keshia schreef:heel veel paardenmensen laten de mest niet op de weide liggen, zo ook wij niet...
ik heb een hele bult mest hier liggen, maar dat gebruik ik in de tuin, en niet op de wei..
maar ben benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen, dan kan ik je eventueel wel wat verder op weg helpen...
Nouja, de eigenaar v/d weide vind dus dat ik behalve kunstmest, ook mijn eigen mesthoop over het land kan strooien. Maar dan vraag ik mij af waarom ik elke dag trouw alle moeite doe om die drollen er uit te halen......... bedoel; je haalt het er uit, ben je altijd maar druk mee, en vervolgens spreid je het na een paar maand weer uit...?
En wat is dan beter voor de grond en het gras; eigen mest, kunstmest of mest van de boer?
Ik had gehoord dat als je de mest van je eigen paarden er neer strooit (hoe oud ook) dat ze er dan vaak heel lang niet van willen en kunnen eten, omdat het hun eigen mest is.
En van kunstmest groeit het dan weer sneller volgens mij.......... daarbij krijg je ook nog verzuring als je bemest, dat weet ik wel (dus moet er in oktober oid een keer gekalkt worden) maar is de verzuring ook hoger bij bijv. kunstmest als bij mest v/d boer? En bij paardenmest versus kunstmest of mest v/d boer?