Binnenkort krijg ik 2 paarden aan huis. Ze krijgen een royale zandpaddock waar ze 24/7 toegang toe hebben. Helaas is deze niet groot genoeg om er een ware "paddock paradise" met een track eromheen van te maken. Wel ben ik aan het nadenken om het zo leuk mogelijk te maken. Hooi wil ik sowieso vanuit een hooinet gaan voeren zodat ze langer bezig zijn met opeten. Ik zit ook te denken aan een zogenaamde voerbal, dus zo'n ding waar je brokken of bijvoorbeeld stukjes wortel in kunt stoppen. De paddock is zo groot dat ik niet bang ben dat er een paard op gaat staan ofzo. Wat ik me wel afvraag is of aan het eten dat eruit komt, niet teveel zand gaat kleven. Een brok of wortelstukje dat uit de bal komt valt immers eerst op de grond, en dan pas kan het paard het opeten. Ik zie voor me dat er dan inmiddels het nodige zand aan kleeft en het is natuurlijk niet goed als een paard teveel zand binnen krijgt. Heeft iemand ervaringen met dit soort ballen in zandpaddocks?
Op de site van de Paardendrogist staat overigens bij dit soort ballen: geschikt voor in de stal of in de paddock.