HELP: Scheerapparaat werkt niet!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MKuijpers

HELP: Scheerapparaat werkt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 14:20

Wie kan mij helpen?

Ik zit met het volgende probleem: Sectolin Scheerapparaat gekocht (SE-800) 2 jaar geleden. De eerste keer dat ik hem probeerde scheerde hij 1 streep en daarna schoor hij gewoon geen enkele haar meer af. Dit was dus een nieuw scheerapparaat, met nieuwe messen. Probeerde hem meteen terug te brengen naar de winkel waar ik hem gekocht had, maar die zei keihard 'NEE'.

Hopende dat het aan mijn onervarenheid lag liet ik het nu, ruim 2 jaar later, door een ervaren iemand proberen met dit scheerapparaat: zelfde probleem!

Wat kan het nou zijn? De eerste 'haal' scheert hij dus, daarna niets meer. Uiteraard heb ik geen garantie meer, dus terugsturen kan niet. Hij was maarliefst 300 euro en ik heb er tot dusver niets aan gehad!

Ik hoop heel erg dat iemand een tip heeft......

groetjes melanie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:22

Misschien staan je messen verkeerd afgesteld waardoor er na 1 streep teveel haar tussen je messen zit??

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:23

Dat je hem niet terug kan doen is logisch na 2 jaar wachten. Dat had je gelijk moeten doen maar goed daar heb je nu niets meer aan.

Heb je er een boekje bij? Daarin staan vaak de meest voorkomende problemen en oplossingen. Anders even op internet speuren. Of bellen met Sectolin http://www.sectolin.com/index.php?item=312.

Het klinkt als een verkeerde instelling van het apparaat namelijk.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 08-03-11 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: HELP: Scheerapparaat werkt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:24

Wel goed ge-olied?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:25

Ik heb dit jaar ook voor het eerst een scheerapparaat gekocht, had mijn halve paard geschoren en toen stopte hij er ook mee.
Ik half uur lopen pielen, bleek dat ik die grote knop die de messen tegen elkaar zet, vaster aan moest draaien. Die was waarschijnlijk door de trillingen losser gaan zitten waardoor ik meer aan het kammen dan aan het scheren was hihi.
Toen ik de knop meer aan had gedraaid ging het weer als een tierelier!
Olie je ook regelmatig?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:51

Ik heb ook wel eens problemen met mijn scheerapparaat gehad, iemand naar laten kijken met meer ervarig, had ik ook de messen verkeerd afgesteld..

MKuijpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:45

Hmmmm.....

Tja ik heb al behoorlijk lopen 'spelen' met het afstellen van de messen. Als ik hem zo vast draai dat hij niet vaster kan, lijkt het nog steeds inderdaad alsof ik aan het 'kammen' ben. Als ik hem heel los draai: zelfde resultaat.
Zit zelf ook te denken dat er op 1 of andere manier wel haar tussen moet komen, anders zou hij die eerste streep nooit scheren.

Ik olie me rot, op aangewezen plekken, dus dat lijkt het me ook niet. Lijkt me ook sterk dat je na olieen 1 streep scheert en dat hij daarna al vast zou lopen door het niet olien......

Heeft toevallig niemand anders dit probleem met een sectolin? Ik heb gister langdurig naar het onderblad getuurd....en kwam tot de ontdekking dat hij, zelfs als je hem vaster dan vast geschroefd hebt, het onderblad speling hebt (je kunt hem een heel klein beetje van links naar rechts wiebelen). Is dat normaal?

groeten melanie

MKuijpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 11:49

MarliesV schreef:
Dat je hem niet terug kan doen is logisch na 2 jaar wachten. Dat had je gelijk moeten doen maar goed daar heb je nu niets meer aan.

Heb je er een boekje bij? Daarin staan vaak de meest voorkomende problemen en oplossingen. Anders even op internet speuren. Of bellen met Sectolin http://www.sectolin.com/index.php?item=312.

Het klinkt als een verkeerde instelling van het apparaat namelijk.

Het boekje wat erbij zit is zo beknopt, daar heb je niet veel aan. Er staat: schroef de knop aan tot je lichte weerstand voelt. Na dat aanvankelijk gedaan te hebben en hij ging kammen, heb ik hem steeds strakker gedraaid tot hij niet verder kon, zonder resultaat.

