het dier een keertje ziek word en de DA moet komen.

En ik vind het trouwens ook dat het niet TS haar probleem is.

elenameike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:42

Het is dus duidelijk dat een ander paardje er bij niet kan :)
Misschien kun je wat creatiefs bedenken? Ik heb een in een lege colafles wat gaten in gemaakt,
en in de fles doe je dan paardensnoepjes in. DIe van mij is daar zo een uurtje mee zoet, maar dat is natuurlijk maar een uurtje. een skippybal heb je dus al, die van mij ook(&die is nu lek)
Misschien is ee liksteen ook nog wel wat? En wilgentakken, kunnen ze lekker aan knabbelen. Misschien heb je er wat aan:) ik zou het igg proberen

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 18:47

Grr, net een hele post getypt, post die hem niet.
Waar het op neer kwam, ik kan inderdaad geen pony zomaar kopen en er bij planten omdat er sowieso geen pony bij mag daar, en ik geen geld heb voor onverwachte kosten als ie een keertje ziek word oid.

Wilgentakken ga ik proberen!:) Ik heb al een liksteen in zijn stal, maar aangezien de onduidelijkheid of een liksteen nou goed of slecht is lijkt het me beter die niet in zijn wei te doen, hij staat namelijk alleen snachts op stal.

Leuk idee met de colafles!:D Helaas moet ik er daar wel bij blijven natuurlijk, ga het zeker proberen maar het is dus niet echt handig aangezien ik niet 24/7 kan opletten of ie hem niet kapot bijt enzo.:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:59

EEn liksteen ophangen is altijd goed wat fout is is dat mensen denken dat een liksteen anti verveling is.
Een liksteen is niet meer als een aanvulling mits je de juiste neemt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 19:08

Hmm dan doe ik het maar niet, ik heb ook niet een plek waar ik hem zomaar kan ophangen, en naar zijn liksteen in zijn stal kijkt ie ook niet om. ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:57

misschien mag je er wel een geit bij zetten? Mijn paard deelt haar stal met een geit en die 2 zijn echt hartstikke gek op elkaar. Een geit kost bijna niets en ook het onderhoud is niet duur.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 21:13

Nee, er komt absoluut geen ander dier bij, hond,kat,geit,schaap, maakt me niet uit maar er komt geen andere bij, niet omdat ik het zelf niet wil maar omdat er 1, geen ander dier bij mag en omdat ik 2, geen geld hiervoor heb, elk dier kan ziek worden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 21:56

dit zou de dierenbescherming nou eens moeten aanpakken ! dieren die alleen staan ! t zou verboden moeten worden. Betre zeg je tegen die eigenaar dat t beest verkocht mag worden. dan heeft hij in ieder geval kans op een paard waardig bestaan. Bah bah bah , dat dit nog bestaat zeg.