Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ambre schreef:Ik vind het zeker niet nutteloos,maar zou niet alles vd klinische keuring laten doen.
Even een buigproef,op de harde volte en de longen luisteren zo af en toe is heel verstandig.
Zo kun je eventuele echte problemen voor zijn.Ff een check-up dus,geen idee wat het kost.
Hangt er natuurlijk vanaf wat ze allemaal doen.Bloed afnemen en een wormonderzoekje kun je er ook nog bij doen.
sjanie schreef:Ik vind een klinische keuring niet nutteloos. Vandaag mijn paard klinisch laten keuren. En hij is goedgekeurd.![]()
![]()
. * straalt helemaal*
Heb een aantal jaar geleden een paard laten keuren maar die werd afgekeurd vanwege hoefkatrol. Nou...wanneer dat toch er uit komt en de dierenarts zegt letterlijk "" afblijven van dit paard" dan ben ik heel erg blij met een dergelijk advies.
Een klinische keuring is zeker een momentopname. Maar wanneer een paard niet rad loopt vanwege ernstige dingen (wat een hoop verdriet, frustratie en nog meer ellende met zich meebrengt) dan ben je achteraf toch blij dat je het niet gedaan heb. Het is voor mij ook een geruststelling dat ik in ieder geval aan mijn onderzoeksplicht heb voldaan. En nu hopen dat ik heel veel plezier aan mijn paard (klinkt nog een beetje gek hoor) zal hebben.
Don_Zhivago schreef:sjanie schreef:Ik vind een klinische keuring niet nutteloos. Vandaag mijn paard klinisch laten keuren. En hij is goedgekeurd.![]()
![]()
. * straalt helemaal*
Heb een aantal jaar geleden een paard laten keuren maar die werd afgekeurd vanwege hoefkatrol. Nou...wanneer dat toch er uit komt en de dierenarts zegt letterlijk "" afblijven van dit paard" dan ben ik heel erg blij met een dergelijk advies.
Een klinische keuring is zeker een momentopname. Maar wanneer een paard niet rad loopt vanwege ernstige dingen (wat een hoop verdriet, frustratie en nog meer ellende met zich meebrengt) dan ben je achteraf toch blij dat je het niet gedaan heb. Het is voor mij ook een geruststelling dat ik in ieder geval aan mijn onderzoeksplicht heb voldaan. En nu hopen dat ik heel veel plezier aan mijn paard (klinkt nog een beetje gek hoor) zal hebben.
Jullie lezen niet goed
Een klinische keuring bij AANKOOP van een paard is indd absoluut niet nutteloos.
Ts heeft dit paard al in bezit en wil een keuring laten doen puur voor haar zelf.
Dat vind ik zonde van het geld. Een keuring kost al snel 125 euro.
Ze kan dan beter een keer aan de DA vragen of ze een buigproef willen doen als die op stal zijn.