Heb het apparaat toen niet teruggestuurd omdat ik dacht dat het aan mij lag, en toch zeker nooit het apparaat kon zijn....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:32

Het klinkt heel stom he? Maar het is mij ook overkomen. Ik had het ondermes er verkeerd om opzitten. :o
De messen moeten een bolletje vormen, je moet er tussendoor kunnen kijken.
Ik was helemaal frusti want ik was er zeker van dat alles goed zat maar dat k*tding scheerde niet, hoe ik ook rommelde met die afstelknop.
Bleek dat ik dat ondermes verkeerd om had zitten, echt heel stom.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:36

Een andere vraag, scheer je tegen de haren in of met de haren mee? In het tweede geval heeft het apparaat minder grip op de haren en glijdt het er zo overheen.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:39

Ik heb het dit jaar ook gehad met mijn sectolin, ik ben terug gegaan en hij is opgestuurd en heb hem nu terug alleen kan hem nu niet proberen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:46

Behalve messen niet goed afgesteld en ondermes verkeerd om (heb ik ook al gehad, voelde me zo stom!):

Andere messen al geprobeerd?
Ik heb ooit 'nieuwe' messen meegekregen maar die dingen waren zo bot als het maar zijn kan, dus idd ook de eerste haal en dan einde oefening.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:48

weleens andere messen erop gezet?
Snap trouwens niet dat je 2 jaar geleden nee hebt geaccepteerd, maar goed, daar doe je nu geen flikker meer aan natuurlijk....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:42

Ondermes verkeerd om heb ik dus ook gedaan (zie mijn eerste post) :+ Ging een stuk beter toen de messen goed zaten.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:46

het kan ook aan de olie liggen die je gebruikt
op stal waren we aan het scheren en de olie die ze gebruikte bleek niet goed te zijn
hij scheerde na olien 1x een streep en dan niks meer
ze heeft andere olie gehaald en hij deed het weer super!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:22

Saffier schreef:
Ondermes verkeerd om heb ik dus ook gedaan (zie mijn eerste post) :+ Ging een stuk beter toen de messen goed zaten.

Joh.... :')

akoene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:50

Heb je geprobeerd om langs een bijv. welkoop te gaan om daar te vragen of je je messen er goed in zitten?
Vaak zijn deze mensen wel bereid om je te helpen en ze hebben er verstand van!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:50

Neem eens contact op met Sectolin en leg je probleem voor. Ik heb hele goede ervaringen met Sectolin. Mijn opscheerder van ruim een jaar oud stopte er zomaar mee. Hij is door Epplejeck opgestuurd naar de fabrikant en ik kon na een week een nieuw apparaat ophalen.. Ik zou zeker een poging wagen..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:32

inderdaad nog een dubbel checken of de messen wel goed zitten en of je ze wel goed genoeg aangedraaid hebt.
anders maar een een telefoontje wagen naar de fabrikant.

MKuijpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:23

Suzanne F. schreef:
Het klinkt heel stom he? Maar het is mij ook overkomen. Ik had het ondermes er verkeerd om opzitten. :o
De messen moeten een bolletje vormen, je moet er tussendoor kunnen kijken.
Ik was helemaal frusti want ik was er zeker van dat alles goed zat maar dat k*tding scheerde niet, hoe ik ook rommelde met die afstelknop.
Bleek dat ik dat ondermes verkeerd om had zitten, echt heel stom.

Ik heb het gechecked maar ik kan er tussendoor kijken, het is een bolletje (als het ware twee 'u' tjes met de open kant tegen elkaar. Dus dat is het ook niet, helaas!

MKuijpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:25

stef schreef:
weleens andere messen erop gezet?
Snap trouwens niet dat je 2 jaar geleden nee hebt geaccepteerd, maar goed, daar doe je nu geen flikker meer aan natuurlijk....

Wat doe je dan als de winkel 'nee' zegt om 'ja' te krijgen? Heel hard met je voet op de grond gaan stampen? De winkelbediende in elkaar slaan?

MKuijpers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 14:29

kleinvosje schreef:
Een andere vraag, scheer je tegen de haren in of met de haren mee? In het tweede geval heeft het apparaat minder grip op de haren en glijdt het er zo overheen.

Tegen de haren in, ik ben wel blond, maar niet zó blond ;)
Heb trouwens vorige week een scheerapparaat gehuurd (dat beest moest toch geschoren worden somehow) en dat ging met gemak, in 1 keer helemaal goed. Het ligt dus niet aan mijn techniek, wat ik aanvankelijk wel dacht.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:22

Zou idd ook denken aan messen niet goed afgesteld, of verkeerd erop.
Op m'n werk heb ik een hele mooie foto van een scheerapparaat wat ook verkeerd in elkaar gezet was.
Kan helaas op internet geen foto vinden.
Daar hadden ze het blokje wat de messen doet bewegen er scheef tussen zitten, waardoor het apparaat niet kon scheren. (als je snapt wat ik bedoel?) :)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:29

Probeer eens een andere set messen! Het kan soms voorkomen dat de messen (gebeurd ook bij nieuwe!!!) verkeerd geslepen zijn, dit is namelijk echt een vak apart!
Zo heb ik mijn messen een keer laten slijpen bij de Welkoop hier in de buurt (5!!setjes) En alle 5 vern*ukt!

Ik zou dus een nieuwe set messen proberen, grote kans dat dat het is!