Wie heeft goed advies om een klaver-weitje te veranderen in een gras-weitje , zonder al te ingrijpend werk zoals ploegen en helemaal opnieuw inzaaien ?
Het gaat om een klein stukje gras van zo'n 700m2 , waar ze als de grasmat weer goed is , om de maand een weekje op mogen , elke dag een dagdeel.
(de rest van de tijd lopen ze op een pad rondom de wei , dit is totaal zo'n 2000m2 , en dan nog een aantal andere kleine weitjes

Zou het dan wellicht een goede oplossing zijn om het klaver weitje eerst met MCPP en MCPA te spuiten , om de klaver (en boterbloemveldjes) kapot te maken , en daarna dan te bemesten en door te zaaien ?
Als dat zo is dan hoop ik dat iemand me kan helpen met de juiste volgorde ?

Wat vragen die bij mij als weidebeheer-dummie namelijk spelen

Ik neem aan dat het spuiten eerst aan de beurt is ?
Als ik wat zoek dan kom ik uit op het advies om 5 liter water te mengen met 20 ml MCPA en 20 ml MCPP.
Dat moet dan met groeizaam weer , dus zal nu nog wat te vroeg zijn , beter volgende maand denk ik ?
Hoeveel van die vloeistof spuit je dan eigenlijk per welke oppervlakte ?
En hoe lang wacht je dan na het spuiten tot de volgende stap....en wat is die volgende stap ?
Eerst bemesten ? (en waarmee / hoeveel dan ?)
Of juist eerst doorzaaien (en hoeveel dan ?). Ik begrijp dat BG11 graszaad een prima keuze is ?
En dan de kneuzigste vraag van alles : hoe moet je doorzaaien nu eigenlijk zien
Gewoon het graszaad uitstrooien over de wei , en verder niks er aan doen ?
En is het dan nog handig om bvb. handmatig wat kalk te strooien op de Boterbloem-eilandjes....?
Nog voor het spuiten ? Of op een ander moment ?
God wat voel ik me een kneus

Ter illustratie , weitje vorige zomer na een tijde rust , bleek dus allemaal witte klaver te zijn :
http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... /pp-22.jpg
Weitje nu , sindsdien is er ook nagenoeg niks mee gebeurd :
http://www.boomloosrijden.nl/boomloosri ... chts-1.jpg
Omdat ik regelmatig zie dat weide-dummies zoals ik geen idee hebben wat ze nu eigenlijk moeten doen ,
wil ik graag een verslagje maken van de aanpak en het resultaat , dus als de mensen met verstand van zaken me alsjeblieft nog even willen helpen ?