Eerst kalken en dan pas spuiten / frezen / inzaaien ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Eerst kalken en dan pas spuiten / frezen / inzaaien ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 16:50

Kan dat :?

Of beter gezegd : heeft dit nut ?

Ik wil 2 stukjes wei van een nieuwe grasmat voorzien , grond-monster-nemer is net langs geweest , en duurt nog wel 2 weken voordat de uitslag komt....

Dan moet er dus nog vanalles gaan gebeuren : kapotspuiten van het huidige groen , bekalken , bemesten , inzaaien....

Bemesten daarvan weet ik dus nog niet wat er op moet.
Dat er kalk op zal moeten lijkt me een duidelijke zaak i.v.m. de hoeveelheid mos en boterbloem e.d.

Als ik wat rondvraag en rond lees begrijp ik dat bemesten pas een paar weken NA het kalken mag.

En dat spuiten nu nog weinig zin heeft , omdat het eerst wat groeizamer weer moet zijn. Idem voor gras zaaien dus neem ik aan.
Frezen doe je na het doodspuiten lijkt mij.

Ik kan nu dus nog weinig doen , maar wil wel graag aan de slag !

Zou ik gewoon vast wat kalk kunnen strooien ? Of is dat nu niet handig omdat de andere werkzaamheden er nog aan zitten te komen ?
En waar bestel je eigenlijk kalk , zijn er nog verschillende soorten in of haal je gewoon bij de eerste de beste Welkoop-achtige zaak de eerste de beste baal kalk-korrels en strooien maar :?

Het gaat om 2 weitjes , 1 erg mossig weitje van zo'n 650 m2 , en een weitje met een algeheel rommelige grasmat met veel klaver en boterbloemblaadjes die je er al door ziet piepen , van zo'n 1350m2. Het gaat om kleigrond , over-begraasd en verwaarloosd.

(zie ook [VSW] Verwaarloosde weide weer goed krijgen : experiment ! )

Revanches

Re: Eerst kalken en dan pas spuiten / frezen / inzaaien ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:04

Zoals je zelf al de verwijzing geeft naar je andere topic lijkt het mij verstandig om het ook alleen bij dat topic te houden.
Omdat de onderwerpen/vragen eigenlijk haast op hetzelfde neerkomen.
Daarom hier een slotje.