Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Denk dat het niet met jouw situatie te vergelijken is omdat ik maar 1 paard rij per dag en jij meerdere. Als ik een slechte dag heb rij ik niet, maar ga longeren, en tja als ik teveel doe dan lig ik helaas de volgende dag plat (ken na 7 jaar nog steeds soms mijn grenzen niet
). Het enige wat volgens mij helpt is ontzettend goed op je houding letten (of een instructeur die daar goed op let) zodat je bijvoorbeeld niet je schouders stijf gaat houden, of ongelijk, waardoor je gaat spannen en daardoor meer last krijgt. Verder helaas geen tips, ik hou dit topic in de gaten voor tips van anderen!Tlove schreef:wat is een whiplash als ik vragen mag?

) en daar ben ik heel blij mee! Ik ben er van overtuigd dat het rijden mij sterker heeft gemaakt in mijn nek en schouders etc.
) dingen op.
. Doordat ik een ¨over¨mobiliteit heb in mijn lichaam en ik af en toe raar mijn schouders loop op te trekken om zo van de pijn af te zijn, krijg ik ook last van mijn onderrug, het is dus van belang dat ik steeds bewust beweeg.
)
Ik zal me er eens bij moeten neerleggen, dat ik een beperking heb die nog veel onbegrip vind bij veel mensen!
maar dit is ook bijna het enige paard wat ik blind voor de volle 100% vertrouw. Er zijn meer paarden geweest die mij goed deden, maar dit is echt bijzonder, het is zo'n kouwe kikker
En dat heb je nodig, niet zo'n heethoofd waar je ieder moment af kunt knikkeren.. Ik raad de mensen met een whiplash ook aan om een makkelijk, rustig paard te kopen.
en manlief heeft er een karretje bij gekocht zodat we toch allemaal met paardjes bezig zijn.