springbalk verven, welke verf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veerkee

springbalk verven, welke verf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 20:02

hallo,
ten eerste ik weet niet of dit goed staat , sorry daarvoor.

Ik heb dus balken gekocht tweedehands, deze hebben gebruikersschade , we willen ze schuren en dan opnieuw verven.
nu is mijn vraag met welke verf , verf je nou zo een springbalk?
Linken, namen ... alle info is welkom!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:43

Wij hebben ook pas geschilderd. We hadden een snelgrondverf van de schilder gekregen geschikt voor buiten. Die was wit van kleur en hebben we 2x dun aangebracht (beetje verdund met terpentine). We hadden nog rode verf van de tuinbanken en die hebben we gebruikt voor de rode banen. edit: ik heb ook balken met groene banen gemaakt met groene verf die over was van het verven van de schuur én bij de action heb ik een spuitbus goude verf gekocht en daarmee heb ik goude banen gespoten op andere balken. Als je goed afplakt is het spuiten heel gemakkelijk, gewoon netjes 2x dun aanbrengen.

tamary

Re: springbalk verven, welke verf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:57

Gewoon bij de praxis/gamma/etc. binnenlopen en even boven de schappen kijken, daar staat welke soort verf er in dat schap ligt. Voor je balken wil je verf voor hout en buiten, dus zelfde soort als voor schuttingen, etc.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:02

Voor mijn balken heb ik gewoon de goedkoopste verf bij de Action gehaald. Ze hebben maar een paar kleuren, maar als je flink mengt kan ook dat een vrolijke boel worden.

Kijk maar;
Afbeelding

PS Mijn balken liggen de meeste tijd van het jaar binnen opgeslagen. Dat scheelt vast.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:05

eerst goed in de grondverf zetten en daarna banen maken met buitenbeits :) Gewoon bij de bouwmarkt te koop in verschillende kleurtjes.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:26

Belangrijk is om een zijdeglans verf te kiezen anders worden de balken in de zon net spiegels en wil geen paard ze meer springen.

laurieanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:05

gewoon eerst met grondverf verven en daarna een gewone verf er over heen ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:02

Eerst grondverf en dan beits gaat niet samen. Grondverf (net als normale verf) ligt op het hout, en een beits trekt erin. Door de grondverf gaat dit dus veel minder goed (tot niet) waardoor de beits niet of slecht hecht. gevolg, het gaat er zo weer af.
Je kan wel prima beits gebruiken hoor, maar dan wel op kaal op gebeitst hout.

Maar je kan gewoon een buitenverf gebruiken.
Als je bv de halfglans van Wijzenol neemt (de buitenverf) dat is een 1 pot systeem, grondverf en aflak in 1