Aargh ik krijg het hoofd niet schoon!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Aargh ik krijg het hoofd niet schoon!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 14:58

Het is een groot drama! Ik krijg het hoofd van mijn paard niet schoon! Er blijven haren vanaf vallen, en er blijft stof op haar hoofd zitten waardoor het niet glanst (zoals de rest van haar lichaam) maar qua uiterlijk een groot onverzorgd janboel blijft!

Ik heb inmiddels 3 borstels (grote zachte, kleine hoofdborstel en een ultra-zachte-geitenhaar-blingbling borstel) waar ik haar hoofd ELKE dag mee borstel. Het lijkt wel alsof geen van die borstels het stof tussen haar haartjes wegkrijgt.

Iemand tips hoe ik haar hoofd ooit mooi schoon krijg? |( |(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:45

Ik doe altijd een klein beetje olie op het hoofd als die erg grijs/stoffig is.
Werkt goed moet alleen niet te veel doen anders zijn ze zo vettig.

doriss

Re: Aargh ik krijg het hoofd niet schoon!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:45

:)*
Babydoekjes!

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:38

Babydoekjes inderdaad :j.
Werkt bij mijn paard super!

1Moon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:25

babydoekjes of iets vettigs ja..

Deejay_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 18:01

Ik gebruik daarvoor altijd anti klit spray van het kruitvat. kost €4.99, en je sprayt het van een afstandje op het hoofd en dan met aan zachte borstel erover heen gaan. Als hij/zij dat eng vindt, kun je het gewoon op een zachte borstel spuiten endan over het hoofd doen. ;)

Afbeelding

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:44

wat super werkt is Lavender fresh.. (fabrikant: Equimins) Voor alles.. ik heb nog nooit mijn paard zo schoon gekregen. Tevens is het ook nog heerlijk ontspannend (schijnt.. ;) ) 1 dopje op een halve emmer water.. Lekker sponsen en handdoek erover.. Je paard wordt nog schoner als met shampoo.. Ik gebruik het vooral in de zomer als het warm is en ze erg zweten met als gevolg dat alle zweetlucht verdwenen is en er ook minder vliegen / prikbeesten. Maar voor hoofden en andere gevoelige plekken is het ipv prikkende shampoo dé oplossing!
Dit maakt dus ook niet vet.. wat ik heel naar vind vooral als ze gaan zweten bij arbeid.. maar juist schoon :D

mandydiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 11:41

Probeer eens een schapen wollen handschoen, werkt bij mijn pony super!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 12:48

Babydoekjes werken super!
mijn pony had het zelfde probleem bij mijn vorige pony xD

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:04

eerst goed rossen en met een borstel de losse haren ervanaf borstelen dan met babydoekjes schoonmaken/na vegen -- dan equishine op een zachte borstel sprayen en daarmee het hoofd poetsen - eventueel met een wollen poetshandschoen na poetsen --- werkt bij mij superrrr haha

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:08

RGBrink schreef:
wat super werkt is Lavender fresh.. (fabrikant: Equimins) Voor alles.. ik heb nog nooit mijn paard zo schoon gekregen. Tevens is het ook nog heerlijk ontspannend (schijnt.. ;) ) 1 dopje op een halve emmer water.. Lekker sponsen en handdoek erover.. Je paard wordt nog schoner als met shampoo.. Ik gebruik het vooral in de zomer als het warm is en ze erg zweten met als gevolg dat alle zweetlucht verdwenen is en er ook minder vliegen / prikbeesten. Maar voor hoofden en andere gevoelige plekken is het ipv prikkende shampoo dé oplossing!
Dit maakt dus ook niet vet.. wat ik heel naar vind vooral als ze gaan zweten bij arbeid.. maar juist schoon :D

waar kun je dat kopen?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:17

Ik doe altijd met een poetsblokje voor de lose haren, daarna kan je er nog met babydoekje er overheen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:21

Goed met de rosborstel de losse haren er uit borstelen, schoon borstelen met een zachte borstel en dan met een vochtig doekje (gewoon wat water op bv. een handdoek) het hoofd schoonmaken. Daarna zul je nog met een beetje glansspray kunnen doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:25

Ehhhh.... moet je paard naar de keuring dan? :Y)

Als - áls - ik mijn paard zijn hoofd al eens schoonmaak doe ik dat met zo'n rubber roskammetje. Ik borstel zijn hoofd eigenlijk alleen wanneer hij verhaart. Hij kan natuurlijk ook zelf z'n hoofd schuren als hij haar kwijt wil maar ik ben dan zo'n softe muts die denkt: och paardje :(:) :7

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:36

Phylos schreef:
RGBrink schreef:

waar kun je dat kopen?

Verschillende webshops hebben het, moet je de fabrikant even googlen. Je kan het ook in de ruitersportzaak krijgen bij mij in de buurt.. (Baarn) maar geen idee waar je woont :Y) :D

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:25

al dat olie en vet trekt toch juist stof aan???

JanineVero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:41

Eerst wassen met water, en daarna met babydoekjes inderdaad of met antiklit spray op je borstel spuiten en dan daarna weer wassen als je het met antiklit spray gaat doen.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:43

ikenindi schreef:
al dat olie en vet trekt toch juist stof aan???

Klopt inderdaad, beste is gewoon een doekje met water en daarna wanneer nodig wat glansspray.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 19:44

Ja, olie ed trekken stof enorm aan.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:11

ik doe het stukje tussen de ogen nu voorzichtig roskammen met een rubberen roskam :j daarna even met een zwachte borstel erover heen ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:16

ik pak een vochtige handdoek.... weg stof