Hoe lang niet naar buiten na kalken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe lang niet naar buiten na kalken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:18

De loonwerker heeft per ongeluk het bosweitje meegekalkt met de grasweides. Mijn paarden trekken wel wat aan de sprietjes die op dat weitje staan, maar eten er voornamelijk hooi.
Volgens de stalhoudster kan ik ze morgen gerust op het weitje zetten en kan de kalk geen kwaad.
Maar IS dat ook zo???

Zweistein

Re: Hoe lang niet naar buiten na kalken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:08

ik zul eerst wachten tot dat ten minste een keer heel haard heeft geregent!!!!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:41

Ik zou inderdaad een tijdje wachten tot het goed ingeregend is en dan pas de paarden er weer op zetten. Lijkt me niet echt gezond als ze dat spul binnen krijgen..

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:43

Zweistein schreef:
ik zul eerst wachten tot dat ten minste een keer heel haard heeft geregent!!!!

nou ja.. hier ook al 7 weken erop. Maar toch al 2x hard geregend en meerdere keren miezer buitjes. Maar het ligt er echt nog zichtbaar. Dus kan echt wel lang duren. Ik wacht ook nog steeds.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 14:45

Sonja schreef:
De loonwerker heeft per ongeluk het bosweitje meegekalkt met de grasweides. Mijn paarden trekken wel wat aan de sprietjes die op dat weitje staan, maar eten er voornamelijk hooi.
Volgens de stalhoudster kan ik ze morgen gerust op het weitje zetten en kan de kalk geen kwaad.
Maar IS dat ook zo???

gewone kalk..oke. Maar het is geen gewone kalk. Op onze verpakking stond zelfs een waarschuwing: bescherming van handen bij uitstrooien. DAt is geen kalk zoals wij dat in ons eten aantreffen.

Er zit ook fosfaat in etc... google maar eens een etiket

Esthera75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:19

Wachten tot het goed heeft geregent is erg belangrijk.. ik weet niet hoe groot de weide is, anders is een sproeiinstallatie een idee...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:21

Evt een boer laten komen met zo'n ouderwetse giertank,die laten vullen met water en over je wei heen laten gaan

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:29

Op de verpakking van de kalk die wei op de wei strooien staat altijd dat je een bepaalde tijd moet wachten.
Moment, ik loop even naar beneden op te checken wat er precies op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:35

Te laat :o ik heb ze er de volgende dag gewoon opgeknikkerd. Ze tanen niet naar de paar sprietjes gras die daar staan, ze krijgen daar hooi en kuil gevoerd (onbeperkt).
Kalk is op dat weitje inmiddels niet meer zichtbaar, op de andere landen nog wel.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:40

Haha. :+

Nou ja, ik kon het toch niet meer vinden.
De zakken kalk die er nog lagen waren voor de moes- en siertuin en daar stond natuurlijk niets op over wanneer er dieren op mochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:43

Er is nu dus in ieder geval bewezen dat ze d'r niet op korte termijn dood van gaan :\
Het gaat hier om een stuk bosgrond, waar nauwelijks gras staat. Ik gebruik het voor mijn pensioenpaardje zodat ze zo veel mogelijk beweging heeft op een dag, met meerder hooivoederplekken zodat madame voldoende scharrelt. Vandaar dat er geen interesse in die anderhalve grasspriet is, ook niet van mijn andere paarden die er als gezelschap voor the old lady bij staan.