hoe dunnen jullie de manen uit bij een pony waarbij de manen erg dik zijn ?
trekken ben ik mee bezig alleen hij draait en springt en plet je overal tegenaan !

hebben jullie een manier om dit te doen ?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mistid schreef:Trekken, maar dan plet hij je dus. Dan kan je een scheermachine pakken en de helft er af scheren.
Nee maar zonder gekkigheid, trekken of met een uitdunkammetje.
Sammielola13 schreef:mistid schreef:Trekken, maar dan plet hij je dus. Dan kan je een scheermachine pakken en de helft er af scheren.
Nee maar zonder gekkigheid, trekken of met een uitdunkammetje.
zou ik hem dan niet zegmaar tussen twee palen vast kunnen zetten? zoals je op poetsplaatsen vaak hebt ?
hij gaat namelijk helemaal door t lint
Sammielola13 schreef:Vjestagirl schreef:Goed uitdunnen
1) neem een kammetje
2) neem een lok van je eigen haar
3) kam het op, wikkel het om en trek het uit
4) vloek gerust een kwartiertje
5) gooi het kammetje in de prullenbak en koop een uitdun schaar
hahaha
trustHim schreef:eens met vjestagirl
Ik snap niet wat het meer vet daarmee te maken heeft ts, zeer doet het echt wel. Mijn merrie trapt je echt als je probeert te trekken en die is normaal kindmak. Toen ik de manen nog kort had deed ik het met een mesje of toen ze rechtop stonden met de schaar
Vjestagirl schreef:Goed uitdunnen
1) neem een kammetje
supersambo schreef:Vjestagirl schreef:Goed uitdunnen
1) neem een kammetje
![]()
![]()
![]()
Maar zo is het wel, ik pak gewoon een schaar. Waarom moeten de manen dunner ? Voor knotjes ? Leer vlechten met naald en draad of knip de manen zo kort dat je het vlechtje maar 1 keer dubbel hoeft te doen en trekken is niet meer nodig.
Miekemuis_ schreef:Haha ik ken paarden (en ik doe vééééééél paarden hun manen af) die daar juist rustig van worden. Heb ooit eens een 3 jarige getrokken, die volgens veel mensen echt gevaarlijk was en niet te berijden. Die steigerde aan het halster en toen ik aan dr manen begon te trekken stond ze bijna te slapen haha
Miekemuis_ schreef:Haha ik ken paarden (en ik doe vééééééél paarden hun manen af) die daar juist rustig van worden. Heb ooit eens een 3 jarige getrokken, die volgens veel mensen echt gevaarlijk was en niet te berijden. Die steigerde aan het halster en toen ik aan dr manen begon te trekken stond ze bijna te slapen haha