wij mogen de bak van de buren lenen alleen in die bak ligt klapzand.. de bak is erg zwaar.. ik zelf zou graag een andere bakbodem in de bak willen hebben omdat een zware bakbodem schijnbaar erg slecht voor de pezen zou zijn? maarja een nieuwe bakbodem is erg duur.. mijn vraag was wat kun je het beste met klapzand doen? of is er niks aan te doen en moet er een hele nieuwe bodem in? mijn vader en moeder vinden het onzin om er een nieuwe bakbodem erin te doen.. aan de ene kant begrijp ik ze wel want het kost natuurlijk erg veel geld.. wat zouden jullie doen?
Als de bak van de buren is zou ik daar persoonlijk geen geld insteken. Dan liever niet in de bak rijden dan daar veel geld aan te spenderen maar heb je al weleens met je buren overlegt of hun iets zouden willen doen?
bedankt voor de reacties de buren hebben 2 paarden waar ze heel erg weinig op rijden dus eigelijk maak ik er samen met mn zusje er dagelijks gebruik van. het slepen hebben we wel eens geprobeerd maar dan is het 1 dag plat en dan is het weer zwaar. vooral in de zomer is het heel zwaar,mul en stoffig. wij kunnen dat met de buren bespreken maar omdat ze er nooit inrijden zou ik het niet zo snel willen vragen of zij de bakgrond willen betalen..
Koper
Geplaatst: 12-03-11 22:49
Andere mensen in de buurt zoeken waar je de bak mag lenen?
in de buurt zijn genoeg mensen met een bak alleen die zijn ook zwaar of ik moet dan gebracht worden.. en om elke dag gebracht te worden is wel wat veel...
Zo'n bak moet eigenlijk meer bevochtigt worden lijkt mij, maar tja dat is ook een pokkewerk.. Hoe is die na zware regenval?
angelxroos
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-11 23:30
dat is het enige pluspunt aan de bak na zware regenval ligt er weinig water in
myk_en_shant
Geplaatst: 12-03-11 23:31
zelf heb ik ook een zware bak, is nog niet zo lang geleden aangelegd. wat wij doen is met de trekker telkens platrijden en zomers flink sproeien, je kunt dit doen met een tuinsproeier. en als je met grof geweld wilt doen, een giertank vol water erop loslaten.
loulou
Geplaatst: 13-03-11 11:15
nathouden en regematig slepen helpt wel, maar een fijne bakbodem zul je niet krijgen in een bak met klapzand. je kunt eens het kokos topic opzoeken. kokos erdoorheen mengen schijnt je bodem stabieler te maken.