Speelgoed in zandpaddock?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gowines

Speelgoed in zandpaddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 22:20

Mogen er ''speeltjes'' in een paddock? zoals bijv een voetbal of een skippybal? En zijn er nog meer leuke dingen voor in een paddock? Mijn paard gaat namelijk eerst 5 minuten kei hard rennen en zichzelf lekker uitleven en daarna even rollen en daarna blijft hij of in het zand liggen of hij gaat ergens saai staan. Ik dacht eerst dat er iets niet goed met hem was, maar toen ik er naar had laten kijken, was er niks aan de hand.. dus hij verveelt zn eigen gewoon na 10 minuten al! :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:14

ander paard er bij, takken van wilgen of berken (wel uitkijken als je wedstrijd rijdt, zit een verboden stof in) of van vruchtenbomen.
wegwerkpilonnen, die flexibele, zachte kunststof. Hard plastic breekt/scheurt sneller en is zo kapot en geeft gevaarlijk scherpe stukjes
plastic

skippybal of jollybal (kunnen ze mooi bij handvat pakken en mee zwaaien of gooien als ze dat leuk vinden)

kleine plukjes hooi verspreiden bij de omheining zodat hij rond moet lopen en moet zoeken naar zijn eten

Gowines

Re: Speelgoed in zandpaddock?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:32

Als ik er een ander paard bij zet, wil hij zo veel knuffelen dat de ander er gek van word.. heb het nu al 3 keer mee gemaakt en ik wil niet dat hij nog een keer zo hard geslagen word.. Maar thanks, ik wist niet dat takken ook leuk konden zijn voor paarden! :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:44

het verschilt van paard tot paard wat ze met speeltjes doen.
Takken: Sommige paarden eten de bast van takken, of eventuele bladeren, of ze gaan er mee zwaaien...

marjolein01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 00:21

inderdaad wilgentakken kan je leuk mee spelen, opeten, omhoog gooien en heel hard mee rennen.
ook verkeers pionnen zijn heel leuk.
ik heb ook een stootboei voor tussen de wal en het schip. daar heb ik een touwtje aan laten zitten,
kan je je uren mee vermaken.
ook heb ik wat metsel stenen opgestapelt in de hoek van de paddock, kan je met de hoef gaan tegelen.
en wat ook leuk is is een lege rubbere emmer, kan je op staan, in je mond doen en mee rond lopen.
er is eigenlijk heel veel te bedenken wat leuk is. alleen niet elk paard houdt van spelen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:26

Een ander paard erbij zetten en een hooinet ophangen.