Verzekering: Interpolis/Amev ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Bij welke maatschappij laat jij je paard verzekeren?

Interpolis
21 (48%)
AMEV-HIPPO
16 (37%)
Fairmount
1 (2%)
EFO
5 (11%)

Totaal aantal stemmen: 43


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 12:02

thanx...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:32

Ik heb B'elanna bij interpolis verzekerd. Geen enkel probleem en een zeer nette afhandeling. Ze zit in de basisverzekering en is daardoor verzekerd voor snijwonden, acute wonden, breuken e.d.

B'elanna is een keer door iemand met een mes bewerkt geweest en heeft daarbij ook haar kaakbeen gescheurd gehad. Alle rekeningen zijn keurig betaald en ik ben altijd zeer vriendelijk en correct te woord gestaan.

Ook toen de zaak eigenlijk al afgehandeld was, het dossier gesloten en er toch nog een behandeling nodig bleek als gevolg van de eerdere scheur is het dossier gewoon weer geopend en is netje uitbetaald. Kortom veel lof voor de nette afhandeling.

Wel een nadeel van alle verzekeringen vind ik is dat ze blijven volharden in het uitsluiten van luchtzuigers bij koliekoperaties. Terwijl inmiddels echt nieuw onderzoek aantoont dat luchtzuigers geen hogere kans op koliek hebben en veel koliek ook helemaal niets met gaskoliek van doen heeft.

Daar zou eens actie op moeten worden ondernomen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 15:09

Ik zit nu weer te twijfelen of ik mijn paardje opnieuw zal verzekeren, Voorheen heb ik haar bij de interpolis verzekerd gehad, was toen niet tevreden over de afhandeling; er werd heel veel niet vergoed en ik vond het eigen risico aan de hoge kant.
Het kwam erop neer dat alles wat ik vergoed kreeg van mijn eigen risico af ging en dat wat niet vergoed werd, je, heel jammer mevrouw, maar daar kunnen wij niet aan beginnen.

Ik hoor nu dat heel veel mensen dit soort problemen hebben met verzekeringsmaatschappijen dus mijn twijfels worden alleen maar erger. Zou haast zeggen (ookal heb ik geen spaargeld) dat ik maar niets moet verzekeren. Overigens gaat het mij voornamelijk om de ziektekosten verzekering, de uitkering bij dood e.d. hoef ik niet, daar zou ik haar niet om verzekeren.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 16:00

Lissalover schreef:
Zou haast zeggen (ookal heb ik geen spaargeld) dat ik maar niets moet verzekeren. Overigens gaat het mij voornamelijk om de ziektekosten verzekering, de uitkering bij dood e.d. hoef ik niet, daar zou ik haar niet om verzekeren.


Ik verzeker om die redenen dus ook alleen maar het eerste jaar dat ik een nieuw paard heb (ik ken hem dan nog niet en weet niet wat er allemaal nog kan gaan gebeuren).
Vervolgens haal ik mijn paard absoluut uit de verzekering.
1 tip: open een spaarrekening bij de bank en probeer standaard iedere maand 50 euro weg te zetten. Dit kun je automatisch van je betaalrekening laten overschrijven. Neem een rekening waarbij je zo moeilijk mogelijk aan je geld kunt komen (bv. internet spaarrekening).
Zo voorkom je dat je het geld gebruikt voor luxe dingen.
Er komt wel een beetje discipline bij kijken maar denk maar aan je paard en dan in zieke vorm op het moment dat je geneigd bent het geld ergens anders voor te gebruiken.
Ik zorg dat ik sowieso 1000 euro op de rekening heb, dat dekt de ergste kosten alvast in geval van rampen.
Mocht de rekening hoger uitvallen: bij de meeste klinieken etc. kun je een betalingsregeling afspreken.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:09

Ik heb mijn paard bij de EFO verzekerd. Mijn vorige paard had ik niet verzekerd en ik had een heel mooi potje voor het geval er wat zou gebeuren. En ja hoor... er gebeurde wat en dat heeft me heeeeel veeeeeel geld gekost wat ik met liefde aan hem heb gespendeerd. Helaas na een jaar kwakkelen heb ik hem uiteindelijk moeten laten inslapen. En een lening moeten afsluiten (met mijn ouders) om een nieuw paard te kunnen kopen aangezien ik dan ook totaal helemaal geen geld meer op de bank had staan. Daarom heb ik dit paard nu verzekerd. uitgebreid en ziektekosten. met clausule dat ik hem terug mag kopen op het moment dat hij niet meer geschikt is om te rijden oid.
Mij geeft het een fijn gevoel omdat ik zoveel lasten heb gehad met mijn vorige paard.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:49

Ik heb mijn paarden allemaal bij AMEV/HIPPO gehad en ben er zeer over te spreken.

Toen mijn vorige paard afgekeurd was, mocht ik hem zelf wegbrengen en stond de uitkering al op mijn rekening voordat het paard weggebracht was.
Ieder jaar neem ik me voor om hem uit de verzekering te halen maar ik ben er gezien mijn vorige paard, toch een beetje huiverig voor.
Zul je net zien ....