Elke dag met hulpteugel (a.j.b. even kijken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:11

ik hou zowieso niet zo van hulpteugels, om zelf mee te rijden dan...
Ik rijd liever op de natuurlijke manier, zonder sporen, hulpteugel en het liefst zelfs zonder zweep...
Maar iedereen heeft zijn eigen manier van rijden toch?

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:19

Voor Soraya hebben we ook een Thiedemann, maar die gebruiken we alleen als we naar buiten gaan, verder nooit.

Verder ben ik het met Zep en Marijn4045 eens.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 14:08

owkay dit word dus weer een hele discussie!!!! ik heb neit tegen die vrouw gezegt dat ik het belachelijk vind maar ik vroeg me alleen af wat jullie daar van vinden!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:18

Ik vind het veel sympathieker overkomen als je naar die vrouw toestapt. Ik begrijp dat jullie van de zelfde club zijn. We kunnen van elkaar leren, nietwaar? I.p.v. haar achter haar rug om af te zeiken. Weer een leuke lachavond in de kantine.

Soms word ik moe van de paardenwereld.

Stap op haar af en toon belangstelling. Ik begrijp dat jezelf heel goed kan rijden. Vraag haar waarom ze altijd met thiedemannteugel rijdt en laat haar haar verhaal doen. Jij kunt beter rijden dan zij, toch? Help haar dan een handje en vraag of je haar paard eens mag rijden voor haar. Wellicht kan je haar helpen door haar paardje op een vakkundige manier door het dode punt te helpen, of misschien ontdenk je waarom ze dit zo doet.

Ennn zou het dan niet veel leuker zijn als je haar met wat extra aanwijzingen haar kan helpen haar paard beter te gaan berijden? 2 mensen hebben dan toch een goed gevoel?

Zie ik dit zo verkeerd? Een leuke rijvereniging met een leuke kameradensfeer is toch veel leuker dan dit?

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:47

Zep ik ben het helemaal met je eens.

Trouwens er staat ergens dat als men een goede ruiter is ze geen slof nodig hebben. Toch raar dat er veel topruiters dan met slof rijden.
Ik ken een grand prix ruiter die in de dagelijkse training zijn paard elke dag alleen met slof rijdt. En alleen op wedstrijden niet. Dat paard is toch echt grand prix geworden dus ik neem aan dat hij best kan rijden. Hij doet het op andere paarden zonder slof behalve als hij dat nodig vindt. nogal kort door de bocht om te zeggen als je een goede ruiter bent rij je niet met slof.

In mijn ogen is thiedemann redelijk vriendelijke hulpteugel (waar ook Tineke Bartels de voorkeur aan geeft (zou ze wel kunnen rijden dan Tong uitsteken )
Bovendien beter in de les dan alleen prutsen. Ik heb er geen probleem mee mits het hulpteugel blijft.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:57

ik vind dat een martingaal wel elke dag mag, want die heeft niet zoveel invloed, maar die andere 2 vind ik toch wel een beetje overdreven om er elke dag mee te rijden.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 15:21

Sorry hoor!!! maar jullie zeggen allemaal wel: waar bemoei je je mee maar zouden jullie het leuk vinden om met hardlopen een uur lang met je kin op je borst te lopen!!!! lijkt me niet echt prettig!!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 15:25

Zep schreef:
Jemig, wat is dat toch, het is echt hulpteugeltijd ofzo. Volgens mij zijn er nou al 6 topics over een slof of een thiedemann. En volgens mij weet jij best het antwoord al.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Zolang die mevrouw dat paard niet laat creperen moet jij je daar lekker niet mee bemoeien. Het is haar paard namelijk! Misschien is die vrouw wel reumatisch in haar handen, en heeft ze zo'n hulpstuk nodig om fijn te kunnen blijven paardrijden, daar wel eens over nagedacht?

