Ik had een vraagje, want ik heb museli gevonden van afgelopen zomer. Dat gewoon in een plastic zakje dichtgedraaid zat. Kan muesli oud worden, of over de datum gaan oid? Want ze laten het zanzelf staan als ze het niet meer smaakt lijkt me?
paddy
Geplaatst: 05-03-11 19:04
meestal is muesli maar 6 maanden houdbaar. als de zak nog dicht is, is het niet zo'n probleem. maar dan zou ik het niet te lang meer voeren. als de zak al open is geweest, zou ik het niet meer voeren.
spicegirl
Geplaatst: 05-03-11 19:05
het kan oud worden, de vitamine waardes dalen dan. maar het kan ook schimmelen,of al schimmelsporen bevatten, welke erg toxisch zijn.
Okee, nou het was geen echte zak, maar een plastic zakje, waar ik een keer een beetje muesli in heb gedaan om het ergens mee naar toe te nemen ofzo? Nee het is sowieso niet beschimmeld, en het rook ook nog goed. Okee, ja dat de vitamine waardes dalen is opzich niet zo heel erg, het gaat er meer om of het niet schadelijk is/kan zijn.
Om hoeveel muesli gaat het? 1 kilo? 2 kilo? Dus 1-2 euro? Ga jij de gezondheid van je paard voor 2 euro op het spel zetten? Gewoon weggooien die handel...
DiekeC
Geplaatst: 05-03-11 19:24
Hmm... dat vroeg ik me ook af, ik heb nog een hele ton muesli van de herfst staan en dat rook ook nog goed. Het zou zonde zijn om die niet meer te kunnen gebuiken, dus denken jullie dat die nog goed is? (het is zo'n lucht dichte voer ton).
supertinkie
Geplaatst: 05-03-11 19:25
Ik zou het ook niet meer geven, muesli kan wel degelijk oud worden. Heb het ook wel een keer gehad, rook erg muf heb het toen gelijk weg gegooid.
ik kocht altijd maar 2x per jaar een zak muesli voor mijn paard. omdat zij op stal al krachtvoer kreeg tijdens de voerrondes kreeg ze van mij na het rijden een heel klein handje muesli. nou ze heeft er nooit iets van gehad hoor!
Ik heb vandaag toch nog even in mijn ton muesli gekeken, en ook nog de stalhouder ernaar laten kijken en we waren er het overeens dat het nog gewoon goed was. Maar dat was wel in zo'n luchtdichte ton. Ik denk dat dat toch wel een verschil is, in de plaats van een oud zakje muesli, dat had ik niet meer gebruikt.