kosten omheinen weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerkee

kosten omheinen weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 22:23

hallo,
wat kost het ong. om een weide van 6a 600m2 te omheinen?
hiermee bedoel ik houten paaltjes en 2 stoomdraden.
weet iemand wat het ongeveer kost?

friesiszwart

Re: kosten omheinen weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:52

Even exact het aantal meters uitrekenen van de omheining, en dan zou ik om de 3 meter een paal zetten en dan 3 draden spannen. uitrekenen hoeveel isolatoren, en verbindinsstukken, koord of tape, poortgrepen eventueel plastic palen (per 5 stuks heb ik onlangs 21.50 betaald) om het perceel ik kleinere gedeelten te kunnen maken of strookbegrazing, verder poortgrepen. Het heb je al een stroomapparaat etc etc

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 23:08

friesiszwart schreef:
Even exact het aantal meters uitrekenen van de omheining, en dan zou ik om de 3 meter een paal zetten en dan 3 draden spannen. uitrekenen hoeveel isolatoren, en verbindinsstukken, koord of tape, poortgrepen eventueel plastic palen (per 5 stuks heb ik onlangs 21.50 betaald) om het perceel ik kleinere gedeelten te kunnen maken of strookbegrazing, verder poortgrepen. Het heb je al een stroomapparaat etc etc

ik dacht daarnet aan om de 4 m een paal en dan met 2draden 500 euro ongeveer(logisch?)

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:14

heb ooit een wei omheind van 50 x 50 meter,palen,3 rijen lint,isolatoren,poortgrepen.was 1200 euro kwijt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 09:10

Hebben een tijd terug een stuk van 8000 m2 omheind. Om de 4 meter palen, 2 stroomlinten. Op hoeken en bij de 2 ingangen van die hele dikke lange palen, vanwege het spannen, en elastische draden met grepen. En op de lange zijde ook nog een dikke paal ertussen. Totaal 900,00 aan materiaal. Zelf geplaatst.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:52

Dat ligt helemaal aan het materiaal dat je koopt.

Draad , isolatoren en poortgrepen enzo zijn het goedkoopst bij www.weidezaun.info in Duitsland.

Palen schelen ook enorm bij de 1 of de ander , soms staat er wel wat op bvb. Marktplaats of hier op bokt , of je nu een euro voor een gebruikte paal betaald , of 5 euro voor een nieuwe...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:11

veerkee schreef:
friesiszwart schreef:

ik dacht daarnet aan om de 4 m een paal en dan met 2draden 500 euro ongeveer(logisch?)

ben bang dat je het daarmee niet red, reken maar richting het dubbele

ik zou 3 draden doen, ik had eerst 2 maar heb het later naar 3 aangepast
Om de 4 meter een paal is vrij ruim geteld.

Wil je lint of koord? Zorg ook dat je palen pakt die lang genoeg zijn zodat ze diep genoeg de grond inkunnen.
schrikdraad apperaat met voldoende power.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:24

wat voor materiaal ga je gebruiken. wil je gallagher of neem je genoegen met een goedkoper merk?
wil je koort, lint. dun of dik enz.

prijzen zijn overal op internet te vinden, dus je kunt vrij makkelijk bereken wat je kwijt bent :j

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:43

Afhankelijk van welke materialen je kiest, moet je een eind kunnen komen als je met €5,- per strekkende meter rekent. Dus als de weide bijv. 20x30 meter is, is de omtrek 100 meter, ben je zo'n € 500,- kwijt aan materiaalkosten, exclusief stroomvoorziening.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:33

Scheelt heel veel.....

Wij hebben boompalen gebruikt voor de omheining, deze kochten we voor 0,20 of 0,50....en lint/koord heb je in heel veel verschillende prijzen. Maar het is hier vaak wel, voor kwaliteit betaal je meer. Ik heb ook wel eens goedkoop lint gehad, dit was na 1 winter helemaal kapot. Ik heb nu windlint van hofmans's lieve en hier doe ik al 8 jaar mee en het ziet er nog steeds super uit.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:23

Mag ik vragen waar je die boompalen kunt halen en wat voor maat die hebben? En zijn die geïmpregneerd of gecreosoteerd?
Ik woon in het Noorden en vind gecreosoteerde weidepalen behoorlijk aan de prijs en heb toch weer nieuwe weidepalen nodig zeer binnenkort! Dus tips met goedkope adressen zouden zeer welkom zijn!

lint kun je inderdaad overal makkelijk kopen of bestellen en uitrekenen hoeveel meter je nodig hebt.
Oppervlakte is niet bepalend. lengte en breedte (omtrek) wel.

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:15

joyce B schreef:
Mag ik vragen waar je die boompalen kunt halen en wat voor maat die hebben? En zijn die geïmpregneerd of gecreosoteerd?
Ik woon in het Noorden en vind gecreosoteerde weidepalen behoorlijk aan de prijs en heb toch weer nieuwe weidepalen nodig zeer binnenkort! Dus tips met goedkope adressen zouden zeer welkom zijn!

lint kun je inderdaad overal makkelijk kopen of bestellen en uitrekenen hoeveel meter je nodig hebt.
Oppervlakte is niet bepalend. lengte en breedte (omtrek) wel.

Ik weet niet waar je in Groningen boompalen kunt krijgen. Ik heb ze gekocht dat ik nog in Noord Holland woonde.....het is van fruitbomen teelt...het zijn palen van 2,5 meter lang en 6 tot 8 cm breed en ze helemaal geteerd....ideaal en helemaal voor die prijs....

http://kopen.marktplaats.nl/search.php? ... alen&qsf=0