Dunne vacht hals

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Dunne vacht hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 22:35

Mijn paard is gigantisch aan het verharen, redelijk normaal :P , maar op zijn hals heeft hij bijna geen haren meer over. Aan de kant van de manen is alles normaal maar aan de andere kant heeft hij wel een lange vacht, maar heel dun zeg maar. Je kijkt bijna op de huid.

Ik kan geen luizen of ander ongedierte vinden, het is een klein beetje schilferig maar niet overdreven en hij lijkt geen jeuk te hebben. Kan het zijn dat hij te snel verhaart en nog geen zomervacht heeft daar? Alle stukken die onder de deken zitten zien er prima uit.

Hij krijgt sinds een paar maanden een vitaminemix bijgevoerd dus vitaminegebrek kan het niet zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:41

MD --> VSW

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:02

zou heel goed schimmel kunnen zijn
heef een paard van mij ook is gehad
ook wat schiferig maar had ook geen jeuk
heb toen een speciale scampo gekregen van de dierenarts en na en paar keer wassen was het weg

Liene

Re: Dunne vacht hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 19:04

Misschien kan je er even een foto van nemen ? Dan kunnen we je hier veel beter helpen, want het kan vanalles zijn als ik mij baseer op je uitleg ;)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 21:55

Ik zal morgen even kijken of ik een foto kan maken. Chubs heeft ook rainrot gehad en dat lijkt er helemaal niet op, het haar is aan één kant van de nek gewoon heel gelijkmatig uitgedund. Er zijn dus geen kale plekken, maar een groot stuk dun haar.