Ga lekker je energie in je eigen paard steken, want daar heb je veel meer aan. Laat een ander lekker zijn ding doen en maak je er niet druk om. Want denk je nou serieus dat zij zich rot zal schrikken en braaf haar paard zonder hulpteugel gaat rijden alleen maar omdat een 17-jarige snotneus er wat over te melden heeft? ik denk van niet.

En wie weet heeft ze er dus wel een hele goede reden voor.



Haha! Haha! Haha! OK dan! I rest my case!
Mensen maken zich inderdaad veel te druk om anderen en vaak rijden ze zelf ook niet bepaald je van het. Ik heb nix tegen op hulpteugels als je ze maar goed gebruikt. Ik heb lang met een ongebroken trens gereden en kreeg daar best veel commentaar op. Maar ik heb een vreselijk slechte rug en en ben redelijk mobiel in mijn gewrichten en een beetje druk is al te veel. Toen ik tot drie keer toe een rib weer terug moest laten plaatsen op zijn plek heb ik ook een maandje naar de slof gegrepen. Niemand ziet dat van buitenaf en dat hoef je ook niet te zien want het is mijn zaak en mijn verantwoordelijkheid. O zo.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:37

Ik heb liever dat een paard met hulpteugel gereden wordt en er lekker doorheen loopt dan zonder en z'n rug wegdrukt.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 22:39

Jits schreef:
Ik heb liever dat een paard met hulpteugel gereden wordt en er lekker doorheen loopt dan zonder en z'n rug wegdrukt.


jah dat is wel zo maar het is niet goed om een hulpteugel te gebruiken omdat hij anders met zijn hoofd in de lucht loopt!!!! ik vind als je een hulpteugel gebruikt je zelf niet kan rijden!!!!

Miran

Berichten: 4455
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:08

Ik ben benieuwd hoe iedereen die zo faliekant tegen een Thiedeman is denkt hoe dat ding bevestigt moet worden. Jullie doen net alsof het een of ander martelwerktuig is, maar een goed bevestigde Thiedeman werkt alleen in als ze hun hoofd echt hoog houden, en is absoluut niet bedoeld om een hoofd in de krul te trekken. Misschien je eerst eens ergens in verdiepen ipv meteen anderen de grond in te boren?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:35

Margon"]
[quote="Jits schreef:
Ik heb liever dat een paard met hulpteugel gereden wordt en er lekker doorheen loopt dan zonder en z'n rug wegdrukt.


jah dat is wel zo maar het is niet goed om een hulpteugel te gebruiken omdat hij anders met zijn hoofd in de lucht loopt!!!! ik vind als je een hulpteugel gebruikt je zelf niet kan rijden!!!!
[/quote]

Ik denk dat als je zulke uitspraken doet je het paardrijden niet helemaal begrepen hebt. Er zijn veel (top)ruiters die hun paarden met een hulpteugel net even fijner aan het lopen weten te krijgen.
ik heb zelf een jaar op een stal gereden waar alle paarden standaard met slof gereden werden. Toch stonden hier twee paarden (en ruiters) die dat jaar naar de Olympische spelen gingen. Die konden echt wel een stukje sturen.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 23:52

Ach ja, de tuigenkamer begint waar de rijkunst ophoudt....

Met deze slogan heb ik leren rijden, was het stokpaardje van mijn oude instructeur....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 04:08

Nul hulpteugels voor mij.
Maar ja, ik ben dan ook een alien en krijg
zometeen Zepperdepeppie full force over me heen. }>

*LOL*:)) Schijnheilig

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 08:28

met mijn vorige paard heb ik jarenlang met Thiedemann gereden op advies van mijn instructeur. Met een slof kon ik in die tijd niet goed overweg. Nu met Roxette heeft hij vanaf de eerste weken dat ze zadelmak was gezegd dat dit een paard is waar absoluut geen hulpteugels kunnen gebruikt worden. Ze rolt zich dan te veel op en is enorm gevoelig in de mond.