Na bijna 3 maanden nog steeds een kaal been?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Na bijna 3 maanden nog steeds een kaal been?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 20:47

6 Janurai heb ik een peesscan bij mijn paard laten maken. Daarvoor is er een flink stuk van haar been kaal geschoren, helemaal geen probleem. Ik vind het alleen een beetje gek dat er nu nog steeds bijna geen haar op zit. Weet iemand of dit normaal is/wat ik eraan kan doen? Een wondje oid is toch vaak sneller weer 'normaal'.

lonniejj

Re: Na bijna 3 maanden nog steeds een kaal been?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 20:50

Ik denk dat het vrij normaal is. Bij mijn paard is 2 keer een echo gemaakt, eentje vorig jaar oktober, daarvan zie je zelfs nu nog een beetje waar het geschoren was. De 2e echo was in januari, en dat is nu ook nog nagenoeg kaal.

Dus hier loopt ze ook nog met een kaal been rond. :)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:45

In de kliniek hebben ze een scheermachine dat heel dicht op de huid scheert,
dat duurt wel een tijdje voor het weer goed aangegroeit is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 22:52

Dat is heel vreemd. Duurt wel erg lang. Normaal zou het toch met 2 á 3 weken toch weer een laagje haar op moeten zitten.
Mijne had vorig jaar schimmel waar de haren dus ook compleet uitkwamen maar na 3 weken zat er weer gewoon haar.
En met scheren zou dat nog veel sneller moeten gaan omdat het gewoon normaal door zou groeien.
Vitamine B is in ieder geval goed voor de haar groei.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:54

Tigra_ schreef:
Dat is heel vreemd. Duurt wel erg lang. Normaal zou het toch met 2 á 3 weken toch weer een laagje haar op moeten zitten.
Mijne had vorig jaar schimmel waar de haren dus ook compleet uitkwamen maar na 3 weken zat er weer gewoon haar.
En met scheren zou dat nog veel sneller moeten gaan omdat het gewoon normaal door zou groeien.
Vitamine B is in ieder geval goed voor de haar groei.

Bij de mijne zitten er nu van die stoppeltjes zegmaar. Maar je ziet de huid nog heel duidelijk eronderuit komen.
Is dat zo vreemd dan?

dorine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 00:01

Ligt er maar net aan in welk jaargetijde het geschoren is!
Bepaalde tijden van het jaar groeit het haar niet of weinig. Straks als de zomervacht weer gaat groeien is het ineens weer aangegroeid.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 08:53

Ze is ook echt nog helemaal niet aan het verharen (de andere paarden op de wei wel). Dus misschien komt het haar nog ;)

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 10:44

het zal toch wel weer komen maar net als ze zeggen zal afwachten totdat de zomervacht weer komt en dan duurt het meestal niet zo lang meer. een paardje bij ons op de manege is ook 3 maanden geleden geschoren en die is ook nog kaal ( hebben ze zelf helemaal gedaan vonden ze mooi) maar somigge stukjes ook te kort en zie je de huid is nog steeds niks veranderd