kan je ook met gewone mensen schampo wassen?
groetjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tammy_ schreef:goed dat je eerst wat meer info wilt hebben en wilt wachten tot het wat warmer is
ik gebruik altijd paardenshampoo, en eventueel een palmolive crémespoeling in de staart.
ik doe wel altijd met slang wassen, maar als je pony er bang voor is gewoon met emmer en spons doen
als je hem/haar helemaal wilt wassen, van onder naar boven en van achter naar voren wassen, heb ik ooit eens geleerdeerst de benen natmaken, dan de billen, dan de buik en rug, dan de boeg en hals, dan insoppen, en in tegenovergestelde richting afspoelen na het soppen, dus eerst de voorkant en bovenkant, dan achter- en onderkant (anders spoel je het schuim over de al afgespoelde delen en kan je dat stuk nog een keer doen
).
daarna droogtrekken met een zweetmes, zweetdeken om en benen heel goed afdrogen met een handdoek. daarna kan je met een handdoek de hals droogwrijven, en pony binnen en uit de tocht houden tot ze weer zo goed als droog zijn.
je kan de staart en manen goed uitkammen en anti-klit inspuiten, en hoeven oliën om het af te maken zoals Doei al zei