ik heb jaren geleden bij een boer stage gelopen en toen moest ik ook onkruid spuiten. Ik kreeg een rugspuit met een pomphendel. Met die hendel kon je pompen en telkens druk opbouwen om te spuiten. Dat systeem is geschikt om hier en daar een plant te doen, en om wat grotere stukken te doen (ik moest voornamelijk distels platspuiten). Je bent beperkt in de hoeveelheid bestrijdingsmiddel die je mee kunt nemen omdat het anders gewoon te zwaar wordt voor je om te sjouwen. Je hebt ook systemen waarbij de tank op wielen gezet kan worden dan hoef je niet te sjouwen. Volgens mij kon ik er wel aardig wat mee doen voordat ik weer moest bijvullen. Je spuit wel heel dicht op de plantjes dus je verbruikt niet zo veel.
Hoe breed ie spuit is afhankelijk van de spuitmond, volgens mij heb je daar wel variaties in (vraag anders even bij boerenbond of welkoop oid om advies) en soms kun je het ook instellen door te draaien (net als bij een tuinsproeier). Voor grote oppervlakken met onkruid, zou ik toch gaan voor de loonwerker.
Als je vaak last hebt van vervelend onkruid, dan is het misschien ook een tip om eens naar je bemesting te kijken. Veel onkruid gedijt niet op wat voedselrijkere grond, dus door bemesting kun je ook wat onkruid kwijt raken. Maar dit is even offtopic...
PS Let trouwens ook goed op je persoonlijke bescherming (mondkapje of masker op) en dat je alleen spuit met windstil en zonnig weer