Even met spoed een vraag:
Ik hoor net van een stalgenootje dat onze weides toch worden geïnjecteerd. Afgelopen jaren heb ik dit kunnen voorkomen (paarden zijn al vet zat) maar deze keer dus niet. De boer heeft niks met mij overlegd, maar wat ikhet ergste vind, is dat de paarden bij hem na injectie altijd meteen weer de wei opgaan. Mij lijkt dit niet gezond want dan staan ze dus de komende weken in de koeienstront te grazen. Nu zou ik per 1 april al naar een andere stal gaan, en ik zit er nu toch sterk aan te denken om per direct op te stappen. Dan ben ik alleen wel al mijn stalgeld kwijt wlijk, terwijl de maand nog 2 weken duurt....Is het echt zo schadelijk als ik denk om paarden op een geïnjecteerde wei te hebben, of maak ik me druk om niks en kan ik die 2 weken nog uitzingen?
edit: er wordt morgen al geïnjecteerd, dus ik hoop op snelle reacties!
dubbele edit: het injecteren lijkt trouwens niet meer echt op injecteren, de stront ligt er voor het grootste deel bovenop in plaats van dat het de grond ingaat, dus het duurt zeker een week of 2-3 voordat die mest een beetje weg is. Met grazen staan de paarden dus echt in de stront te grazen
Laatst bijgewerkt door lonnie op 17-03-11 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt